Inlägg från: Louisaa00 |Visa alla inlägg
  • Louisaa00

Vad tycker ni vuxna?

Hej! Jag vill bara höra er vuxnas åsikt om ämnet jag tänkte ta upp. Det är så att jag är 15 år gammal och går i nian. I den här åldern tänker man som ni säkert förstår mer på sitt utseende. Jag har funderat lite och vill gärna testa stringtrosor. Jag skäms så mycket när mina kompisar nämner att man ser troskanten genom mina jeans. Samtidigt tycker jag så sjukt synd om alla andra stackars tjejer man ser troskanten på genom byxorna. Jag tycker att det skulle underlätta med stringtrosor då invisible trosor bara knölar sig och syns ändå. Men, min mamma säger nej till string. Jag frågar varför, men då svarar hon bara att "det är ju en tråd i rumpan". Jag är så trött på hennes tjat! Jag vill bara prova och slippa skämmas! Jag vill ha snygga underkläder också! Vad tycker ni om string? Fördelar och nackdelar? Får era döttrar använda string? Vid vilken ålder tycker ni att det är ok att använda det? Tacksam för svar <3

• Svar på tråden Vad tycker ni vuxna?
  • Louisaa00

[quote=76003261][quote-nick]maritbinge skrev 2015-11-14 16:50:57 följande:[/quote-nick]Köp stringtrosor i hemlighet och tvätta dina egna kläder. Som femtonåring är det inte meningen att man ska få sina föräldrars godkännande gällande precis allt. Man måste också få utforska saker på egen hand och vara lite hemlig av sig. 

Själv (som vuxen) tycker jag ju att stringtrosor är något av det töntigaste som finns men du är femton och får vara töntig. Om du inte vill ha string  men ändå inte gillar att troskanten syns är ett annat förslag att du testar någon form av boxertrosor eller liknande istället. [/

Det skulle svara smart med boxertrosor, men nu när jag är tonåring känns det lite.. Jag vet inte hur jag ska formulera mig, men typ lite töntigt (inget fel med boxer).. Borde jag kanske köpa string i smyg? Hmm ska fundera lite mer.

• Louisaa00
    Anonym (30 år) skrev 2015-11-14 16:46:02 följande:

Jag förstår dig TS och är själv en av dom som tycker att det är jättefult när man ser troskanterna genom jeansen. Det är mer avslöjande än att ha ett par string under. Sen tycker jag också att det är obekvämt med mer tyg som kan hamna fel och inte sitter som det ska. Köp ett par string för dina egna pengar om du vill ha det.

Håller med! Man måste hela tiden fixa så att dom sitter rätt med så mycket tyg. Jag har testat string, trodde det skulle vara obekvämt. Men nej! Jag tyckte att det kändes skönare när det inte var så mycket tyg faktiskt!
  • Louisaa00
    Anonym (K) skrev 2015-11-14 16:38:14 följande:

Jag tycker nog att du vill använda det av fel anledning. Det är hemskt att unga (och även äldre!) tjejer ska behöva anpassa sig efter vad andra tycker hela tiden istället för vad som känns bra för dem själva.

Själv tycker jag att stringtrosor är väldigt obehagliga då de skaver i rumpan. Om jag hade velat dölja trosor som syns genom jeans (?) så hade jag hellre köpt ogenomskinliga jeans som det inte syns igenom, eller om du menar att troskanten syns över jeansen så hade jag hellre köpt längre tröjor som går omlott över jeansen. För dessa hade (för mig) varit bekvämare alternativ. Men vissa säger att de tycker att stringtrosor är bekväma, så ja, man är ju olika.

Lite utanför din fråga, men det känns som att problemet i din berättelse inte är om du får använda stringtrosor eller inte, utan att dina kompisar säger saker som får dig att skämmas. Vad är det för kompisar??

Ja du, vad har jag för kompisar egentligen? Dock är det för att jag ibland efter tex gympan frågar om man ser troskanten på byxorna.
  • Louisaa00
    Anonym (20år string) skrev 2015-11-15 22:10:04 följande:

Inte läst tidigare svar, men

Jag började använda string när jag var 14. Min mamma tyckte inte om det, men jag köpte de själv, vad ska hon göra? Hon protesterade först, men sen köpte jag fler och fler och så gav hon upp. Inte mer med det. Idag som 20åring går jag med string varenda dag, bekvämt och smidigt. Kör hårt, säger jag. 

Okej! Fick mer pepp av att läsa det här! Tack!
  • Louisaa00
    Mooomin skrev 2015-11-24 03:38:42 följande:

Vad använder du för sorts trosor i nuläget? Jag skulle rekommendera någon hipster eller hotpants istället. Och inte bara det, utan att hitta en bra modell av någon av dessa. Ta inte nån som har så tjock "kant" eller resår där de går över eller under skinkan, om du förstår hur jag menar. Det finns såna som antigen är gjorda helt i spets, de skär sällan in i skinkan eller buktar ut genom byxan, eller de som har som en spets/resår kant.. 

Personligen tycker jag att hipster eller hotpants är bra mycket snyggare än string.

Använder typ hipsters och såna brazilian trosor eller vad de heter
  • Louisaa00
    Kjell2 skrev 2015-12-02 13:48:40 följande:

Ännu en tråd från en nyregistrerade 15 åring om string.

Om du stör dig behöver du inte titta in bland dessa trådar..:)
Svar på tråden Vad tycker ni vuxna?