• anon88

Hur mycket ersättning skulle ni ta?

Hej 

Det är så att jag har blivit brännskadad efter att ha varit hos en skönhetssalong. Och nu har förhandlingarna börjat så att säga. Träffade chefen för kliniken för att bara se hur han har tänkt och vad han erbjuder. 

Jag märkte att han ville att jag skulle ge en summa men jag hade inget redo så jag frågade bara vad han hade tänkt. Han sa 4000 kr i pengar eller 6 gratis behandlingar på hela överkroppen. Jag sa att jag ska tänka på saken. 

Min syster säger att jag ska säga att jag vill ha minst 50.000 kr. 
    Har ringt runt till olika föreningar för att se vad den officiella siffran är men det är ingen som kan säga något och jag fick rådet att jag ska prata med deras försäkringsbolag och se vad dem säger. 

Det kommer och ta 1 år innan min brännskada läker då det är en andra gradens brännskada. Detta innebär också att jag kommer och bränna mig lättare i solen och att jag måste ha solkräm för resten av livet. Hur allvarligt detta är kommer jag inte veta förrän det är helat och klart. 

Kommer och bifoga några bilder på hur det såg ut då och hur det ser ut idag. Vill gärna se hur mkt ni skulle begära vad tycker ni att det är värt?

• Svar på tråden Hur mycket ersättning skulle ni ta?
  • anon88

Hej 

Har ni någon jurist och rekommendera? 

Det här faller inom Personskador tror jag. 

Svar på tråden Hur mycket ersättning skulle ni ta?