Inlägg från: Världsmedborgare |Visa alla inlägg
  • Världsmedborgare

Detta kommer hända i Sverige med snart!!

Anonym (orolig) skrev 2015-11-19 21:04:00 följande:
    Vad skriver du? det du skriver är dina förhoppningar och önskningar. Varför har Norge tagit emot 28000 asylsökanden i år?. Varför har Danmark tagit emot 15000 asylsökanden i år?.

Ska vi glömma det ohållbart höga flyktingmottagande enbart för att nya regler mot terror? svar nej. Regler för att minimera terrordåd ska givetvis införas självklart, men  det ohållbara flyktingmottagandet, asylsökanden måste minska och det är rejält. 
    Fråga dom ländernas regeringar, det är dom som har svaret.

Regler och åtgärder för att minimera terrordåd är en sak, dom ändras löpande från dag till dag, beroende på hotbilden.
    Lagar däremot, dom tar det längre tid att ändra och/eller införa, men flera är på gång.

Flyktingmotagande är nåt helt annat, det har inget med terroristbekämpning att göra, det är en humanitär åtgärd.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Anonym (orolig) skrev 2015-11-20 11:32:21 följande:
    Kortfattat regeringen är snabba i vissa beslut men allt som rör migrationspolitiken och flyktingkrisen och att få flyktingtrycket att minska går fruktansvärt långsamt och det är regeringens plan helt enkelt eller regeringens olika åsikter?.

Och vad vill du göra med flyktingarna, förbjuda deras lagliga rätt att söka asyl och dämed göra avkall på de mänskliga rättigheterna, och gå Daesh/terroristerna till mötes?
    Om, så är det iaf inget jag ens kan tänka mig att stödja.

Vi ska inte förhindra Daesh finender att söka skydd, vilken sjuk och bakvänd politik är inte det.
    Att det betyder problem vi tvingas hantera, är ingenting mot vad det är att förvägra flyktingar och våra vänner skydd.

Och jag vill passa på att ta plats i den massiva hyllningskören för Anders Ygeman, Sveriges idag överlägset bästa politiker.
    Och det är lätt att förstå, att regeringen Löfven låter han fronta i dom nu aktuella frågorna, då ingen skulle kunna göra jobbet bättre.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Anonym (orolig) skrev 2015-11-20 20:03:49 följande:
    Löfven har varit rätt osynlig, förutom presskonferensen igår och där var Löfven allt annat än bra, Löfvens tal var under all kritik och Löfvens svar på frågorna från journalisterna var ibland skrämmande dåligt. Lars Ygeman är helt ok men han är givetvis styrd av Löfven och Romson med Fridolin.

Vad regeringen ska göra? Godta alla förslag från moderaterna. Löfven fick kalla handen i alla EU-möten hans rop på hjälp fick ingen respons. Mötet på Island där fick Löfven tufft motstånd från samtliga nordiska länder. Sverige har val sin väg sas det. Sedan skyllde Löfven på företagarna de tar inte sitt ansvar och nu skyller regeringen på Danmark.

Inget annat EU-land har en sådan ohållbar flyktingpolitik som Sverige och regeringen står för. 

Vad ska vi göra? enkelt gör som de andra EU-länderna samt godta alla förslag från Moderaterna.

Socialdemokraterna är snart under 20% de kan hamna kring 15% om detta fortsätter skattbetalarna har trötta och är oroliga det är sanningen.

Står moderaterna på sig nu och inte viker ner sig så tror jag responsen kommer från väljarna och moderaterna kan åter börja klättra mot 30% av folket röster.

En statsminister som inte lyssnar på folket och bara låter flyktingströmmen fortsätta kommer till slut att falla, trycket kommer att bli för stort och misstagen för kostsamma, frågan är hur stor skada Sverige kommer att ta?.

Folkets kritik växer och oron är befogad, detta är ohållbart.

Sedan spelar det ingen roll hur mycket regeringen försöker skylla allt och alla på alla andra utom att agera själva.

Senast idag sa Danmark att Sverige får skylla sig själva helt enkelt.

Norge har tagit emot 28000 asylsökanden i år.

Danmark har tagit emot 15000 asylsökanden i år.

Övriga EU länder betydligt mindre än Sverige.

Storbritannien tar nästan inte emot någon

Tyskland har minskat flyktingtrycket.

Sverige ökar takten.
    Norge: http://www.metro.se/nyheter/norge-100000-flyktingar-kan-komma/Hdzoks!icGHym6S3NJMUzaiCFiH6A/

Det är dina åsikter och inte värst mycket jag håller med om av det, och det vet "alla" redan, så många inlägg jag redan skrivit om det.
    Och det har redan blivit på tok för mycket upprepning från min sida, så den här gången avstår jag helt från att kommentera.
  • Världsmedborgare
    Anonym (orolig) skrev 2015-11-20 22:26:03 följande:
    Norge är uppe i nästan 28000 asylsökanden i år.

Det kan bli 100 000 asylsökanden nästa år, kan bli?.

Även om det sker en halvering skulle det behövas 40000- 50000 nya platser.

Situationen är kritisk,

www.svd.se/norge-100000-flyktingar-kan-komma

Jämför detta med Sveriges totalt okontrollerade flyktingmottagande. Skillnaden är grotesk. Regeringen har fullständigt tappat fotfästet.
    Om Norge tar emot 100000, så motsvarar det 200000 i Sverige, sett till förhållande i folkmängd, så nu har jag jmf.
    Det verkar alltså som om Norge tror sig behöva ta emot fler flyktingar än Sverige nästa år. 
  • Världsmedborgare
    Anonym (orolig) skrev 2015-11-20 11:32:21 följande:
    Kortfattat regeringen är snabba i vissa beslut men allt som rör migrationspolitiken och flyktingkrisen och att få flyktingtrycket att minska går fruktansvärt långsamt och det är regeringens plan helt enkelt eller regeringens olika åsikter?.
    Ja Sverige är riktigt bra på att följa asylreglerna och hävda de mänskliga rättigheterna, även om även vi kan bli ännu bättre på det.
    Det är precis det som gjort Sverige under så lång tid, repekterat av omvärlden.
  • Världsmedborgare
    Digestive skrev 2015-11-22 17:21:51 följande:
    Du tror att den här oordningen i Sverige är vad som konsekvent uppstår när man följer asylregler samt hävdar mänskliga rättigheter?

Förvånad

Ja, två gapande gubbar behövdes.
    Vilken oordning?
    Jag tycker vi/Sverige har visat på ett enormt kunnande och ett fantastiskt jobb av engagerande människor som på ett beundransvärt sätt, hållit just ordning.
    Vi /Sverige har ställts på svåra prov, långt över vad någon kunnat förvänta sig i fredstid, trots det så har vi fortfarande väldigt god ordning.

Jag är helt säker på att det Sverige har gjort, kommer att bli föremål för forskning, och att många länder kommer att vilja ta del av våra erfarenheter, och hur vi lyckats med att organisera och klara logistiken, när alla system har tvingats klara en belastning långt över vad det är dimensionerat för i normalfallet.
    Vi var visat att vi har en beredskap för kriser, som ligger i absolut världsklass, och som måste göra varenda svensk stolt.
  • Världsmedborgare
    Digestive skrev 2015-11-22 19:57:45 följande:
    Den oordning som gör att Polisen samt Migrationsverket uppskattar att ~%50 utav alla som kommer hit, försvinna helt spårlöst, oidentifierade och oregistrerade och att ~60% ur just gruppen ensamkommande barn, förs bort utav (för Polisen och Migrationsverket) helt okända eller försvinner spårlöst på samma vis.

Den oordningen och nog kommer den att studeras i någon form. Var så säker på det.

Du förstår väl att man kan hjälpa till och göra det bra samtidigt - eller ser siffrorna ovan ut som lite godtagbart svinn i dina ögon?
    Jag kan åxå slänga ur mig siffror och div påståenden, men var ser du nån verklig oordning, var finns den mer konkret än bara i tryck och i uttalanden?
    Har du hamnat i några mer påtagliga och svårlösta problem som tyder på en påtaglig oordning i Sverige, nåt som gör att vårt svenska samhälle inte längre fungerar?
    Eller är "oordningen" bara det som går att spåra till de problem som flyktingkrisen medför?

Ja i det senare finns det av förklarliga skäl en viss oordning, märkligt vore det väl annars.
    Att folk försvinner spårlöst är en märklig definition av oordning, då det är helt lagligt och inget som vi i vanliga fall ens bryr oss om.
    Har vi släppt in någon till Sverige, så är det fritt att resa runt utan att denne har nån skyldighet att tala om vart eller meddela någon om var denne befinner sig.

När det gäller dom ensamkommande ungarna, så kan jag hålla med dig, det är ett problem som vi måste försöka göra nåt åt.
    Det är inte bra att vi inte vet vilka som för bort ungarna, där riskerar ungarna att hamna fel på alla sätt.
    Och är det fortfarande de marockanska gatubarnen som skickats hit av kriminella ligor som fösvinner, då är det ett problem att ta på stort allvar.

Men jag är inte uppdaterad på vilka ungarna är som försvinner, har inte nån tillgänglig uppdaterad statistik på det för närvarande.
    Vissa antaganden borde gå att göra, utifrån vilka som inte försvinner..
  • Världsmedborgare
    HenryIronstead skrev 2015-11-23 04:52:29 följande:
    Världsmedborgare,

Hur kan du säga sånt utan att rodna? Hur kan du säga sånt utan att flacka med blicken, alltså, TROR DU ATT ALLT SOM SÄGS PÅ SVT ÄR SANT? ELLER ALLT SOM SKRIVS I AB?

Du ska veta att det finns så otroligt mycket som aldrig ens når medierna! Kolla på vad Merit Wagers inside information sa om Migrationsverket och bussningen av immigranter! "Bussar körs fulla med riktning norrut utan slutdestination"!!!!!!

Man lastade fullt, körde, och hoppades att så snart man var upp en bit i landet så skulle aMV alltså ha fått kontakt med ytterligare personer som vill bli asylkapitalister!!

Ni tror de har koll?

AKB sa idag i slaskmedia att de föreslagit stärkt gränskontroll i flera veckor. Det påbörjades bara för npgra dagar sen. ...!!!!!!!!!!

Jag tror inte Lövet mår så bra stackarn. Han kan inte ta några beslut. Inte utan att miljöpartiet hänger och klänger på honom som en kåt apa.

Mp som hänger löst med knappt 5% av folkets röster spolierar varje chans till AKTION, såsom detta med gränskontrollerna, så Lövet ser ännu dummare ut (som om det vore möjligt).
    Hög tid att vränga av sig den ryggsäcken!
    Så det betyder för dig att Sverige befinner sig i kaos och full oordning, ja det var väl det jag misstänkte, det var flyktingkrisen som avsågs och inte Sverige som land.
  • Världsmedborgare
    HenryIronstead skrev 2015-11-23 16:09:51 följande:
    ? Och? Svara på mitt inlägg istället för att patetiskt försöka skifta fokus.
    Svara på vad? Finns inget att svara på, då det inte finns nåt utbrett eller allmänt kaos i Sverige.

• Världsmedborgare
    HenryIronstead skrev 2015-11-23 18:47:04 följande:
    Inget kaos? Länk nr 1

www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/ingen-v%C3%A4rd...
    Ingen värdig asylmottagning

Inget kaos? Länk 2
    FRÅN OCH MED I TORSDAGS KAN INTE LÄNGRE MIGRATIOKSVERKET GARANTERA TAK ÖVER HUVUDET
    www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/N...

Återkommer!
    Så det är precis som jag säger då, att det har inget med nåt allmänt kaos i Sverige, utan med den flyktingvåg vi har att hantera.
    Så Sverige tuffar på, inget allmänt kaos utan ett problem som har med flyktingarna att göra, och den ska vi givetvis inte längre acceptera att vi i Sverige ensamma ska behöva ta hand om.

Vi tillhör EU, och då är det dags att vi nu på allvar börjar kräva att alla medlemsländer tar ansvar.
    Jag tycker faktiskt att V:s föslag om att hålla inne pengarna till EU är ett bra förslag, vi använder istället dom till att bekosta flyktingmottagandet.

Alltså, sluta upp med att påstå att vi befinner oss i nåt allmänt kaos, bet blir bara fånigt då alla vet att det är flyktingarna som vållar oss problem.
    Men annars finns inga nämnvärda problem, tvärtom så går det bättre än förväntat för Sverige, faktiskt bättre än vad prognoserna var.

Men det ligger i tiden att ropa på vargen, även DI gör sina försök att hitta kaos och kriser, vilket kan ses här: http://www.di.se/artiklar/2015/11/23/miljardhalen-vaxer-i-statens-finanser/
    Försök att hitta nåt i tabellen i slutet på artikeln, som kan få den mest högljudde pessimist att höja på ögonbrynen.., nä just det, det finns inget, och det trots den svåra flyktinghanteringen som vi nu jobbar med.

Läs gärna kommentarerna, inte många som läst eller sett vad som visas i tabellerna som skriver, bara en massa svammel som inte har att göra med artikeln, men så gör alltid SD:s lobbyister, och det är bara dom kvar som skriver hos DI, alla andra har flyttat till bättre ekonomi-sajter.
Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!