Detta kommer hända i Sverige med snart!!
Jag har inte orkar plöja mig igenom alla tragiska nyheter än så om jag verkar ouppdaterad så är det sanningen.
Pat Condell har gjort sig känd i högerextrema kretsar. Han prisas på rasistiska hatsajter som man inte får länka till här på FL.
I det här gamla klippet från 2012 spyr han ut sitt Sverigehat. Jag tror han fortfarande lever.
Den som offrar frihet för säkerhet, förtjänar ingetdera. (Benjamin Franklin)
Nu planerar regeringen att försätta landet i "kristillstånd" pg av terrorhot och flyktingströmmar enligt AB. Normala medborgerliga rättigheter som t.ex det vi ser som heliga fri och rättigheter kan förbjudas och övervakning på bred front införas. Sedan kan regeringen även fatta beslut på egen hand utan inblandning från riksdagen. Så välkommen till det nya och spännande Sverige där allt kan hända framöver allt för att rädda det som rädda går av det som en gång var en välfärdsstat.
Det stora antalet ensamkommande barn som har kommit under hösten och som kommer hela tiden är en stor utmaning för myndigheterna och inte minst kommunerna, kanske i synnerhet ankomstkommunerna.
Många ensamkommande barn kommer till Malmö och till exempel Trelleborg. Över 4 000 ensamkommande barn anlände dit under ett antal intensiva veckor. Många av dessa barn avvek dock innan de blev registrerade. De sökte inte heller asyl. Det innebär att de inte fick ett så kallat dossiernummer hos Migrationsverket. Det innebär i sin tur att Migrationsverket inte betalar ut någon ersättning.
Det är ett stort bekymmer att ingen vet vart alla dessa barn och ungdomar har tagit vägen. En del tog sig kanske vidare till andra länder medan andra riskerar att leva i ett skuggsamhälle.
Avser migrationsministern att verka för att Migrationsverket, det vill säga staten, ersätter ankomstkommunerna även för kostnader som de har haft för ensamkommande barn som aldrig blev registrerade?"
"Herr talman! Som Gunilla Nordgren påpekar kommer mycket riktigt många ensamkommande minderåriga till Sverige just nu.
Vi måste ha ordning och reda i mottagandet. Det är bakgrunden till att vi i torsdags införde gränskontroller vid gränserna mellan Tyskland och Sverige och Danmark och Sverige. Det gjorde vi för att kunna styra upp verksamheten så att vi kan minimera riskerna med inte veta vem det är som kommer in i Sverige. Det var oerhört viktigt att vi gjorde det. Vi kommer att fortsätta följa utvecklingen väldigt nära. Jag tror att vi med gränskontrollerna har uppnått en del av syftet.
På tal om övervakningssamhälle så drar Regeringen sitt strå till stacken; http://tinyurl.com/ovl7wlh