Inlägg från: SpanskaFlugan |Visa alla inlägg
  • SpanskaFlugan

Detta kommer hända i Sverige med snart!!

Anonym (Kan hända här) skrev 2015-11-14 10:46:21 följande:
    Det är klart det kan hända här! Om man har en okontrollerad massinvandring och dessutom problem redan innan med minst 300 radikala muslimer ( som åkt för att strida för IS) så kan det givetvis hända här. Desto fler människor som kommer hit desto större risk! Tror dessutom att de kan värva en del muslimer i förorterna. Om 20 % av alla jordens 1,6 miljarder muslimer är radikala så finns möjlighet att värva dem. En del finns här nu. Många, de flesta muslimer är vettiga, fredliga människor men en klick är det inte. De tar inte alltid klart avstånd från Is i alla moskerer enligt Thomars Gurs blogg ( finns länk där). Jag tror det är något med Islam och kulturerna i länderna där man ofta är muslim. Det är sällan det är demokratier, dessa länder. Islam är en stor del av plitiken, kulturen i många länder. Om islam är en fredlig relligion, varför är det så tyst? Terrordåd ett ett mycket stort hot mot demokratin! Vi måste stänga gränserna. Vi har gjort vårt nu! Vi måste ta tag i problemen här hemma. Nu får andra EU länder hjälpa till. Om de vill det n, var ju svagt intresse redan innan.

Vaddå "tyst"? Ser du inte på nyheterna eller? time.com/4112830/muslims-paris-terror-attacks-islam-condemn/ Bara en av många artiklar där muslimer och muslimska ledare runt om i världen fördömer attackerna i Paris. Precis som de alltid fördömer terrorattacker. Ja, IS är ett rejält problem och hot i många delar av världen men skyll inte alla muslimer för vad några fanatiker gör. Fördöm IS, al-Qaida, boka haram, men fördöm inte muslimerna.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (h a h a) skrev 2015-11-14 15:30:04 följande:
    LOL, satt i bilen vid den tiden. Samma jävla svammel som vanligt, muslimer avrättar hundratals men ge fan i muslimer  

Jag kan använda samma logik för män om du vill? Om du nu vill att vi ska dra alla muslimer över samma kam och skylla dem alla för fundamentalisternas gärningar så kan väl jag få skylla alla män för alla de våldtäkter i samhället? Det är sä jävla pantat att skuldbelägga muslimer världen över för terrorattackerna.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (Var rädda nu) skrev 2015-11-14 17:12:13 följande:
    Varför är det inga ledare från icke extremistiska muslimska grupper som öppet går ut och förbannar dessa krigsförklaringar? Deras tystnad kan endast tolkas som att dom stödjer isis handlingar.

Läs din egen tråd innan du ställer dumma frågor, jag postar länken IGEN:time.com/4112830/muslims-paris-terror-attacks-islam-condemn/. För övrigt undrar jag om du är oförmögen att använda Google? Om du läser annat än inskränkta Avpixlat och FriaTider (dummaste jävla namnet någonsin för övrigt) skulle du redan ha svaret på din fråga.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (Var rädda nu) skrev 2015-11-14 17:12:13 följande:
    Varför är det inga ledare från icke extremistiska muslimska grupper som öppet går ut och förbannar dessa krigsförklaringar? Deras tystnad kan endast tolkas som att dom stödjer isis handlingar.

Läs här: qz.com/550104/muslims-around-the-world-condemn-terrorism-after-the-paris-attacks/ Ledarna i Iran, Indonesien, Quatar, Saudi och Kuwait har gått ut och fördömt attackerna. Lägg där till att imamer och andra muslimska ledare, samt vanliga muslimer över hela världen fördömer attackerna som ett fruktansvärt terrorbrott, brott mot själva mänskligheten. Och se gärna den här videon där en vanlig muslimsk man från Marocco fördömer attackerna och kallar dem "un-islamic".

• SpanskaFlugan
    Anonym (Z) skrev 2015-11-14 18:48:27 följande:
    5 är gripna med anledning av det som skedde i Paris, nästa mål Rom Bryssel och stockholm

Säger vem?
  • SpanskaFlugan
    Anonym (Z) skrev 2015-11-14 19:17:49 följande:
    Utländsk polis, IS själva och många fler, delta i utländska forum så är du uppdaterad med vad IS hittar på

Jag väljer att läsa betrodda nyhetssajter som BBC, LeMonde, Der Spigel, inte random "forum på nätet". Har du en källa du kan länka till som säger att specifikt Stockholm är nästa mål?
  • SpanskaFlugan
    Anonym (Z) skrev 2015-11-14 19:48:05 följande:
    Sen ska du veta att de du rabblar upp samt även svensk media är starkt censurerat även många medier i Europa är censurerat och ger inte all information som finns dessvärre

Ah, en av foliehattarna... Det förklarar ju det mesta. Ha det så kul i källaren.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (farbror blå) skrev 2015-11-18 15:50:22 följande:
    Nu höjer SÄPO hotnivån på att vi kommer att drabbas av attentat från 4 till 5 på en femgradig skala.

De har höjt från 3 till 4. Inte 4 till 5.
Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!