Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Detta kommer hända i Sverige med snart!!

Drottningen70 skrev 2015-11-14 00:15:19 följande:
    Om det nu är 75%krigsföra män så kan vi ju verkligen behöva dem om is kommer.
    ISIS är redan här. De kommer också som "flyktingar".

Om det sedan är så illa som TS vill ha det till att vara låter jag vara osagt.
    Däremot är det definitivt hög tid nu att ta kontroll över situationen.
    Flyktinginflödet måste strypas åt. Helst upphöra. Sverige är långtifrån det enda landet som kan ta emot flyktingar.
  • Anonym (...)
    Drottningen70 skrev 2015-11-14 00:29:44 följande:

De som vill in för att göra skada har stora resurser bakom sig och skulle inte hindras av stängda gränser... Det minsta...

Med den logiken kan vi lika gärna lägga ner hela försvarsväsendet.
    Varför ska vi t ex ha militär eller polis?
  • Anonym (...)

Dock ska vi inte glömma att även om det går för trögt så har det ändå skett stora svängningar bland politikerna bara de senaste veckorna. Ni som följt mediarapporteringen bör också ha lagt märke till det. Det är nog ungefär vad man har kunnat hoppas på - politik är inget som sker på en dag.

Det viktiga är att vi fortsätter på den inslagna vägen nu och att alla drar sitt strå till stacken. Stöd SD's förslag till folkomröstning. Prata med grannar, vänner och familj. Kontakta era lokala politiker. Skriv brev till högre uppsatta politiker. Tryck upp flygblad/informationsblad. Arrangera och/eller delta i demonstrationer. Vi måste sätta ordentligt med tryck på regeringen och visa att vi svenskar inte kommer tolerera att de kör vårt land i botten.

• Anonym (...)
    Drottningen70 skrev 2015-11-14 00:48:12 följande:
    Ditt behov av att känna dig trygg gör dig benägen att förlita dig på sådana lösningar utan egentlig effekt.
    Ditt behov av att slippa ha dåligt samvete för att vi inte kan hjälpa alla flyktingar förblindar dig.
  • Anonym (...)
    Anonym (Usch) skrev 2015-11-14 01:07:06 följande:
    Går du verkligen runt varje dag och oroar dig över en bombning? Det har skett en sådan i Sverige, vad tror du människor i Syrien och Irak känner som inte är européer? Tror du inte detta är något som blivit så vanligt att de inte ens känner sig rädda längre?

Varför så egoistiska att ni vill jämföra ert lidande (som knappt existerar) med deras? 
    Vi vill inte att bombningar och terrordåd ska bli normaliserade i Sverige.
    Är inte det ganska självklart? Ingen vill ha ett nytt Syrien.
  • Anonym (...)
    Anonym (Usch) skrev 2015-11-14 01:17:48 följande:
    Men ingen kräver att ni ska acceptera det? Rösta på SD eller vadfan ni vill, jag bryr mig inte. Det enda jag kräver är att ni inte ska förminska andra gruppers lidande bara för att de inte råkar vara från väst! 
    Man förminskar inte deras lidanden genom att vara rädd själv över en liknande utveckling i Sverige.
  • Anonym (...)
    Anonym (AA) skrev 2015-11-14 01:33:31 följande:

Nu är det på tiden att den Svenska regeringen ska besluta att stänga gränserna för nya flyktingar att komma in tills man har fått tag på alla de som ännu inte har registrerats samt deporterat alla potentiella terrotister.

Väl talat!
  • Anonym (...)
    Anonym (Skrik-Alice) skrev 2015-11-14 01:39:48 följande:

Man kan inte gå omkring och vara rädd hela tiden!! Om man ser spöken, terrorister och mördare över allt får man nog bosätta sig i en liten koja i skogen. Det är överdrivet att späda på rädsla. Det händer bombattentat över allt i Mellanöstern då och då och de nämns bara i förbi farten i nyheterna men när något lika hemskt händer i Europa och Paris ska tv sända extra och tidningarna skriver extra mycket och sänder live. Skillnad på folk och folk? Var inte rädda. Rädsla är farligt och kuvar.

Jamen vad tror du? Det klart det blir större reaktioner om det a) inträffar närmare ens eget land samt b) inträffar i ett land där det inte redan har varit oroligheter och krig i evigheter.

Och ja det är skillnad på folk och folk. Inte i värde men i vilka prioriteringar man gör.
    Först kommer den egna befolkningen och i andra hand kommer resten av världen. Det kallas samhörighet och nationell stolthet. Det är bara i Sverige som människor är så mjäkiga och oroliga för att utmålas som rasistiska att de helt lagt bort de värderingarna.
  • Anonym (...)
    Anonym (Paris) skrev 2015-11-14 01:53:56 följande:

Jag röstade NEJ till EU, jag röstar på SD. Jag kan inte göra mer. Vad faan ska vi göra?? Vi kan inte se vårt land tas över och mejas ner av is. Faan vad maktlösa vi är. Fattar inte regeringen nu vad dom har ställt till med nu så gör dom det aldrig. Nu önskar dom nog att dom hade "motat Olle i grind"

Och ändå är det inte ISIS som utgör den akuta faran. Det är alla de blåögda, ointelligenta, opålitliga och kortsynta svenskar som är beredda att sätta sin egen befolkning på spel för att till varje pris rädda så många flyktingar som möjligt.
  • Anonym (...)
    Anonym (pffff) skrev 2015-11-14 02:12:57 följande:

Väldigt roande och oroande läsning, syftar på de flesta panikslagna skribenter här inne. som uppmanar folk att "vara rädda nu" och stränga gränser och gråter över vad "faan kan vi göra!!?" förtvivlande människor!

Gå och lägg er istället! så får vi höra i mån om det verkligen är isis eller vad det hela handlar om.

Vad skönt det måste vara att vara så omedveten om sin egen omvärld.
    Säg mig, lever du under en sten eller månne en björk? Kanske någon helt annanstans?
  • Anonym (...)
    Anonym (Paris) skrev 2015-11-14 02:21:16 följande:
    Kanske har rökt en hövding..
    Mycket möjligt!
  • Anonym (...)
    Anonym (Var rädda nu) skrev 2015-11-14 02:21:47 följande:
    Till sign Usch; du är ett tydligt bevis på att isis är väl etablerat i Sverige. Men du kommer bli avslöjad. Jag kan bara anta vilka dåd du planerar att utföra i det land som tog emot dig med öppna armar. Det går inte att diskutera med fundamentalister så återigen, sluta skriv i denna tråd.
    Jag tror inte att personen tillhör ISIS. Mycket troligare att det antingen är en person som själv tillhör en av de utsatta grupperna eller att det är en svensk som pluggat lite för mycket religion och snöat in på utsatta/minoritetsgrupper.
  • Anonym (...)
    Nerfherder skrev 2015-11-25 12:38:59 följande:

Den här invandringen har ju pågått ett bra tag nu. Var är alla terrordåd?

De kommer om vi inte gör något.
  • Anonym (...)
    Nerfherder skrev 2015-11-25 12:48:19 följande:
    Vad ska "vi" göra då?
    Stänga gränserna samt ha noggrann uppsyn över misstänkta terrorister i landet.
  • Anonym (...)
    Nerfherder skrev 2015-11-25 12:53:05 följande:
    Så lätt att genomföra, också. Hur tänkte du finansiera detta? Höjda skatter?
    Nej. Vi sparar resurser som annars hade gått till att ta emot ännu fler flyktingar.
    Dessa kan spenderas på landets säkerhet istället.
  • Anonym (...)
    Nerfherder skrev 2015-11-25 12:58:16 följande:
    Stängningen då? Mur runt sverige eller vad?
    Det räcker att stänga de gränskontroller som finns. Tar de sig in olagligt på annan väg blir de avhysta i takt med att de upptäcks.
  • Anonym (...)
    Nerfherder skrev 2015-11-25 13:01:53 följande:
    Källa på det?
    En empirisk studie jag utfört. Din källa på att han inte lever i verkligheten?
  • Anonym (...)
    Världsmedborgare skrev 2015-11-25 13:25:50 följande:
    Vilket är vad som i praktiken nu sker.
    Nej? Sist jag läste aftonblaskan stod det inget om stängda gränser.
    Medicinsk ålderskontroll av ensamkommande flyktingbarn samt TUT istället för PUT är något helt annat än att inte släppa in fler flyktingar.
  • Anonym (...)
    Nerfherder skrev 2015-11-25 13:54:50 följande:
    Du svarade inte på min fråga om hur du vill stänga gränsen
    Jo det gjorde jag.
  • Anonym (...)
    Världsmedborgare skrev 2015-11-25 14:20:03 följande:
    Då har du fattat fel vad den stängd gräns som efterfrågats är, det blir t.o.m hårdare än "stängd gräns" så, flyktingarna kommer inte ens att kunna resa fram till Sveriges gräns utan giltiga ID-handlingar.
    Men givetvis kommer asylrätten och de mänskliga rättigheterna inte att fråntas någon.

Men om du menar att fysiskt stänga våra gränser, så kan du glömma det, nåt sån´t kommer aldrig att införas.

Åldersbestämmning tvivlar jag starkt på att det införs, det finns inget sätt idag som alla forskare/läkare ställer sig bakom.
    Om vi lagändrar så undantagstillstånd kan utlysas är det möjligt att stänga dem vid behov.

Att det saknas tillräckligt med vetenskapligt stöd har inte hindrat liknande saker förr. Man kan hellre fria än fälla vid tveksamma fall. Vi kan inte ha 30-åringar som kommer hit som barn.

Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!