Inlägg från: Anonym (Usch) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Usch)

Detta kommer hända i Sverige med snart!!

Anonym (Var rädda nu) skrev 2015-11-14 00:39:33 följande:

Svenska regeringen har inte gjort sina jobb. De har och fortsätter utsätta det svenska folket för livsfara. Är det det vi betalar skatt för? Så att en sjukt dålig regering kan fatta beslut, som ingen haft rösträtt på, som kan få tusentals av oss brutalt dödade av en livsfarlig terrorgrupp vars enda syfte är att döda så många västerlänningar som möjligt?

Och, det värsta av allt, när vi klagar så blir vi kallade rasister.

Jag undrar, är den svenska regeringen korrupt? Infiltrerad av Isis?

Ditt jävla vider, vadå vars enda syfte är att döda västerlänningar?

Tror du shiamuslimer, yezidier, kristna från Mellanöstern och andra minoriteter som blir brutalt mördade just nu skulle hålla med dig?

Sluta vara sån egoist, vad fan ska IS ens med dig som västerlänning att göra?
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Var rädda nu) skrev 2015-11-14 00:49:02 följande:
    Du avslöjar vem du är, din isiskramare!!! Försvinn!
    Jag avskyr IS, och jag avskyr idioter som tror att IS endast vill döda västerlänningar och spottar på människor i Mellanöstern som just nu lever i ett helvete.

Du lever i Sverige, är inte ett dugg drabbad och behöver inte oroa dig för att dina barn ska bli halshuggna när som helst, men ändå har du mage att ta på dig offerkoftan och se dig som det största offret bara för att du är västerlänning?

Fyfan vad vidrigt. 
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Stan) skrev 2015-11-14 00:55:58 följande:
    Men tydligen finns ju intresset eftersom de attackerar oss. Den misslyckade självmordsbombningen i STHLm är ju ett exempel, han var IS terrorist.
    Terrorgrupper som IS har definitivt inget emot att döda européer.
    Jag talade endast emot att det skulle vara "deras enda syfte". Faktum är att västerlänningar inte ens är deras största "fiender" utan de har utsatta grupper de förtrycker i Mellanöstern varje dag pga både tro och etnicitet, varför skulle de personer vara mindre värda för att de inte är européer?

För det är precis det skitts menar, förminskar den förtryck som IS står för, och menar att det enda IS vill är att ta västerlänningars liv.
    Tror du inte att de hade sparat ganska mycket tid ifall de struntat i att döda shiiter, assyrier, yezidier och istället bara gett sig på västerlänningar, om det nu endast är dem de vill döda?
  • Anonym (Usch)
    Anonym (:O) skrev 2015-11-14 00:59:21 följande:

[quote=76001233][quote-nick]Anonym (Usch) skrev 2015-11-14 00:51:52 följande:[/quote-nick]Jag avskyr IS, och jag avskyr idioter som tror att IS endast vill döda västerlänningar och spottar på människor i Mellanöstern som just nu lever i ett helvete.

Du lever i Sverige, är inte ett dugg drabbad och behöver inte oroa dig för att dina barn ska bli halshuggna när som helst, men ändå har du mage att ta på dig offerkoftan och se dig som det största offret bara för att du är västerlänning?

Fyfan vad vidrigt. [/quote

Inte ett dugg drabbad?? Omg är du på riktgt!

Nej, personen är inte ett dugg drabbad. Att det skulle ske något i Sverige snart och TS råkar vara ett av offren DÅ drabbas hen.
    Att man känner sig rädd för att det kommer in IS-stödjare är absolut inte att vara drabbad.  
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Stan) skrev 2015-11-14 01:04:06 följande:
    Nej, jag är inte rädd att mina barn ska bli halshuggna. Men jag är livrädd att de ska bli sprängda i luften under julshoppingen på Drottninggatan. Men du kanske har glömt den misslyckade självmordsbombaren som sprängde sig på bryggargatan? Han var anhängare till IS.
    Går du verkligen runt varje dag och oroar dig över en bombning? Det har skett en sådan i Sverige, vad tror du människor i Syrien och Irak känner som inte är européer? Tror du inte detta är något som blivit så vanligt att de inte ens känner sig rädda längre?

Varför så egoistiska att ni vill jämföra ert lidande (som knappt existerar) med deras? 
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Stan) skrev 2015-11-14 01:09:50 följande:
    Blanda inte äpplen och päron. IS mål är att skapa ett terrorkalifat, terror utövas på alla som står i deras väg. Eftersom flest IS anhängare finns på plats i Mellanöstern så vore det ju märkligt om de inte hade ihjäl flest människor där. Men det innebär ju inte att de samtidigt vill förankra skräck i länderna i väst.

Att blund för detta är bara naivt.
    IS är emot specifika grupper, och inte alla i Mellanöstern. De har definitivt inte ihjäl alla sorts människor där. 

Och återigen, självklart vill de göra det - men att få människor i väst att känna skräck är inte ens i jämförelse med vad de egentligen vill göra med de grupper de dödar just nu i Mellanöstern. Och att blunda för det är inte bara naivt utan äckligt också.

Och förresten.. du skriver att de dödar dessa människor i Mellanöstern just för att de finns på plats i Mellanöstern, men du glömmer bort att IS-stödjare i Sverige bla uppmanar folk till att döda exakt samma grupper i Sverige? 
  • Anonym (Usch)
    Anonym (AA) skrev 2015-11-14 01:13:09 följande:
    Du är ju galen, det finns många Svenskar som har släkt och vänner i Paris och Frankrike och blir därför drabbade, inte direkt men indirekt.
    Du är nu anmäld till säpo, vore bra om de kan få tag på dig och kasta ut dig ur Sverige så snart som möjligt.
    Jag har inte skrivit något om Paris och vad som skedde där. Mina inlägg rör Sverige.

Har du inget vettigt svar så behöver du inte svara. 
  • Anonym (Usch)
    Anonym (...) skrev 2015-11-14 01:10:54 följande:
    Vi vill inte att bombningar och terrordåd ska bli normaliserade i Sverige.
    Är inte det ganska självklart? Ingen vill ha ett nytt Syrien.
    Men ingen kräver att ni ska acceptera det? Rösta på SD eller vadfan ni vill, jag bryr mig inte. Det enda jag kräver är att ni inte ska förminska andra gruppers lidande bara för att de inte råkar vara från väst! 
  • Anonym (Usch)
    Anonym (AA) skrev 2015-11-14 01:20:10 följande:
    Du skrev ju att det som händer inte drabbar någon i Sverige vilket jag påpekar att det gör just nu för vad som händer i Paris

Och du ska inte kasta sten i glashus.
    Nej, det skrev jag inte (inte angående Paris). Utan jag syftade på IS i Mellanöstern och hur de försöker ta över områden och städer, det drabbar inte Europa ett skit men ändå ser man sig själv som det största offret.

Att det sker terrorattacker i Paris och liknande i Europa, där folk förlorar nära och kära är jämförbart, men inte annars där folk inte drabbas ett skit av IS. 
  • Anonym (Usch)
    Anonym (:O) skrev 2015-11-14 01:23:58 följande:
    Det är ingen som gör det förutom du. Hur fan kan en diskussion som handlar om terrorattentat komma och handla om att man förminskar andra gruppers lidande för man är rädd själv... Bara i Sverige!!

De är ingen som förminskar andras lidande bara för man ser risken i Sverige. Tror du inte det går att tänka på ALLA som drabbas och samtidigt se risken för en själv samtidigt? Ena utesluter inte det andra. Det mesta verkar vara i ditt eget huvud.
    Men varför fortsätter du argumentera när du uppenbarligen inte läst det första inlägget jag citerade? Jag skrev aldrig ett svar om trådens ämne, utan citerade TS som menade att IS ENDA SYFTE är att ta död på västerlänningar.

Ditt sista stycke säger däremot emot TS, då TS inte ens erkänner att IS har andra mål vilket är just det som gör mig förbannad. 
  • Anonym (Usch)
    Anonym (:O) skrev 2015-11-14 01:26:09 följande:

[quote=76001327][quote-nick]Anonym (Usch) skrev 2015-11-14 01:23:01 följande:[/quote-nick]Nej, det skrev jag inte (inte angående Paris). Utan jag syftade på IS i Mellanöstern och hur de försöker ta över områden och städer, det drabbar inte Europa ett skit men ändå ser man sig själv som det största offret.

Att det sker terrorattacker i Paris och liknande i Europa, där folk förlorar nära och kära är jämförbart, men inte annars där folk inte drabbas ett skit av IS. [/quote

Men det fattar väl vem som helst? Ska man ite få prata om denna händelse nu för att det sker hemska saker i Syrien m.m också eller vad vill du ha sagt? Du verkar ha rört ihop saker i ditt huvud.

ÅTERIGEN, självklart ska man ta upp det lika mycket!
    Det jag sa emot är att TS förnekar andras lidande och menar att IS endast är ute efter västerlänningar. 

Tänk att du bor i Mellanöstern och har nära och kära som blir mördade exakt hela tiden på grund av deras etnicitet eller religion. Tror du inte att TS's kommentar om att IS endast är ute efter västerlänningar hade upprört dig? 
  • Anonym (Usch)
    Anonym (:O) skrev 2015-11-14 01:30:37 följande:
    Jag har läst ditt första inlägg. Du skrev att västerlänningar inte behöver vara rädda och är egoister.

Skriv inte sådant du inte menar. Men är ju bra att du inte menade det.

Sjävklart har IS många olika mål det vet väl alla. Tror den personen menar att västerlänningar ÄR ett stort mål och det kan ingen förneka.
    Jag skrev att TS ska sluta vara egoist, anser du inte att IS enda syfte är att utrota västerlänningar så behöver du inte ta det personligt.

Den som själv sitter tryggt i sitt hem (notera att kommentaren inte har något med terrordådet i Paris att göra) och samtidigt känner sig mer drabbad än den kristne, shiamuslimske eller yezidiske personen i Mellanöstern är en egoist.

Då hade TS rättat sig om hen menat det, men istället kallar hen mig för istödjare, så uppenbarligen står hen fast vid att IS inte har några andra mål.
    Men bra att du säger emot det och erkänner att IS även avskyr andra grupper! 
  • Anonym (Usch)
    Anonym (:O) skrev 2015-11-14 01:39:53 följande:
    Erkänner att is avskyr andra grupper? Är det något att erkänna? Något verkar ha skruvat till sig ordentligt i ditt huvud när du ska försöka skapa någon grej av något som inte finns. Vad är ditt syfte egentligen och vad vill du komma fram till?
    Ja, det är något att erkänna eftersom en del verkar förneka det med flit.

Det jag vill komma fram till:
    *IS enda syfte är inte att ta död på västerlänningar, att döda västerlänningar skulle IS inte tacka nej till, men det är definitivt inte det enda eller den största gruppen IS avskyr.

*Förminska inte människors lidande genom att säga att de drabbas endast för att de "står i vägen" för IS, och inte för att de råkar tillhöra den hatade gruppen av IS.

*Så länge man inte har någon som drabbats av ett terrordåd, som t.ex det som hände i Paris, så ska man inte ens jämföra sitt lidande med dem som förlorat någon i dåden, varesig det är i Frankrike eller Syrien/Irak. 

Sedan vill jag att alla som drabbats av IS hittills, kristna, yezidier, shiiter och även fransmännen idag, ska vila i frid och må deras nära och kära klara av den sorgen de känner just nu (för jag gör inte skillnad på folk). 
  • Anonym (Usch)
    Anonym (:O) skrev 2015-11-14 01:55:56 följande:
    Okej nu har du fått säga ditt (något som egentligen alla håller med om men vi kan låtsas här för din skull att du är den Gode av oss och den Upplyste som är den enda som inte gör skillnad på folk) så då kan vi avsluta denna diskussion. Du är en sån god människa, praise "Usch" allihopa som vi här kan se är mycket bättre och visare än oss andra (???!!!)!

Ett tillägg bara:

Du ska väl skita i hur mycket lidande eller inte som andra känner med det här.
    Tack så mycket, är egentligen mest TS som har skitåsikter då jag inte sett någon annan i tråden förneka folks lidande förutom hen.

"Med det här", folk får känna hur mycket lidande de vill för det som skedde i Paris. Men inte att man menar att västerlänningar som grupp är mer drabbade än folk i Mellanöstern.. eller jo det får man göra, men då får man förvänta sig motargument med tanke på att det är fel och provocerande. :)
  • Anonym (Usch)
    Anonym (AA) skrev 2015-11-14 02:10:37 följande:
    Håller med om att vi ska försöka få ut IS från Sverige , om du lämnar lander så har Sverige en terrorist mindre.
    Är ni helt seriösa med att mena att man stödjer en terrorgrupp för att man är emot att människor ska förneka alla gruppers lidande så länge de inte är västerlänningar?

Och ändå är det samma personer som klagar på att folk använder ordet rasist hejvilt?

Vad är det ens för skit som hänger i den här tråden?
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Paris) skrev 2015-11-14 02:10:57 följande:
    Det låter så lätt när du säger det. Undrar just om du fattar hur allvarligt detta är. Klart att folk är rädda och arga. Självklart
    Ja, självklart. Jag lider med alla drabbade just nu.
    Det är inte detta det handlar om, det jag är emot är att TS förnekade människors lidande och menade att IS endast är emot västerlänningar.. exakt vad var det extrema med det jag skrev, att IS inte alls endast är ute efter västerlänningar, utan att andra grupper också är drabbade?
Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!