Mamma gör fel.
Mamman sover i sängen som finns i köket och hon får rummet för sig själv? Fixat och klart. Tror du hade resonerat exakt likadant som ts om du var 15 år.
Mamman sover i sängen som finns i köket och hon får rummet för sig själv? Fixat och klart. Tror du hade resonerat exakt likadant som ts om du var 15 år.
Är du född på 30 talet eller? Sluta hoppa på TS och inse att hennes mamma gör fel!! Man ger rummet till sitt barn, punkt. Allt annat är som sagt brist på bra föräldraskap. En 15 åring ska INTE dela rum med sin förälder och det är förälderns ansvar att klara upp allt.
Självklart ska du TS ha rummet och du ska inte behöva dela med mamman! Jag har en flicka på 13 år och hon skulle aldrig vilja dela rum med mig och jag skulle aldrig tänka tanken. Jag har 4 barn och vi bor trångt men jag sover på soffan.
Men en tonåring vill inte och ska inte behöva dela rum med sin mamma!! Att flytta är inget gott råd att ge till en 15 åring. Mamman får sova i köket/soffan eller golvet. Var som helst men dottern ska kunna få ha rummet!
Det ligger väl nåt i det what.. Men på samma gång har jag full förståelse för dottern. Tänker på min egen 13 åring. Men visst, finns ju de som inte ens har ett hem. En större lgh skulle de behöva för dotterns skull. Som du säger så finns det de som delar rum hela familjer, i andra länder. Men här är det sällan så, våra barn är väl kanske bortskämda med att inte behöva dela och kan tänka mig att TS kanske är ensam bland sina vänner att ha det så.. Ja det finns väl två sidor av det.