Inlägg från: Moderno |Visa alla inlägg
  • Moderno

FILMTIPS!!!!

A Most Violent Year (2014), ganska lågmält men spännande drama med superbra skådisar. Handlar - i grund och botten - om en kartell avseende värmeolja i åttiotalets New York och om en företagare som försöker driva sin verksamhet trots att han är under attack av bl.a. myndigheterna och andra kartellmedlemmar. 

Oförtjänt låga 7,1 på IMDB www.imdb.com/title/tt2937898/

(Är man en snålis som ändå vill hålla sig inom lagens ram, fanns den på Youtube för någon vecka sedan i HD-kvalitet).
    ------

En annan väldigt bra serie (även om man måste tåla sjukhus/operationsscener) är The Knick (säsong 1: 2014), med Clive Owen som en knarkande, men synnerligen skicklig, doktor i det tidiga nittonhundratalets New York (som väl finns på HBO). Den stora behållningen är alla biroller och sidointriger. Mycket bra!

8,5 på IMDB: www.imdb.com/title/tt2937900/ 

• Moderno
    Gizmo skrev 2015-11-15 08:58:39 följande:

Ojdå, det visste jag inte! Tack  

(Jag trodde att dessa sidor är lagliga då de inte kostar något att se på filmerna).

Egentligen (i praktiken) behöver man inte vara orolig alls. Men man skulle kunna tänka sig att en situation där filmen börjar streamas direkt när man trycker på länken skulle kunna vara ett tillgängliggörande för allmänheten.

Kanske snarast har betydelse för familjeliv.se om de inte vill att man ska ha länkar direkt till materialet.

Att enbart titta är ju (ännu) inte olagligt (enligt vad jag kan förstå av de upphovsrättsliga reglerna).

Streama lungt!
Svar på tråden FILMTIPS!!!!