Inlägg från: Anonym (Trött) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trött)

Umgänge hos boföräldern

En kort men viktig fråga.

Har barn på 8 månader med en pappa och två barn sedan tidigare med en annan. Pappan till min minsta har barnet lördag och söndag 9-18 varannan helg. I övrigt sitter han hos mig 1 timme a två kvällar i veckan. Barnet vill under denna tid enbart vara hos mig och är trött då pappan vill ha umgänget sent trots att han slutar flera timmar tidigare. Han ser inte mina tidigare barn, hälsar inte och de känner obehag då pappan går runt och snokar som de säger på deras rum. Kan man begära att pappan ska hämta barnet ist eller hur gör man? Har gått emot övriga barns vilja i 8 månader nu för pappans vilja. När ska det räcka?

• Svar på tråden Umgänge hos boföräldern
  • Anonym (Trött)

Tack för svar. Skönt med synpunkter utifrån då både pappan och familjerätten här verkar tycka att det är bra lösning trots att varken jag eller tidigare barn orkar med... vet du var man kan läsa sådan forskning mamsi, så man har kött på benen inför nästa ev möte?

• Anonym (Trött)

Känns inte som någon bra lösning för nåt av barnen måste jag säga... de stora mår dåligt och det lilla gråter efter mig så fort jag syns eller hörs. Sist fick barnet inte komma till mig heller innan det var hysteriskt... hemskt.... och pappan blev sur och arg på mig!

• Anonym (Trött)

Hej!

Ja, nya riktlinjer gäller. Jag hade kravet att umgänget inte längre skulle va hos mig. Omfattningen har han själv valt. En veckokväll/v hämtar han. Det blir då 3 timmar. Han har 1 mil att åka och tyckte det blev för stressigt på annat sätt. Varannan helg har han 9-18 lördag och 9-18 söndag. Orosmomentet från min sida är barnets mage. Barnet hade kolik som spädbarn och efter helgerna är magen inte att leka med. Hoppas att det är jag som är alldeles för vaksam, men vet inte... Kan inte säga att det är världens tryggaste barn som kommer hem efter helgerna, men vet inte. Kanske går till sig? Pappan pratar nämligen varje gång om att det är dags för övernattning snart...

Svar på tråden Umgänge hos boföräldern