Umgänge hos boföräldern
Familjerätten anser alltså att han ska komma så pass sent på vardagarna? Och att han är i sin fulla rätt att snoka i dina övriga barns rum?
ATT han ska få ha umgänge säger jag inget om, det är barnets rätt att få lära känna sin pappa också och har man barn med någon man inte bor med får man ta konsekvensen som inte alltid är så bekväm.
MEN, du bör, anser jag, jag kan inte säga vad lagen säger om det ens finns någon lag, att du INTE måste ha honom där sena kvällar. Tala om för familjerätten att du absolut anser att umgänge ska kunna ske även vardagar MEN på barnets villkor vilket är absolut inte senare än [valfri tid] eftersom barnet ska lägga sig kl xx och måste varva ner innan. Eftersom pappan tydligen kan komma tidigare får han anpassa sig. Umgänget är ju för barnets bästa
Han får väl stämma dig för att få igenom sina senare tider isf.
Du måste också påtala att han får vara i de allmänna utrymmena hemma hos dig, dvs vardagsrum, kök och toaletten. Ditt sovrum och barnens sovrum har han inte tillträde till. (Om inte bebisen har eget rum för dit kan han ju gå om så är.)
Vill du absolut inte ha honom i ditt hem kan du säga det med, att umgänge gärna ska ske, men inte i ditt hem hädanefter.