Inlägg från: Anonym (Underbara amstaff) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Underbara amstaff)

Ni med Amstaff, ärligt nu

Blev det någon hund TS och hur har det gått isåfall?Drömmer
    Enkelt svar på din fråga att JA det är vanligt men även individs baserat. De flesta amstaffs är modiga, uthålliga, dominanta och har en vilja av stål. Majoriteten skulle aldrig vika sig för en annan hund. Problemet i detta är alla som - ?Min hund är så snäll, hunden blir vad man gör den till? och som sedan går och släpper sin hund i en rastgård med 10 andra hundar. Finns där då en hund med liknande rasegenskaper är risken stor att det kommer smälla. Och det sker nästan aldrig oprovocerat, utan för att folk inte kan läsa av sina hundar. 
    Du bör om du köper en amstaff alltid ha med i beräkningen att det kan komma att yttra sig även om ?Det går bra 9 av 10 gånger?
     Min tik visade dessa tendenser tydligt först runt 3 års åldern, vilket också är vanligt. Då rök hon ihop med en annan tik vi umgåtts med flera år under lek som blev för intensiv och snabbt övergick i allvar. De båda markerade dock bara och det hann bli lite skrapsår innan vi fick isär dem. Jag anser att som ägare till rasen har man ett stooort ansvar och man ska ha respekt för rasegenskaperna samt skadorna som kan uppstå av ett muskelpaket. Jag undviker öht umgänge med främmande hundar. De vi umgås med är hundar av ?svagare? mentalitet och som skulle lägga sig ner vid bråk, svårare än så är det inte. Tycker man det är viktigt att umgås med andra hundar, välj en annan ras. 

Svar på tråden Ni med Amstaff, ärligt nu