MIn kille vill gärna att jag har sex med andra
Hej Kia,
Jag är i exakt samma situation som dig. Nästan. Har haft det lite knökigt i relationen på grund av helt andra saker, och han är just nu på en längre resa för att vi skulle ta lite paus i förhållandet.
Jag har aldrig varit otrogen mot honom, vi har varit ett par i tio år, men alla andra längre förhållanden jag varit i har tagit slut på grund av att jag har varit otrogen och därför känt mig tvungen att avsluta relationen.
Jag var väldigt nära att gå i fällan igen för bara några månader sedan då jag träffade en fantastisk och ganska mycket yngre man när jag var ute tillsammans med mina kompisar. Jag skrev till honom efteråt och vi bestämde att vi skulle ses nästa gång han kom till min stad.
Några dagar efteråt börjar min man bete sig lite märkligt. Vill låna min dator för att kolla på film "för jag har ju mycket bättre skärm än han har på sin dator"
Jag blir livrädd och misstänker med en gång att han på något vis vet om att jag skrivit till den här andra killen.
Mycket riktigt. Efter ytterligare några dagar kryper det fram.
Jag har haft meddelandesidan på fejjan uppe och glömt att stänga den. Han har sett ett ansikte ute till vänster som han inte känner igen och klickat.
Nu är det kört, tänkte jag. Hej då till det äktenskapet.
"Vet du vad?" säger han. "Jag tycker du ska göra det."
Alltså träffa den andra killen. Han förklarar att han går igång enormt på det.
Jag blir helt chockad. Sen tror jag att jag har kommit till himmelriket. Typ.
Nu när han har varit borta har jag tänkt otroligt mycket på det och hoppas att vi kan prata om det igen när han kommer hem. Tror kanske dock att det är mer av ett så kallat "öppet förhållande" som jag skulle vilja ha, men vet egentligen inte vad som är skillnaden. Jag vill verkligen inte lämna min man. Jag älskar honom, vi har fantastisk sex och han är min bästa vän. Funderar på om detta är vägen att gå för att jag äntligen ska få ett längre förhållande att hålla, men känner mig osäker, precis som du.