• Anonym (Systeryster)

Verkar han intressant enligt dig?

Jag skulle vilja hjälpa min bror att hitta en riktigt bra flickvän, så jag tänkte börja här med att kolla hur ni tycker att han verkar. Skulle du som är tjej kunna tänka dig att dejta denna kille? Något som verkar extra bra/mindre bra? 

Jag inbillar mig att han behöver en tjej som är ganska lik honom själv på flera plan samtidigt som hon kompletterar honom på andra. 

Here we go: 

- 195 cm lång
    - Inga barn 
    - Normalbyggd / atletisk
    - Hälften svensk/hälften sydeuropé (född och uppväxt i Sverige)
    - Filosofiskt lagd
    - Intelligent (Mensa-medlem)
    - Utbildad ekonom, har anställning
    - 31 år
    - Romantisk
    - Hälsomedveten
    - Något otålig
    - Lagar god mat
    - Kan sy 
    - Blev klar med studierna rätt sent och har därav inte hunnit komma upp så högt i lön än (tjänar i underkant för sin ålder och utbildningsnivå) 
    - Tycker om att vara ute i skog och natur, gärna bege sig ut med minsta möjliga packning och endast de nödvändigaste förnödenheterna i syfte att utmana sig själv och klara av att göra upp eld, hitta mat i naturen etc
    - Gillar att resa (uppleva olika kulturer och få kontakt med befolkningen där)
    - Driven 
    - Entreprenörig / gillar att bolla idéer om företagande 
    - Behov av att ta en break från vardagen då och då och stänga av allt för en stund. 
    - Läser varken dagstidningar eller ser på nyheter (har dock ett intresse för omvärlden, men väljer själv vad han ska titta på/läsa). 
    - Allmänbildad 
    - Familjekär 
    - Kramig och väldigt fysisk
    - Socialt kompetent
    - Ser bra ut enligt många tjejer
    - Lite svartsjukt lagd (dock ej överdrivet)
    - Icke-rökare, men kan gilla att ta en whisky och en cigarr vid något speciellt tillfälle
    - Kan nog upplevas som lite flummig när han pratar
    - Tycker om att läsa på om olika saker och lära sig "allt" om det 
    - Tränar (gym och löpning)
    - Ingen partynisse, men heller ingen som aldrig går ut
    - Tycker om rom-com, feelgoodfilmer samt dokumentärer
    - Tittar mycket på TED Talks
    - Intresserad av naturmedicin, meditation, hälsokost och spiritualism
    - Lugn och sansad alltsom oftast, men när han väl blir arg så kan han inte dölja det. 
    - Har integritet
    - Gör saker grundligt och sätter sig in på djupet, tycker inte om att stressa fram saker
    - Längtar efter familj så småningom 

• Svar på tråden Verkar han intressant enligt dig?
  • Anonym (Systeryster)
    Hanky Panky skrev 2015-11-08 15:42:46 följande:

Låter som en intressant kille och jag hittar inget direkt avskräckande i din beskrivning. Kanske för lång dock, men blir man kär kvittar det.

Däremot skulle nog jag aldrig vara god nog åt honom.

Varför tror du inte det? Han är en väldigt ödmjuk person och han är mest ute efter en tjej som han kan passa ihop med rent personlighetsmässigt. Han går mest på personkemi och att tjejen ska vara kärleksfull och få honom att må bra. Men så är det väl en fördel om hon liksom han är intellektuellt lagd, för det var inte exet och hon upplevde honom som alldeles för driven och uppskattade inte alls hans mer filosofiska sidor.
  • Anonym (***)
    Anonym (Systeryster) skrev 2015-11-08 09:43:52 följande:
    Han har aldrig haft svårt att träffa tjejer och det finns även nu tjejer i hans omgivning (på jobbet t ex) som är intresserade, men det ska ju vara nån som HAN gillar och funkar ihop med också.

Det här med allmänbildningen och att han inte läser vanlig media handlar ju om att han inte vill matas med en massa negativa nyheter varje dag utan själv vill välja vad han ska ta del av. Och ärligt talat, hur viktigt är det egentligen att läsa skvallret i Aftonbladet eller DN? Jag avstår av samma anledning. Det som skrivs där ÄR vinklat. En tjej som sitter och läser allt sånt är ju knappast rätt för honom heller...

Nån dejtingsajt skulle han aldrig sätta sin fot på, han är helt enkelt inte den typen. Det är därför jag skriver här.

Och bitter... Det tycker jag ju inte. Men sårad blev han. Jag märker dock att han behöver bli "överbevisad" om att det faktiskt finns bra tjejer där ute (förutom hans systrar då!). ;)
    Hur gör han när han väljer vilka nyheter han ska ta del av? Vilka medier använder han? Ge gärna konkreta exempel.
  • Melinoe

Ja, han låter intressant men som andra har skrivit hur är det med värderingar, humor, charm osv och svartsjuk är ett minus för mig.

• Anonym (Systeryster)
    Anonym (***) skrev 2015-11-08 17:40:16 följande:
    Hur gör han när han väljer vilka nyheter han ska ta del av? Vilka medier använder han? Ge gärna konkreta exempel.
    Jag vet att han tittar endel på VICE News, men kan tyvärr inte redogöra för fler kanaler just nu eftersom jag inte känner till mer. Ska se om jag kan få nåt svar från honom.
  • Hanky Panky
    Anonym (Systeryster) skrev 2015-11-08 16:03:24 följande:
    Varför tror du inte det? Han är en väldigt ödmjuk person och han är mest ute efter en tjej som han kan passa ihop med rent personlighetsmässigt. Han går mest på personkemi och att tjejen ska vara kärleksfull och få honom att må bra. Men så är det väl en fördel om hon liksom han är intellektuellt lagd, för det var inte exet och hon upplevde honom som alldeles för driven och uppskattade inte alls hans mer filosofiska sidor.
    Jag har väl svårt att se mig själv som flickvän till en så "bra" kille.

Är arbetslös för tillfället, har svårt att hitta jobb eftersom jag inte är utbildad högre än gymnasiet. Har inget driv direkt och vet inte alls vad jag vill göra med mitt liv, trots att jag hunnit fylla 32. Känner mig absolut inte tillräckligt smart för att plugga på högskola. Jag har alltid varit mer praktiskt lagd än teoretisk så plugg funkar inte för mig. Läser mycket dock så skulle väl kunna klassas som intellektuell och allmänbildad ändå. Dom jobb jag kan få är lågavlönade "vanliga" jobb. Industri, lager och butik tex.

Inte heller är jag hälsosam. Har aldrig tränat. Har alltid varit smal så har inte kännt att det har behövts. Mat bryr jag mig inte så mycket om så jag sitter inte och vräker i mig goda maträtter med feta såser. Kan inte laga mer än några få rätter ändå. Älskar onyttigheter som ostbågar och choklad, men försöker ändå inte vräka i mig för att hålla vikten i schack eftersom jag inte tränar något.

Just det där med driv och träning/hälsa verkar vara något dom flesta söker i en partner, så där går jag bet.
  • Anonym (Systeryster)
    Melinoe skrev 2015-11-08 17:50:33 följande:

Ja, han låter intressant men som andra har skrivit hur är det med värderingar, humor, charm osv och svartsjuk är ett minus för mig.

Humor och charm har han gott om! När man frågar efter "värderingar" blir det dock så diffust för mig att jag inte kan svara på det ens när det gäller mig själv, så det krävs nog lite mer specifika frågor.

Vad gäller svartsjukan är den absolut inte på nivån "hon får inte ha killkompisar som hon umgås med på tu man hand" utan snarare så att han skulle reagera väldigt negativt om hans flickvän var ute en hel natt och stängde av mobilen.
  • Anonym (***)
    Anonym (Systeryster) skrev 2015-11-08 19:00:44 följande:
    Jag vet att han tittar endel på VICE News, men kan tyvärr inte redogöra för fler kanaler just nu eftersom jag inte känner till mer. Ska se om jag kan få nåt svar från honom.
    21ST Century News, som ägs av R Murdoch, har investerat multum i VICE News.
    Murdoch är ju inte opolitisk, så hur menar du att detta är en oberoende kanal?

Anser ni båda två att svenska nyheter, typ SVT och TV4, är skvaller och propaganda?

• Anonym (Systeryster)
    Anonym (***) skrev 2015-11-08 19:12:10 följande:
    21ST Century News, som ägs av R Murdoch, har investerat multum i VICE News.
    Murdoch är ju inte opolitisk, så hur menar du att detta är en oberoende kanal?

Anser ni båda två att svenska nyheter, typ SVT och TV4, är skvaller och propaganda?
    Jag menar ingenting. Själv tittar jag på lite varierade saker faller mig i smaken, men jag läser inte kvällsjournalistisk press. SVT kan jag se på ibland om något intresserar mig där. Brukar ändå få ta del av det viktigaste antingen via jobbet eller sambon, som har stenkoll på allt. 
  • Anonym (H)

Du skriver att han är till hälften sydeuropé. Det kan vara bra att veta vilket land. För kulturen kan skilja en hel del. Och med det värderingar.

• Anonym (Systeryster)
    Anonym (H) skrev 2015-11-09 14:34:44 följande:

Du skriver att han är till hälften sydeuropé. Det kan vara bra att veta vilket land. För kulturen kan skilja en hel del. Och med det värderingar.

Jag vill inte skriva det här, men däremot kan jag säga att vi har fått en svensk uppväxt.
Svar på tråden Verkar han intressant enligt dig?