Inlägg från: Anonym (n) |Visa alla inlägg
  • Anonym (n)

Verkar han intressant enligt dig?

oerhört svårt att säga. Det är mkt som låter bra men sen hänger det ändå på hur han är när man träffas.Charm, lättat prata och sånt är mkt av första intryckt.
    Är han en som kan lyssna eller pratar han 99% själv?

När han läser på "allt" om en sak, vad gör han sedan med den vetskapen? 

Jag hakade kanske upp mig på det + att han ifrågasätter allt politiskt, för jag har en son med asperger och just de här två sakerna är oerhört dominant just hos honom. 
    Han läse på och kan "all" om något, sen vill han berätta om detta men är inte speciellt intresserad av att få åsikter tillbaka, han vill bara prata. Politikt, och annat också ifrågasätts så till den milda grad att jag tror han blir rättshaverist Glad Jag skojar lite, men inte helt.

Nu säger jag inte att alla har asperger pga dessa egenskaper men jag tror att jag skulle kunna beskriva min son ungefär som du beskrivit din bror. Det finns oerhört många bra saker med min son ´, men vete katten om ånn kommer stå ut med honom i längden.

Så av den anledningen skriver jag som jag gör. Hur är din bror "egentligen"?

• Anonym (n)
    Anonym (Systeryster) skrev 2015-11-08 09:34:26 följande:
    Han pratar mkt, det ska jag inte sticka under stol med. Men visst kan han lyssna också, dock är man då tvungen att själv markera att man vill prata då och kan inte bara sitta där tyst och förvänta sig att han ska hålla klaffen först. :p

Haha, ja du... Visst har även min bror sådana drag som din son, men hos oss är det ett släktdrag och ingen diagnos eftersom alla är mer eller mindre på det sättet. Asperger har han inte, han är en väldigt öppen och utåtriktad typ som även fungerar bra i det sociala, men som sagt finns det väldigt mycket åt det hållet i hans personlighet ändå. Om han dessutom hade varit socialt awkward så hade han säkert stämt in på det med tanke på att han faktiskt även har behovet av att stänga av bruset från omvärlden då och då för att "stressa ner".

:)
    min son är också väldigt social och utåtriktad, men bara när han själv väljer det. Asperger innebär inte att alla är inåtvända. 

Men som jag skrev så behöver din bror så klart inte ha det.  
    Jag tolkar dig ändå som att din bror har "sociala brister" eftersom han inte kan läsa av när han bör vara tyst och när det är andras tur. Sk turtagande är en viktig del i en relation. Kan man inte läsa av det är det faktiskt något som är lite "fel". Sen skrev du i ett annat inlägg att han inte ens vet om att du skrivit alt detta för "han bara jobbar hela tiden". 
    För mig låter detta väldigt lite som en "drömkille" trots alla bra sidor han har.
Svar på tråden Verkar han intressant enligt dig?