Inlägg från: Anonym (Ellen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ellen)

Verkar han intressant enligt dig?

Jag tycker att det låter som en trevlig kille och tycker inte att han borde ha särskilt svårt att hitta någon. Om han befinner sig i situationer där han träffar nytt folk förstås.

Han är inte rätt person för just mig, eller snarare så är jag knappast rätt person för honom, då det där med hälso och hälsokost var så viktigt för honom. Dessutom är jag för gammal för honom (eller han för ung för mig). Jag är heller inte intresserad av spiritualism men det tror jag det finns många aom är.

Sen har jag lite svårt att se hur allmänbildad man kan vara om man inte hänger med i världshändelserna. Just den biten skulle jag nog ha lite svårt för :)

Men han låter som en trevlig och intressant person och om han la upp en omarbetad (lite mer personlig pch förstås utan sånt som kan verka "skrytigt" som att han är intelligent pch ser bra ut) variant av denna beskrivning på en dejtingsajt tycker jag absolut att han borde få många intresserade.

Mycket beror nog också på om han kommit över exets "svek" än eller fortfarande är bitter (villet jag får lite vibbar av).

Men som sagt låter på din beskrivning aom en mycket trevlig kille.

• Anonym (Ellen)
    Anonym (Systeryster) skrev 2015-11-08 09:43:52 följande:

Han har aldrig haft svårt att träffa tjejer och det finns även nu tjejer i hans omgivning (på jobbet t ex) som är intresserade, men det ska ju vara nån som HAN gillar och funkar ihop med också.

Det här med allmänbildningen och att han inte läser vanlig media handlar ju om att han inte vill matas med en massa negativa nyheter varje dag utan själv vill välja vad han ska ta del av. Och ärligt talat, hur viktigt är det egentligen att läsa skvallret i Aftonbladet eller DN? Jag avstår av samma anledning. Det som skrivs där ÄR vinklat. En tjej som sitter och läser allt sånt är ju knappast rätt för honom heller...

Nån dejtingsajt skulle han aldrig sätta sin fot på, han är helt enkelt inte den typen. Det är därför jag skriver här.

Och bitter... Det tycker jag ju inte. Men sårad blev han. Jag märker dock att han behöver bli "överbevisad" om att det faktiskt finns bra tjejer där ute (förutom hans systrar då!). ;)

Utifrån det du skriver borde det absolut finnas tjejer som kan finna honom intressant och vice versa.

Själv skulle jag inte fixa logiken i ditt resonemang ovan kring varför man inte hänger med i nyheterna. Om man är intresserad och inte bara vill ha ett perspektiv kan man ju ta del av många olika medier - om man bara väljer vissa saker är det väl större risk att det blir ensidigt och vinklat?

Men om din fråga egentligen är om det finns tjejer som han skulle finna intressanta är det ju svårare att svara utifrån en lista på hur han är - då är de ju mer relevant med vad han uppskattar hos en tjej. Att han till exempel inte gillar kvinnor som läser dagstidningen är ju ett ganska speciellt krav som förmodligen utesluter ganska många.
  • Anonym (Ellen)
    Anonym (Systeryster) skrev 2015-11-08 10:28:05 följande:

Som sagt så vill han inte bli matad med en massa propaganda och negativism dagarna i ända. Jag förstår detta fullt och fast då jag är precis likadan. Han hade funkat bra med en likasinnad där.

Givetvis är det ju viktigt både att tjejen passar honom och att han passar tjejen. Jag vet att det inte är helt lätt då han är en ganska unik person på många vis och att detta kräver en minst lika unik tjej.

Jag tror att om du/han ska hitta rätt så är det rätt viktigt att vara tydlig med att han likställer en person som hänger med i nyhetsflödet (tex lyssnar på studio ett, läser DN , der Spiegel och NY Times och kollar på CNN, BbC News och aktuellt) blir "matad med en massa propaganda". Det är en mer "speciell" åsikt än vad som framstår i trådstartens beskrivning.
Svar på tråden Verkar han intressant enligt dig?