Verkar han intressant enligt dig?
Jag tycker att det låter som en trevlig kille och tycker inte att han borde ha särskilt svårt att hitta någon. Om han befinner sig i situationer där han träffar nytt folk förstås.
Han är inte rätt person för just mig, eller snarare så är jag knappast rätt person för honom, då det där med hälso och hälsokost var så viktigt för honom. Dessutom är jag för gammal för honom (eller han för ung för mig). Jag är heller inte intresserad av spiritualism men det tror jag det finns många aom är.
Sen har jag lite svårt att se hur allmänbildad man kan vara om man inte hänger med i världshändelserna. Just den biten skulle jag nog ha lite svårt för :)
Men han låter som en trevlig och intressant person och om han la upp en omarbetad (lite mer personlig pch förstås utan sånt som kan verka "skrytigt" som att han är intelligent pch ser bra ut) variant av denna beskrivning på en dejtingsajt tycker jag absolut att han borde få många intresserade.
Mycket beror nog också på om han kommit över exets "svek" än eller fortfarande är bitter (villet jag får lite vibbar av).
Men som sagt låter på din beskrivning aom en mycket trevlig kille.