Inlägg från: Anonym (orsak) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orsak)

Varför vågar inte svenska män gå fram till tjejer på stan?

smulpaj01 skrev 2020-03-18 10:49:56 följande:

Jag träffade min nuvarande man i en trappuppgång, han bad om bärhjälp av en möbel. Redan samma natt blev det "vi". Har aldrig varit med om något liknande, men den här mannen vill jag ha i resten av mitt liv.

Men gällande trådens ämne så kan jag säga att jag avskyr när okända män raggar på stan. Att jag blev förälskad i min man är verkligen ett undantag och han bad bara om hjälp, han försökte inte ragga. Tror jag.... Kanske han gjorde men väldigt subtilt i så fall. Det var min vän som var med som sa "wow, this is a man for you",hon hade helt rätt.

Finns orsaker till att du aldrig varit med om nåt liknande. Män är inte så dumma i huvudet som kvinnor tror.
    Varför skulle man försöka ragga upp kvinnor på stan mitt på ljusa dan?
    Så att man blir stämplad som weirdo?

Och män raggar inte subtilt. Det är kvinnor som sysslar med sånt.
    Mannens uppgift är att vara tankeläsare.

Jag skulle aldrig lyssna på om en vän sa "wow den här kvinnan är rätt för dig".
    I ditt fall hade hon ju rätt.
    Sällsynt.
  • Anonym (orsak)
    Anonym (M) skrev 2015-11-07 15:14:28 följande:

Skönt att komma hem till Sverige och slippa slemmiga killar som tror att varje kvinna som går själv är desperat efter sällskap.

Jag trodde att alla svenska män är slemmiga, tänker med kuken och tror att de är Guds gåva till kvinnor.
  • Anonym (orsak)
    Tom Araya skrev 2015-11-08 18:25:18 följande:
    Jag har tre svar:

1. Allt för många tjejer/kvinnor tar illa upp av att "fel" män attraheras av dem, eller i alla fall bemöter det så.

2. Det finns blyga män, varför är det konstigt om de inte vågar ta kontakt?

3. Vänd på frågan, varför vågar inte fler tjejer/kvinnor gå fram till killar/män och ta kontakt?
    Bästa jag läst idag.
    Så jävla sant.

Fråga 2 vet jag svaret på. Eller snarare vad kvinnor tycker om blyga män som inte vågar gå fram.

Fråga 3 vet jag svaret på. Kvinnor vill bli uppvaktade. En MAN uppvaktar. Kvinnan avgör om han duger åt henne.
Svar på tråden Varför vågar inte svenska män gå fram till tjejer på stan?