Inlägg från: Snyggtjej |Visa alla inlägg
  • Snyggtjej

    Varför vågar inte svenska män gå fram till tjejer på stan?

    Anonym (rabatt) skrev 2019-03-08 08:25:37 följande:

    Jag skulle aldrig gå fram till en tjej, eller tilltala en tjej, på stan. Aldrig söka ögonkontakt eller på något sätt försöka ha en kontakt. 

    Alltid ett säkerhetsavstånd. Råkar jag gå in först genom en dörr och en kvinna kommer efter så håller jag upp dörren för henne men tittar åt ett annat håll. 

    Att man som man gör så idag är en självklarhet. Undvik kontakt med okända kvinnor när du befinner dig i Sverige.


    Äh, vad fånigt. Säkerhetsavstånd, jamenellerhur...

    Det händer att svenska män tar kontakt på det sättet..och även svenska kvinnor, det du! ;) När det händer mig så är de som gör det här väldigt trevliga så jag upplever det bara som positivt. Hade det däremot varit ovälkommet, någon som är påträngande så hade det ju varit jobbigt. Det hände när jag var tonåring/20-åring faktiskt. Numera ser jag kanske avvisande ut tills det närmar sig någon jag gillar...

    Alltså, ni män som skriver om att undvika kontakt och metoo, jag gissar på att ni inte är representativa för männen i sverige utan att ni av någon anledning har lite svårare för det sociala spelet och inte kan läsa av. Trevliga människor uppskattas alltid..en rolig kommentar i bokhandeln, ett tips i grönsaksdisken...bara kul när det är rätt person som gör det, på rätt sätt.
  • Snyggtjej
    Flunk1 skrev 2019-03-08 15:13:55 följande:
    Vilken jävla skitförklaring du kommer med...

    ?När rätt man kommer fram? ??

    Så hur i helvete ska du veta det i förväg?

    Så martin timells fingrar hade varit ok innanför trosan om det varit ?rätt kvinna? då??

    Samma sak!
    Läs om..rätt person skrev jag. Det vet jag när jag ser personen och hör vad hen säger...sen behöver ju inte all kontakt vara sexuell, fattar inte allt fokus på det. Pratar ofta med olika främlingar, en gammal dam..osv. 

    Men hur menar du att jag inte vet om det är en välkommen kontakt när den tas?

    Fingrar innanför trosan?! Hur tänker du nu, var i universum skulle det vara rätt sätt att inleda kontakt? Normala människor är öppna mot omvärlden, skulle man ha turen att råka på någon som har något man dras till, fine. Det börjar väl oftast med trevligt småprat i så fall. Hur gör du? 
  • Snyggtjej
    Anonym (Gg) skrev 2019-03-08 16:24:35 följande:
    Rätt person dvs någon just du tycker är snygg. Hur ska man veta det i förväg?

    Jag skulle aldrig gå fram till någon tjej, som någon redan konstaterat är detta en följd av den svenska feminismen där man knappt har något existensberättigande som vit man. Har redan en (utländsk) partner som tur är, bryr mig inte om svenska tjejer.
    Snygg? Nej, en person är förstås sammansatt av många delar, utseende, trevlighet, förmåga att läsa av. Om du inte känner att t ex jag säkert skulle uppskatta att du säger något spontant fastän vi inte känner varandra så skall du nog låta bli. Förstår du hur jag menar? Det är ingen typ av lotteri som skulle kunna ge utdelning, man vet ganska väl på förhand att det kommer att bli uppskattat.

    Hur blandar du in någon typ av feminism/politik i sociala situationer!? Antingen så är din kontakt en trevlig överraskning eller inte. Har inget med något annat att göra än om du är kul att bli tilltalad av. Förstår verkligen inte.
  • Snyggtjej
    Anonym (Eller) skrev 2019-03-08 17:34:47 följande:
    Många män verkar tro att om inte den hemska feminismen hade funnits så hade det varit fritt fram att göra oförskämda inviter. Utan feminism så hade alla kvinnor fnittrat uppskattande åt klumpiga och sexistiska kommentarer. Utan feminism skulle ingen man lyckas sämre än någon annan i samspelet med kvinnor. 

    De tror nog helt enkelt att det är feminismens fel att kvinnor inte gillar obehaglig och oönskad uppmärksamhet, och om inte feminismen hade funnits så hade inte kvinnor haft några krav alls på män, utan fallit pladask för precis vem som helst. 
    Ja...;) vet inte om jag faktiskt tror att det är många, är nog dom få som inte förstår sociala koder så värst bra som tror eller låtsas tro att det är så. Är väl bekvämt att ha något att skylla på när man inte lyckas så bra på egen hand..lite elakt men sant. 

    Alltså, det finns ingen ersättning för gammal hederlig kemi och trevlighet...kollade på en nätdejtingsite igår och det var lustigt hur många som verkade skriva det dom trodde att jag ville höra. "Vill ha närhet och mysa i soffan..." ehh..det kanske många vill men det finns inget hos mig som kan ha gett en sådan ledtråd att jag skulle gilla det. Att inte vara genuin eller sig själv är aldrig hett, inte någonstans.
  • Snyggtjej
    Anonym (Gg) skrev 2019-03-08 22:35:09 följande:
    Fast skillnaden mellan en önskad och en oönskad invit brukar enbart vara hur attraktiv och charmig ni tycker mannen är, trots att det egentligen är samma invit.

    Själv är jag inte det minsta intresserad av några som helst inviter eller kommentarer till svenska tjejer så vet inte vad du fått det från.

    Sen att man tydligen på håll kan se om en tjej kommer uppskatta en kommentar är ju löjligt världsfrånvänt. Om tankeläsning nu hade fungerat så hade ju ingen behövt bli dissad.
    Nej, håller inte med. Jag vill inte få några inviter av något slag på stan, däremot så har jag gärna en trevlig pratstund med någon som är just trevlig.

    Inte världsfrånvänt utan att man klarar att läsa av sin omgivning. Tankeläsning, du menar att det är så svårt för dig att tolka signaler att du likställer med det? Bli dissad, har aldrig blivit det någonsin vad jag minns, jag är rättså utåtriktad och har mycket kontakt med andra. Hur lyckas man med det? Genom att inte kunna tyda signaler och samspela med andra antagligen. Menar du att du inte vet på förhand hur det kommer att gå? Verkar jobbigt.
Svar på tråden Varför vågar inte svenska män gå fram till tjejer på stan?