Inlägg från: smulpaj01 |Visa alla inlägg
  • smulpaj01

Varför vågar inte svenska män gå fram till tjejer på stan?

Desperata män skrev 2017-12-06 13:17:15 följande:

Svenska män vet hur man beter sig på stan?

Jag tycker det är obehagligt när nån kommer fram (det är 100% män av utländsk härkomst, de gånger det hänt... och de är antingen riktigt slemmiga eller bara respektlösa... känns mest som att de ser en som ett objekt, oavsett vilka sliskiga komplimanger de kommer med och försöker fjäska in sig med).

Man måste vara SJUKT desperat om man går fram till nån random tjej på stan som man inte vet nånting om, bara sett i typ tio sekunder! 

Japp - håller med. Fruktansvärt obehagligt så jag är glad att svenska män inte beter sig så vidrigt!
  • smulpaj01
    Katjes34 skrev 2017-12-06 20:02:18 följande:

eller på ett café, krogen etc.?

Jag vara bara nyfiken på hur reaktionerna skulle bli om jag ändrade till kvinnor. Att yngre människor inte har samma förväntningar på att det är mannen som skall ta initiativ är ju välkänt så jag satte 40+.

Jag träffade min partner på krogen och jag är 40+.
    Jag raggade helt enkelt upp honom. Hade ingen aning om att han sett mig på samma krog ett par månader tidigare och då tyckt och sagt till sina vänner att jag är skitsnygg. Den gången var kl runt 17 på en söndag och varken han eller jag var ute för att träffa någon.
    Jag har faktiskt aldrig blivit uppraggad vad jag kan minnas utan det har alltid varit jag som tagit kontakt.
  • smulpaj01
    Katjes34 skrev 2017-12-06 20:41:41 följande:
    Det finns alltid undantag från regeln :) Gängse norm är att mannen uppvaktar. 
    Fast i ärlighetens namn har jag med rätt blick och leende på krogen, jobbet, stan, café m.m fått mannen jag är intresserad av att uppvakta mig.

Är det då mannen eller jag som egentligen tar kontakt?
  • smulpaj01
    Anonym (anonym) skrev 2017-12-06 20:44:18 följande:
    Gängse normen är att man inte går fram till människor som inte gett någon form av inbjudan 
    Exakt! Det funkar inte!
  • smulpaj01
    Anonym (anonym) skrev 2017-12-06 20:48:45 följande:
    Jag fattar som att frågan rör personer som det inte varit ens ögonkontakt med utan bara kontaktaren som sett ut något intressant eftersom namnunderskriftsinsamlare väljs som ett exempel
    Ja precis och därav håller jag med om att sån form av kontakt är direkt obehaglig.
  • smulpaj01
    Patrik1444 skrev 2019-03-07 21:28:23 följande:

Hej!

Jag var singel flera ar sen och jag brukade ga fram till tjejer under vardagen.

Det kunde vara pa gatan, pa en affär eller var som helst.

Det gick super bra för mig och det är faktiskt pa det sätt att jag träffade min flickvan för mer än 2.5 ar sen.

Jag tror verkligen att om man gör det pa ett bra sätt och anpassar sig till hur tjejen reagerar (och forsta om hon är inte intreserad) det kan vara bästa sättet att träffa en kvinna.

När jag gjorde det, jag märkte att 99.9% av de jag gick fram blev glada och tackade mig

Då gick du troligen fram till tjejer som aldrig någonsin blir raggade på. Dessa tjejer som inte lyckats med nätdejting, är osynliga på krogen och aldrig har fått en komplimang.

Därav tackade dem dig. Det var snällt av dig.
  • smulpaj01

Jag träffade min nuvarande man i en trappuppgång, han bad om bärhjälp av en möbel. Redan samma natt blev det "vi". Har aldrig varit med om något liknande, men den här mannen vill jag ha i resten av mitt liv.

Men gällande trådens ämne så kan jag säga att jag avskyr när okända män raggar på stan. Att jag blev förälskad i min man är verkligen ett undantag och han bad bara om hjälp, han försökte inte ragga. Tror jag.... Kanske han gjorde men väldigt subtilt i så fall. Det var min vän som var med som sa "wow, this is a man for you",hon hade helt rätt.

Svar på tråden Varför vågar inte svenska män gå fram till tjejer på stan?