• riboflavin

Bolån. Sambo bra inkomst. Jag betalningsanmärkning.

Majsan29 skrev 2015-11-07 15:46:37 följande:

Jo, visst. Det vore ju såklart det bästa, men tyvärr så har bilen en krockskada som inte täcktes av försäkringsbolaget så finns nog inte tillräckligt med värde i den bilen längre tyvärr. 

Om det verkligen är ert drömhus så kan det väl vara värt att laga skadan, sälja bilen och lösa lånet även om ni måste lägga pengar emellan?
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • riboflavin
    Majsan29 skrev 2015-11-08 12:19:39 följande:

Oj... Vet inte vad som hände.

Men vet inte om vi skulle få tillräckligt med pengar för att lösa billånet. Sen pyttsade vi in nästa alla våra sparpengar (350tkr) i lägenheten när vi köpte den...

Hur mycket har ni i billån egentligen?
  • riboflavin
    Majsan29 skrev 2015-11-08 12:49:38 följande:

Vet inte hur mycket det är kvar, men 257 tkr var det när han tog det.

Ja, det var ju inte så lite. Om ni inte har någon ni kan låna av privat så tror jag ni får det svårt att lyckas köpa det här huset.

Tänk på att det inte bara är lån och drift som kostar i ett hus, så att ni totalt skulle komma billigare undan än i lägenhet är lite av ett drömscenario. Bara i år har vi lagt över 20 000 kr på ny gräsklippare, växter, jord, gräsfrö, gödning och annat och då handlar det bara om att hålla trädgården i hyfsat skick. Sen ska ju vindskivor, fasader, hängrännor, plåtarbeten, trädäck, stenläggningar målas/tvättas/ersättas enligt ett rullande schema, även på ett hyfsat nytt/nyrenoverat hus. Utöver driften tror jag vi lägger minst 2000 kr/mån i snitt på underhåll, större renoveringar ej inräknat.
Svar på tråden Bolån. Sambo bra inkomst. Jag betalningsanmärkning.