• Stolt Farsa

Julklappar till vuxna?

Vad tycker ni om att köpa julklappar till vuxna? Är det en självklarhet eller är det bara fånigt? Vuxna har ju råd att köpa sitt eget sägs det. Julen är ju främst barnens högtid. Eller så har du kanske en helt annan uppfattning?

Så hur gör du/ni med julklappsköp till andra vuxna i er närhet?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Julklappar till vuxna?
  • lövet2

Jag köper riktiga julklappar till de vuxna som firar jul här hos oss. Även till mina vuxna barn, oavsett om de är här över jul eller inte. Riktiga betyder alltså inte nödvändigtvis att de kostar en massa pengar.

• nnnnnnnn

om man med ordentlig menar: Billig, men personlig
    så gör vi det med. Inga stora summor ca 100 kr/pers, men något personligt. Så man har redan tänkt ett tag på vad det ska bli

• Grande Rock

Vi syskon brukar gå ihop och köpa en julklapp till föräldrarna. Utöver det har vi avskaffat bytandet av prylar mellan varandra. Julen handlar inte om presenter för oss.

Born to lose, live to win!
  • Frontline

Till att börja med så är inte julen enbart till för barnen sen får du säga vad du vill för även vi vuxna älskar julen.

Vi köper julklappar till våra barn samt till mina föräldrar och svärföräldrar.
    Det räcker med det..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Nerwen

I min sambos familj köper vi riktiga presenter till alla vuxna. Alla kan såklart lika gärna köpa sakerna själva, men ser ett stort värde i omtanken och inte minst i att det är kul med överraskningen. Jag har en lista där jag under hela året noterar sådant som de råkat säga att de behöver/önskar sig, för att verkligen kunna överraska med sånt de ett halvår senare hade hunnit glömma att de faktiskt har ett behov av ;) Det kan till exempel vara min svärmor som under sommaren beklagat sig över hur dåliga grytlapparna på landstället är, eller svärfar som oroat sig över att vinglasen gör märken på finbordet men inte haft tillräckligt många underlägg till ett så stort middagssällskap som de bara har vid stora fester.

I min familj köper vi bara till barnen. De vuxna får symboliska gåvor som choklad och trisslotter.

• Anonym (älskar!)

Jag älskar julen och köper julklappar till både vuxna och barn. Förutom att jag köper till mitt barn så köper jag även julklappar till mina föräldrar, mina fastrar, mina kompisar och deras barn. Gillar att ge bort saker :)

• jenny99

Vi köper bara till mina svärföräldrar för att vi vill och för att de förtjänar det.Förra året köpte vi en rejäl grill till dem,året innan en kryssning och innan dess ett personligt fotoalbum som jag gjorde på nätet och härliga påslakan.Ja de har råd med de mesta,vi köper sånt som de behöver eller sällan unnar sig.

• Mälaröbo

Vi har lagt ner presenter till alla över 18 år. Istället köper vi 2 klappar var för max 200kr totalt, som vi spelar om senare på kvällen. Eftersom vi brukar vara 6-8 st vuxna som firar så blir det en rejäl hög att spela om.

• MadHatter

Der är inte en självklarhet att ge julklapp till någon oavsett ålder, man kan ju fira jul på många olika sätt.

Själv firar jag dock med julklappar och det innebär att jag byter julklappar med alla som jag firar jul med oavsett ålder. Precis som för Lövet handlar det om riktiga julklappar men som inte behöver vara dyra.

Svar på tråden Julklappar till vuxna?