Mrs Okänd skrev 2016-03-24 10:21:58 följande:
Jo det är väl sant. Jag fattar inte att folk köper så dyra bilar heller. Om det är KVALITET man vill köpa finns det ju billigare väskor ändå. Det är ju bara märket man pröjsar för. För att man vill uppnå en viss status i samhället. För att visa andra att man har råd och att man tillhör en viss grupp.
Jag fattar varför folk köper dyra bilar.
Jag själv (kvinna) föredrar en vacker snäcka på fyra hjul än en accessoar (väska).
Detta kan en vacker snäcka på 4 hjul göra för mig.
*Tar jag hand om snäckan ordentligt så kan den leva längre än en accessoar av s.k "fiiint märke" eller "bra kvalité".
*Friheten som man har med en vacker snäcka, kan man aldrig få med en s.k accessoar av "fiiint märke" eller "bra kvalité.
*Jag kan ha vänner med mig
*Jag kan åka och träffa vänner utan att behöva passa tider med kommunaltrafik
*En vacker snäcka är vacker snäcka för då den är en fröjd för ögat att titta på, så man hellre tittar på henne än tv.
*En vacker snäcka gör att du dra folk till dig och du kan träffa många trevliga människor
*Har du en större vacker snäcka så kan man även sova i den i baksätet bekvämt så man spara på hotell kostnader.
Vad som räknas som "vacker snäcka" på fyra hjul är individuellt.
I mitt specifika fall är min vackra snäcka en underbar veteran tyska, och hon är bensinsnål med för att vara en vacker 54 åring, hon drar bara 0,8 l/milen och det är lätt att konvertera min vackra snäcka med till att gå på etanol om jag vill. Min vackra snäcka sätter Rekord på så många plan i mitt hjärta framför någon väska..