Inlägg från: Mrs Okänd |Visa alla inlägg
  • Mrs Okänd

Vilken är din dyraste handväska?

Kapitalismen skrev 2015-11-06 21:17:37 följande:
    Finns det folk som på allvar tror att en handväska för 20k är 10ggr bättre än en som kostar 2k eller 200 för den delen?

Vi män kommer inte undan heller med genierna som köper Breitling-klockor och liknande strunt.

Det handlar 100% om varumärket och inget annat. Ett rent påhitt av folk som vill ha era pengar.
    Håller med!

Min dyraste väska kostade nog runt 400 kr. Jag skulle aldrig se om folk har märkesväskor ändå, tycker bara det ä'r löjligt att slösa pengar på sånt till nåt rikt företag när det finns folk som svälter. Jag menar 20.000 för en väska??????
  • Mrs Okänd
    susannapanna skrev 2016-03-21 08:37:16 följande:
    Det kan man ju tycka. Det finns också folk som köper bilar för en halv miljon när det finns för mindre än halva priset. Och jag som inte dricker alkohol kan tycka att det känns ännu mer flyktigt att köpa vin eller öl varannan helg än att lägga 9000 på en väska. Alla har ju sina prioriteringar och min väska kommer jag kunna ha många år framöver. Vinet är ju borta dagen efter, liksom....
    Jo det är väl sant. Jag fattar inte att folk köper så dyra bilar heller. Om det är KVALITET man vill köpa finns det ju billigare väskor ändå. Det är ju bara märket man pröjsar för. För att man vill uppnå en viss status i samhället. För att visa andra att man har råd och att man tillhör en viss grupp.
Svar på tråden Vilken är din dyraste handväska?