Inlägg från: Tihi |Visa alla inlägg
  • Tihi

Vilken är din dyraste handväska?

Jag har några märkesväskor men med det skiftande klimatet i landet angående personrån och våld så undrar jag om det är så smart att gå med dyra väskor som det står Gucci etc på? Är det kanske dags att börja gå med billigare märken eller väskor utan några märken alls för att inte dra till sig uppmärksamhet? Någon annan som har funderat i samma banor?

• Tihi
    Tihi skrev 2016-01-27 23:44:07 följande:
    Jag har några märkesväskor men med det skiftande klimatet i landet angående personrån och våld så undrar jag om det är så smart att gå med dyra väskor som det står Gucci etc på? Är det kanske dags att börja gå med billigare märken eller väskor utan några märken alls för att inte dra till sig uppmärksamhet? Någon annan som har funderat i samma banor?
    Jag frågar igen nu när det har blivit lite fart i tråden.
  • Tihi

Vare sig det är en kopia eller inte så tror jag att en märkesväska drar mer uppmärksamhet till sig jämfört med en väska utan märke. Få kopior är ju så dåliga att det syns på långt håll att det är fejk så tror ni inte att det är större risk att råka ut för ett rån om man har en märkesväska, vare sig den är fejk eller äkta, jämfört med en väska utan något namn på?

• Tihi
    Duckan skrev 2016-03-24 08:56:37 följande:
    Tihi, nu ska du inte skrämmas! smile3.gif
    Nä, men du har nog rätt. Kan vara så att de tänker märkesväska=stålar. Vad de ska bli besvikna om de tar min väska då.. smile2.gif
    Förlåt om jag skräms. Oskyldig Men jag försöker tänka som jag antar att en tjuv tänker och då skulle jag nog dra slutsatsen att en tjej med en märkesväska har mer att stjäla än en tjej med en omärkt/billig väska. Fast det gäller kanske mest mainstream märken som Gucci, Prada och LV och vilka mer? Märken som alla känner igen vare sig dom har råd att köpa en sån väska eller inte. Väskor som Chloé och tja vilka då... Hermes eller liknande kanske går obemärkt förbi? Gemene man känner knappast till Chloé antar jag. Så vilka väskor ska man satsa på som folk inte vet är dyr? Cool

Svar på tråden Vilken är din dyraste handväska?