• MadHatter

Det kanske är jag som har fel? Men det känns då inte så!

Mycket intressant att flera tycker att det är 14-åringen med Asperger som måste lära sig att fylla upp vatten åt sin styvfar när han tagit av vattnet.

Vore ju mycket rimligare att den vuxne utan funktionsnedsättning som faktiskt tagit av vattnet lär sig fylla på efter sig själv.

Det känns för mig det självklara - att den som tar fyller på.

Jag tycker att det är självklart att den som tar vatten ur kannan fyller på. Klarar inte pappan detta får han inte använda kannan. Då är det hans problem att fixa en ny kanna och plats i kylen eller vad nu han tycker är smidigare än att fylla på kannan efter sig. Det är ju faktiskt bara att hälla upp vatten åt sonen när han ber om det (ur kannan) gå in till sonen och lämna glaset och sen gå tillbaka till köket och fylla på kannan. Det borde han som vuxen klara av.

Nån kallade ts 14-åring för curlad för att hon inte håller koll på när bonuspappan tar vatten och fyller på efter honom. Eller att ts borde vara hemma och göra detta åt honom. Jag tycker att det är pappan som är curlad om hans sambo ska behöva hitta på en lösning eftersom han själv inte orkar fylla på en kanna vatten efter sig.

• MadHatter
    Anonym (Pap) skrev 2015-11-06 06:53:21 följande:

Har du ditt barn på heltid? Annars kanske hon kan vara hos sin pappa var 3:e helg?

Alternativt hos mor- farföräldrar ?

Ska 14-åringen som har svårt för förändringar resa bort för att hennes bonuspappa tycker att der är jobbigt att fylla på vattenkannan efter sig?
  • MadHatter
    Anonym (Barnsligt.) skrev 2015-11-06 07:09:44 följande:

Haha du bråkar om detta och så har ni bonus så jävla sällan? Haha känns som du måste hitta något att störa dig på? Har du något emot bonus eller vad är ditt problem ts?

Du tycker inte att pappan är lika barnslig då för att han vägrar fylla på sin bonusdotters vattenkanna två gånger var tredje helg när han tar vatten av henne?
  • MadHatter
    Anonym (Aspergersmamma) skrev 2015-11-06 09:46:09 följande:

Men pojken är ju bevisligen inte törstig!!!!! VARFÖR ska han då ha vatten när han lagt sig? Ni missar ju poängen.

Hur är det bevisat och vad spelar det för roll? Om barnet trivs och känner sig extra omhändertagen av att få ett glas vatten efter godnattsagan borde väl han kunna få det? Pojken bor bara hos sin pappa var tredje helg, om han har lite extra svårt att komma till ro då är det väl inte så konstigt.

Nej, pappan borde kunna tillgodose sitt barns önskan om ett glas vatten utan att krångla till det för bonusdottern.

Hela detta problem känns verkligen som att göra en höna av en fjäder - det borde inte vara så svårt för pappan att fixa ett glas (eget) vatten åt sin son.
  • MadHatter
    Brumma skrev 2015-11-06 09:52:49 följande:

Jag måste dricka vatten efter jag lagt mig. Min femåring likaså.

DU missar poängen.

Det finns vatten åt ditt barn OCH bonusen.

Aspergermamma är inte ts.
Svar på tråden Det kanske är jag som har fel? Men det känns då inte så!