Det kanske är jag som har fel? Men det känns då inte så!
Mycket intressant att flera tycker att det är 14-åringen med Asperger som måste lära sig att fylla upp vatten åt sin styvfar när han tagit av vattnet.
Vore ju mycket rimligare att den vuxne utan funktionsnedsättning som faktiskt tagit av vattnet lär sig fylla på efter sig själv.
Det känns för mig det självklara - att den som tar fyller på.
Jag tycker att det är självklart att den som tar vatten ur kannan fyller på. Klarar inte pappan detta får han inte använda kannan. Då är det hans problem att fixa en ny kanna och plats i kylen eller vad nu han tycker är smidigare än att fylla på kannan efter sig. Det är ju faktiskt bara att hälla upp vatten åt sonen när han ber om det (ur kannan) gå in till sonen och lämna glaset och sen gå tillbaka till köket och fylla på kannan. Det borde han som vuxen klara av.
Nån kallade ts 14-åring för curlad för att hon inte håller koll på när bonuspappan tar vatten och fyller på efter honom. Eller att ts borde vara hemma och göra detta åt honom. Jag tycker att det är pappan som är curlad om hans sambo ska behöva hitta på en lösning eftersom han själv inte orkar fylla på en kanna vatten efter sig.