• Jessa81

syskonvagn

Hej!

Om allt går som vi hoppas så blir vår lille kille storebror i vår och är då två år. Nu behöver jag hjälp med att ta mig igenom denna djungel av syskonvagnar. Vilken rekommenderar ni? Helst skulle jag vilja ha en som kan göras om till enkelvagn - är det bara bugaboo som kan det?

• Svar på tråden syskonvagn
  • MrsP79

Tror Emmaljunga har en också, Viking kanske den heter? Annars är väl Babytravel ganska populär, men den är framåtvänd. Nu var det längesedan vi hade syskonvagn, men jag hade i alla fall idag valt en med svängbara framhjul, kan bli ganska tungt att svänga annars. Fast de flesta vagnar kan man ju få med svängbara hjul idag.

• Lady Blau

Allra bästa syskonvagnen by far är Emmaljungas nyaste double viking 735. Har den själv.

Hade innan Donkey duon, vilken skitvagn. Sålde eländet och köpte då 735:an.

• Neysie

Vi har en Babyjogger City Select, den kan användas som enkelvagn. Supernöjda är vi med den!

• MeEmmA

Jag har en donkey, älskar den. Smidig, enkel och tar lite plats. Tittade först på Emmaljungas syskonvagn, men den var för tung o klumpig. Gillar inte heller modellerna där ett barn ska behöva sitta bakom det andra långt ner i marken och inte se något. Men det är ju en smaksak...

• Lady Blau
    MeEmmA skrev 2015-11-06 00:22:01 följande:

Jag har en donkey, älskar den. Smidig, enkel och tar lite plats. Tittade först på Emmaljungas syskonvagn, men den var för tung o klumpig. Gillar inte heller modellerna där ett barn ska behöva sitta bakom det andra långt ner i marken och inte se något. Men det är ju en smaksak...

Okej men hur kan man tycka att donkeyn ens är bra?

Barnet blir inte ombonat. Tyget är inte vadderat. Locket på liggdelen, lycka till att sätta på den så att vind och blåst inte kommer in på barnet. Suffletterna är tunna. Allt tyg är tunt. En vagn för sommarländer typ. Sittdelen är sjukt liten så barnets röv hamnar utanför (har en liten och tunn flicka dessutom).

Emmaljungas viking 735 är dessutom mindre än donkey duon så sprid inte faktafel!
  • Jessa81
    Lady Blau skrev 2015-11-05 21:57:56 följande:

Allra bästa syskonvagnen by far är Emmaljungas nyaste double viking 735. Har den själv.

Hade innan Donkey duon, vilken skitvagn. Sålde eländet och köpte då 735:an.

Går double Viking att göra om till enkelvagn vid behov?
  • Lady Blau
    Jessa81 skrev 2015-11-06 22:13:41 följande:

Går double Viking att göra om till enkelvagn vid behov?

Nej. Den funktionen var överflödig tyckte vi eftersom det är väldigt bökigt att föra ihop vagnen för enstaka ggr. Jag klarade själv inte av det momentet, att dra ut allt och dra in, jobbigt moment då allt var så trögt och tungt.

Vi har en sulky som vi använder vid behov för ett barn, men tar oftast dubbelvagnen även om bara ett barn ska med, brukar vara kanon då använder man det andra sätet till att köra hem matkassar

Titta på alla vagnarna och känn efter.

Vi är mer än nöjda med Emmaljungas välskräddade, vaderade och ombonade 735an duo vagn. Den är dessutom tåligare och klarar ruskväder galant, vattenavvisande tyg och vindtrygg. Det är stor skillnad på kvalitén nellan donkey duon och emmaljunga viking 735, dag och natt.
  • Jessa81
    Lady Blau skrev 2015-11-06 22:42:50 följande:
    Nej. Den funktionen var överflödig tyckte vi eftersom det är väldigt bökigt att föra ihop vagnen för enstaka ggr. Jag klarade själv inte av det momentet, att dra ut allt och dra in, jobbigt moment då allt var så trögt och tungt.

Vi har en sulky som vi använder vid behov för ett barn, men tar oftast dubbelvagnen även om bara ett barn ska med, brukar vara kanon då använder man det andra sätet till att köra hem matkassar

Titta på alla vagnarna och känn efter.

Vi är mer än nöjda med Emmaljungas välskräddade, vaderade och ombonade 735an duo vagn. Den är dessutom tåligare och klarar ruskväder galant, vattenavvisande tyg och vindtrygg. Det är stor skillnad på kvalitén nellan donkey duon och emmaljunga viking 735, dag och natt.
    Tusen tack för hjälpen.

På den "stora" killens förskola sover de i sina vagnar så en vagn är liksom fast där på dagarna. Är nog därför jag stirrat mig blind på vagn som kan göras om. Men samtidigt vet man ju inte hur länge han kommer fortsätta ta en lur mitt på dagen.
  • MeEmmA
    Lady Blau skrev 2015-11-06 17:15:58 följande:
    Okej men hur kan man tycka att donkeyn ens är bra?

Barnet blir inte ombonat. Tyget är inte vadderat. Locket på liggdelen, lycka till att sätta på den så att vind och blåst inte kommer in på barnet. Suffletterna är tunna. Allt tyg är tunt. En vagn för sommarländer typ. Sittdelen är sjukt liten så barnets röv hamnar utanför (har en liten och tunn flicka dessutom).

Emmaljungas viking 735 är dessutom mindre än donkey duon så sprid inte faktafel!
    Alla är vi verkligen olika :)
    Har inga problem med liggdelen, suffletterna har ju gjorts om så att de är längre. Tycker dessutom att liggdelen är väldigt stor, har hört att väldigt många har använt den länge och det får utan problem plats fårskinn eller åkpåse där i.
    Sittdelen är ju ergonomisk, har en extra dyna i som gör den mjuk och skön och har inte upplevt att den blir för liten.
    Tycker att vagnen är väldigt enkel att göra om till ett eller två barn på några sekunder och tar extremt lite plats i bilen (vilket var viktigt för oss). Med en Emmaljunga hade hela bagaget fyllts ut.
    Men som sagt, alla är olika och har olika behov. Hade själv bestämt mig för Emmaljunga först, men när jag provade alla syskonvagnar i affären så förstod jag varför donkey är så populär (ville egentligen inte ha den eftersom att alla andra har den typ).
  • Lady Blau
    MeEmmA skrev 2015-11-07 20:31:29 följande:

Alla är vi verkligen olika :)

Har inga problem med liggdelen, suffletterna har ju gjorts om så att de är längre. Tycker dessutom att liggdelen är väldigt stor, har hört att väldigt många har använt den länge och det får utan problem plats fårskinn eller åkpåse där i.

Sittdelen är ju ergonomisk, har en extra dyna i som gör den mjuk och skön och har inte upplevt att den blir för liten.

Tycker att vagnen är väldigt enkel att göra om till ett eller två barn på några sekunder och tar extremt lite plats i bilen (vilket var viktigt för oss). Med en Emmaljunga hade hela bagaget fyllts ut.

Men som sagt, alla är olika och har olika behov. Hade själv bestämt mig för Emmaljunga först, men när jag provade alla syskonvagnar i affären så förstod jag varför donkey är så populär (ville egentligen inte ha den eftersom att alla andra har den typ).

Exakt för att få donkeyn någorlunda okej måste man köpa till dekar som sittdyna och annan skit.

Testa använda en emmaljunga 735 så kommer du märka den enorma skillnaden.

Att donkeyn var så värdelös förstod jag samma dag som jag var ute och körde med den och både vinden tog tag i liggdelslocket och vinden far in i liggdelen samt att första barnet då 1,5 år satt som om hon skulle kasa ur den. Som sagt sålde eländet och köpte då nya emmaljungan 735 som skulle komma ut två månader efter, beställde en och väntade, blev absolut inte besviken, tvärtom! Dessutom är den ganska så mycket billigare en skitvagnen donkeyn.

Fattar inte vad alla ser i den där donkeyn där man fäster allt i kardboreband, haha bara det säger väl allt.
Svar på tråden syskonvagn