Lady Blau skrev 2015-11-06 17:15:58 följande:
Okej men hur kan man tycka att donkeyn ens är bra?
Barnet blir inte ombonat. Tyget är inte vadderat. Locket på liggdelen, lycka till att sätta på den så att vind och blåst inte kommer in på barnet. Suffletterna är tunna. Allt tyg är tunt. En vagn för sommarländer typ. Sittdelen är sjukt liten så barnets röv hamnar utanför (har en liten och tunn flicka dessutom).
Emmaljungas viking 735 är dessutom mindre än donkey duon så sprid inte faktafel!
Alla är vi verkligen olika :)
Har inga problem med liggdelen, suffletterna har ju gjorts om så att de är längre. Tycker dessutom att liggdelen är väldigt stor, har hört att väldigt många har använt den länge och det får utan problem plats fårskinn eller åkpåse där i.
Sittdelen är ju ergonomisk, har en extra dyna i som gör den mjuk och skön och har inte upplevt att den blir för liten.
Tycker att vagnen är väldigt enkel att göra om till ett eller två barn på några sekunder och tar extremt lite plats i bilen (vilket var viktigt för oss). Med en Emmaljunga hade hela bagaget fyllts ut.
Men som sagt, alla är olika och har olika behov. Hade själv bestämt mig för Emmaljunga först, men när jag provade alla syskonvagnar i affären så förstod jag varför donkey är så populär (ville egentligen inte ha den eftersom att alla andra har den typ).