• Moneal

Positiva junibebisar 2016

Hej hej

kikar in lite här och kollar läget :)

är gravid med barn nr 4 och är i vecka.14.

Känner av lille fisken och magen växer på :)

Allt känns så mysigt och underbart :)

Mår väldigt bra just nu och har fått en helt ny energi efter att ha måTT dåligt några veckor.

är 100% sjukskriven pga foglossning dock som är lite tråkigt.

Här har ni min plutt

och här har ni stora magen

vecka 5 vs vecka 14.

• Moneal
    EmManny skrev 2015-12-04 23:53:47 följande:

Tack för att du delar med dig av bilderna! Häftigt att se en sådan skillnad på magen redan. Ultraljudsbilden är ju också jättefin! Man ser huvudets konturer så fint!

Är också i v 14 (13+5) med andra barnet men känner tyvärr ingen fisk än. Hoppas så att jag känner igen tidigare denna gången!

när började du känna med första barnet?

Ja allt ska ju blibtydligare snabbare ju fler barn säger de och är nog inte helt sen med att hålla med :)

Tack så mycket för de fina komentarerna :)
  • Moneal
    Mamma Lotta skrev 2015-12-05 11:11:43 följande:

Att man skulle känna rörelser tidigare ju fler barn man har stämmer inte på mig, jag väntar nr 8 och har känt som tidigast i v 17 mende flesta runt v 20!

Nä är säkert olika, tror de menar mest att eftersom man vet hur det känns så vet man vad man ska känna efter.

Men sen är dwt mycket som spelar in, som moderkakan, storlek på kvinnan, hur stark bebis är ja massor :)
  • Moneal
    EmManny skrev 2015-12-05 19:16:55 följande:

Det tråkiga är att jag varken minns eller har skrivit upp men nu känner jag i alla fall inget än. Imorgon går jag in i v 15. Hoppas på den veckan

snart så kommer det :)
  • Moneal
    Wildlings skrev 2015-12-06 11:39:18 följande:

Jag är nu i v 13 och det känns såå skönt. Nästa vecka ska vi avverka KUB-testet äntligen och går allt det som det ska så ska vi äntligen berätta för barnen och vår familj. Jag längtar! Det ska bli härligt att få vara öppen med att jag är gravid. Det slog mig även idag att jisses vi har tagit oss in i v 13 utan några tecken på att något skulle vara fel, holly shit vi ska ha barn i sommar

Har ni några roliga tips på hur man kan annonsera för släkten att det är en bebis på G. Vi har ju barn sedan innan men att vi ska ha en till hade nog ingen räknat med.

Åh vad härligt för er som känner bebisarna sprattla, det blir mysigt när man kommer dit.

vi la ut en ul bild i vecka 13 och skrev 5+1= Kärlek :)
  • Moneal
    knaappeen skrev 2015-12-07 19:46:20 följande:

För er som undrar så finns det eb hemlig fb grupp. PMa mig så ordnar vi det

är två i Juni gruppen som vill in, jag skickar vidare dem till dig på fb :)
  • Moneal

Någon ligger tryckt där inne nu i vecka 15,tror hen ligget lite åt vänster :)

• Moneal

Hungern har minskar men bär mjölk som.en kalv, har ett sådant fruktansvärt sug efter det just nu :)

• Moneal
    TriciaN skrev 2015-12-10 07:35:18 följande:

Bara gråter och gråter.. Vaknade imorse gick upp och kissa så kom det blod., ringt barnmorskan i all hast och hoppas hon ringer upp så fort som möjligt

Nej vad jobbigt!

åk in och få det kollat, det hade jag gjort <3
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016