• SSK13

Positiva junibebisar 2016

Hej! Jag väntar andra barnet, BF 29-30/6.

Ringt MVC idag och bokat tid till hälsosamtal, fick tid nästa torsdag. Känns nästan lite onödigt, men är väl lite kul att något händer.

Blivit VÄLDIGT påverkas av allas VUL och UL. Antingen så syns det så mycket för att så många skriver om det. Jag vill också göra det, men jag har inga som helst medicinska indikationer till det. På mitt MVC kan man betala för att få titta, funderar på det. Känner att jag är lite orolig då jag jämför med min förra graviditet. I denna mår jag hur mycket som helst bättre och känner knappt ingenting. Borde kanske vara glad för det men det känns lite olustigt. Vet ju att symtom som märks som tusan och inga symtom alls är lika normalt och inte behöver betyda det ena eller det andra... 

• SSK13

Hej.

Tyvärr har det inte gått så bra för oss. Vi gick till KK akut i tisdags då jag fått lite blödning med små små klumpar i. De tittade med VUL och såg en fin hinnsäck men inget embryo. Tror de menade att jag kunde blivit gravid två veckor senare. Ska dit nästa fredag för att kolla igen.

Blöder fortfarande vid varje toalettbesök och det kommer ibland små koagler, eller om det är lite av slemhinnan. Förstår att det är kört, skulle varit i vecka 7+5 i tisdags. Gråter om vartannat men är glad att det märktes så fort.

Var egentligen bara glad i två av fyra veckor som jag visste om graviditeten. För de sista två märkte jag inte av några som helst symtom och kände mig väldigt ogravid. Tog två CB digital som visade "2-3 veckor" fast det skulle varit "3+". Tog ett sista test i tisdags då jag var 7+5 och det visade fortfarande "2-3 veckor". Så det är ett MA, embryot slutade nog utvecklas i vecka fem.

Känns på ett sätt skönt. Alla dessa tecken som kunde bortförklaras var egentligen tecken på att något inte stod rätt till. Jag känner min kropp. På ett sätt hade jag kanske såklart önskat att jag inte alls kände min kropp och att jag var gravid trots blödningar, inga symtom och fel vecka på CB digital. Men nu vet vi att det inte står rätt till och nu hoppas jag att det blöder ut av sig själv. 

Vill börja om och känna att det känns "rätt" i nästa graviditet. 

Vet nu också att det är väldigt många med MF/MA. Ni som fått det, hur snabbt har ni blivit gravida efteråt?

Lycka till ni andra gravida! Snart hoppas jag att det är vår tur.

Svar på tråden Positiva junibebisar 2016