-
Den är mycket bra😀Eurydike skrev 2024-05-17 23:25:13 följande:Jag läste lite om den nu och skrev upp den på min att-läsa-lista! Den låter härlig och spännande 🤩
-
Spännande😀Eurydike skrev 2024-05-17 23:36:11 följande:Vilken svår fråga! Men jag får skylla mig själv för det var ju jag som började ställa den 😅 Två favoriter är Drömfakulteten av Sara Stridsberg och Frankenstein av Mary Shelley. Drömfakulteten läste jag lite som i en dröm, ett litet stycke här och där, första gången jag läste den. Det som fick mig att fastna var det vackra språket i kombination med den hemska handlingen. Vissa beskrivningar, eller snarare bilder, dröjde sig kvar och fastnade för evigt. Sandhajar är ett sådant exempel 🦈 Frankenstein läste jag när jag var liten och blev besviken, för jag väntade på det läskiga. Det fasansfulla, skrämmande monstret var inte så hemskt som jag hade trott och det gjorde mig besviken. Sedan läste jag den igen när jag var äldre och då insåg jag att monstret var precis så hemskt som jag hade trott, men att monstret inte var monstret. Samhället (och synen på den som är utanför och annorlunda) var monstret. När jag insåg det var boken väldigt bra!
Ja, det är en svår fråga. Det finns ju så många olika genrer, det beror på så mycket som hur man mår och var i livet man står o.s.v. -
SpännandeAnonym (BOK) skrev 2024-05-18 00:52:47 följande:
Just nu läser jag om Red rising av Pierce Brown. Läste den för några år sedan och gillade den rejält.
Något som slår mig nu när jag läser om den är att den faktiskt är rätt dåligt skriven men att det ändå inte stör mig.
Ibland fastnar jag i någon extra dålig formulering mensida för sida känner jag huvudkaraktärens raseri och det driver mig framåt. Raseriet ångar igenom på varje sida och driver på berättelsen.
Ur skriv och handlingsynpunkt är boken kanske inte femstjärnig men känslomässigt driver den mig obönhörligt framåt sida för sida och ibland kanske det är det viktigaste.
-
GlömdeNandez skrev 2024-05-22 19:54:09 följande:Spännande
😀 -
Läser Det hände en sak i Sverige igår av Sara Boren Jedebäck. Saras pappa var en av poliserna som sköts i Malexander. Det är hennes berättelse, den är stark och personlig, mycket bra
-
Hoppas att det lossnar😀Eurydike skrev 2024-05-24 00:30:57 följande:
Nu läser jag House of Leaves av Danielewski! Spännande bok, men otroligt svår att komma in i 🏠🍁😱
-
Ja, det är den. Den är även lättlästEurydike skrev 2024-05-24 00:31:47 följande:Oj! Det låter verkligen som en stark och personlig berättelse 😢
-
Många inlägg borttagna i natt
-
Det slapp jag se, verkligen OTEurydike skrev 2024-05-24 22:09:39 följande:Ja, jag vet inte om du hann se inläggen? Det var någon som ville ha snippan betygsatt, så det kändes lite OT 😅
-
Oj, låter som en speciell bokEurydike skrev 2024-05-24 22:12:29 följande:Jag läste lite mer nu och den ÄR svårläst på alla tänkbara vis, men spännande också. Typsnittet är inte så läsvänligt och sedan, när man har vant sig vid det, börjar texten omformas till geometriska figurer 😀
-
Inte varit på FL på länge, läst ett gäng böcker. Återkommer med några böcker som jag läst😁
-
Tack😀 Varit lite krassligRaYzLeR skrev 2024-08-21 17:34:27 följande:
Välkommen tillbaka Nandez. Jag började undra vart du hade tagit vägen. 😀
-
Tack😀fultextad användarhandbok skrev 2024-08-21 20:27:34 följande:Hoppas att du är bättre nu!
Jag har läst en bok av författaren Stephen King som heter Eksyneiden jumala, det blir de vilsnas gud på svenska. Den verkar heta Flickan som älskade Tom Gordon på svenska. Den handlar om Trisha som går vilse när hon viker av från leden som hennes storebror och mamma vandrar på, för att slippa höra deras gräl. Hennes kamp med och mot vildmarken berättar om mod, uppgivenhet och förtröstan. Hon har sin freestyle och lyssnar till basebollmatcher där hennes favorit Tom Gordon spelar. Så småningom blir mottagningen svag. Någonting rör sig där ute, de vilsnas gud.
Låter spännande 😀