-
👍😁💐🎈💖Eurydike skrev 2024-03-14 20:29:56 följande:Tackar så hjärtligt! 💖 Men än så länge är det över en månad kvar, så jag hinner fortfarande köpa tillräckligt med vaser åt alla blommor som kommer strömma in när det väl är dags 😉🌸🥂
-
Låter roligt med nya medlemmar😀, en hund kanske kan ge nya nosavtryck🐶Eurydike skrev 2024-03-14 20:32:24 följande:
Nu läser jag Spådomen av Agneta Player till läsecirkel. Nästa gång får vi två nya medlemmar, plus att en hund kanske tänker börja också 🐶📚
-
😁Eurydike skrev 2024-03-15 14:14:25 följande:Det ska vara Agneta Pleijel! Player var en felhörning från läsecirkeln 🙃🙈🦄 Jag har lånat hem den nu!
-
Läste klart Folk som sår i snö av Tina Harnesk tidigare i veckan. En alldeles underbar bok, vackert språk och intressant om samisk kultur. Underbara karaktärer. Allvar, humor, vemod och sorg, önskar att boken hade varit längre.
Bland det bästa jag läst😀 -
Hört att den är svårlästTobben skrev 2024-03-16 16:50:49 följande:
Det går an.
Carl Jonas Love Almqvist.
Vilken man!
-
Rekommenderar varmtEurydike skrev 2024-03-16 17:30:13 följande:Det tar jag som ett riktigt experttips! Du som läser så mycket och ändå är den bland det bästa du läst 😀
Experttips😁 -
Läst ytterligare böcker bl. a.
Lögnaren i skafferiet av Kristina Appelqvist. Lättsam roman om livslögner, vänskap och drömmar. Lite beige ibland men på slutet händer massor -
Läst Järnmärkt av Helen Wigh som utspelar sig i de värmländska skogarna i mitten på 1800-talet, tycket att den var mycket bra. Det är den andra bocken jag har läst av henne
-
OkejTobben skrev 2024-03-30 11:30:09 följande:Det är inte särskilt modernt språkbruk -vilket är förståeligt- så det går långsammare än vanligt att läsa. Men historierna är fantastiska och karaktärerna helt otroliga, så det är ändå värt det.
-
Tycker att jag känner igen namnet men kan inte placera detLFF skrev 2024-03-31 18:36:34 följande:
Rekryteringen av Caroline Grimwalker. Har inte läst något av henne sen självbiografin Champagneflickan. Den senaste boken nu är bra.