Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Vad läser ni just nu?

Tipsar om Kodnamn Pam av Petra Malm och Mitt liv av Anders Bagge. Två bra biografier- 

• Nandez
    Emala skrev 2023-08-28 23:28:14 följande:
    Ja,  bortsett från bebisens död så splittrades familjen och tre barn blev utan sin mamma.
    Det fanns i familjen två äldre bröder i 3-5-årsåldern och dessutom födde mamman en dotter som fick växa upp i fosterhem pga att mamman blev satt oskyldigt dömd i fängelse.
    Mamman fick upprättelse och blev släppt, men inga pengar i världen kan ersätta ens barns uppväxt..
    Så tragiskt och smärtsamt för alla
  • Nandez
    LFF skrev 2023-08-29 08:34:55 följande:

Jag gör som vanligt och håller på med två böcker samtidigt.

Läser (igen): Diana Gabaldon, A breath of snow and ashes
    Lyssnar på: Robin Hobb, Assasins Apprentice (har läst men kör nu ljudbok).

Det är mycket läsa om eller lyssna på böcker som jag tidigare läst just nu. Har inte orken att hitta nya favoriter

Det gör jag också emellanåt 
  • Nandez
    Eurydike skrev 2023-08-29 19:29:12 följande:

Just nu läser jag En hondjävuls liv och lustar av Fay Weldon 👹

Det är ett tag sedan jag läste den, hoppas att du gillar den
  • Nandez
    Eurydike skrev 2023-08-30 19:49:56 följande:
    Det är en kär gammal vän! Jag har läst den då och då sedan jag var i tonåren. Vissa böcker återvänder man till, andra inte. Ibland vet man inte ens varför man gör det ena eller andra. Nu valde jag att läsa den här boken eftersom jag redan känner den och vet vad jag får. Just nu vill jag ha förutsägbarhet, inte överraskning 🤔
    Ja, vissa böcker återvänder man till. 
  • Nandez
    Pixie99 skrev 2023-09-01 18:57:44 följande:

Kazuo Ishiguros debutroman, "A Pale View of the Hills". Jag har haft den i bokhyllan ganska länge men av någon anledning alltid lagt den åt sidan. En märkligt lågmäld bok, vacker i sitt språk och mångbottnad i sin handling.

Intressant
Svar på tråden Vad läser ni just nu?