Eurydike skrev 2024-12-02 23:34:03 följande:
Det ska du göra! Äventyrslusten har du också gemensamt med huvudpersonen i boken. Jag minns att du pratade om att gå över Bottenviken och det påminner om längtan efter att korsa Kanalen med stort K. Precis! Och den fjärde personen skapar en egen föreställning om upplevelsen, ytterligare en subjektiv upplevelse i form av den utomståendes. Vad kul att du beställde boken! Hoppas du kan få ut något intressant av den. Har du stundtals svårt att hålla isär personerna så är det inte bara en nackdel. Det blir en slags dubbelexponering av de båda kvinnoporträtten som är intressant. Önskar dig en trevlig läsning och har du något tips så beställer/lånar jag gärna den boken!
Ja, det där har jag undersökt till och från, fartygstrafik och stora släppråkar gör att man hade fått ta sig fram med andra medel också. Ja, visst är det så. Lite intressant att exempelvis tre personer kan beskriva, säg en ö, som är helt mätbar med mera, för en fjärde person, som då skapar sig just en bild av den. Hur mätbar är den bilden personen gör sig, i storlek och position med mera? Nåja, ett sidospår! Bra, det ska jag ha i åtanke då jag läser boken.
Tack för det! Jag ska fundera ett litet slag på den saken, så att jag inte skulle rekommendera vad som helst eller något som kanske skulle råka vara ointressant, återkommer om det!