Inlägg från: souci |Visa alla inlägg
  • souci

Vad läser ni just nu?

Nandez skrev 2019-03-26 18:56:02 följande:

Idag har jag varit och fyndat böcker, det var halva reapriset så det blev ett gäng. Nöjd som den boknörd jag är .

En till boknörd här!
    KurtKoben skrev 2019-03-26 19:53:24 följande:

Just nu läser jag "Du en av oss!" av Vera Efron som handlar om svensk spionage under andra världskriget. Väldigt intressant och rekommenderas om man vill ha lite mer fördjupning av andra världskriget som man inte finner i skolböckerna.

Sedan lyssnar jag på pod om odling. Det är ju snart dags att börja plantera.

Den ska jag läsa! Tack för tips.
  • souci
    Aniiee skrev 2019-03-28 23:08:04 följande:

Vad glad jag blir att du ens vet vad Boken om morfar Prosten är! Det är så sällan någon ens hört talas om den när jag nämner den.

Haha den trodde jag alla läst! ;) En sorg jag har är att nästan alla mina böcker av misstag kastades av vaktis & co när det rensades i förråden. Även Boken om morfar Prosten :((
  • souci

Precis börjat lyssna på "Stäppvargen". Klassiker jag inte läst. Verkar underhållande.

• souci
    Nandez skrev 2019-07-11 12:25:58 följande:

Är den bra?

Har inte orkat/hunnit läsa så mycket. Ester Nordström kunde säkert uppträda jobbigt och drygt.

Men verkar intressant. Både hon och boken om henne.
  • souci

Först slaktar man och suger ut en hel kontinent för sin egen industrialiserings och "utvecklings" skull. (Det var inte förrän i slutet på 1800-talet som europeer hade den teknoligiska kapaciteten att systematiskt suga ut naturresurser och massmörda människor) Sedan fortsätter kränkningarna och hånen genom att stämpla människor tillhörande denna plats på jorden för primitiva och irrationella utan impulskontroll. De primitiva förstod ju inte att vi måste utvecklas till civiliserade varelser med välsydda kläder! "Naturfolk" har vi alla varit, även i Sverige.

Länge leve "primitivismen"! Kanske dags att avveckla oss europeer. (Skoja, går ju inte för sig)

bildersmakt.se/stereotypen-av-det-svarta-naturbarnet-med-rytmen-i-blodet/

• souci

Läser massa emellanåt. Här är lite "nytt" om äckelpäckelnazis.

Kejsarens förintelse : Tysklands bortglömda folkmordDavid Olusoga ? Casper W Erichsen

Svenska koncentrationsläger - i Tredje rikets skugga, Tobias Berglund och Niclas Sennerteg

Utan ånger : Gustaf Ekström - SS-veteranen som grundade Sverigedemokraterna, Johan Ulvenlöv ? Matti Palm ?Anders Larsson

• souci
    Nandez skrev 2019-07-30 13:42:18 följande:

Labyrinrten, en tidning om katter

Fint!
  • souci

Feelgoodbok om att resa

Äntligen vilse, Jörgen Ulvsgärd

Svar på tråden Vad läser ni just nu?