Inlägg från: Väntande |Visa alla inlägg
  • Väntande

BF juli 2016

bfsnartlängtar skrev 2015-12-15 19:43:34 följande:

Hej

Jag är nu i inne i vecka 11 och känner att jag måste dela med mej av mitt konstiga symptom..

jag har överallt läst att gravida får större sexlust och att man bör kramas mer och mysa för det ökar hormoner i kroppen och att man ska må bättre av det

Jag däremot (från att ha varit på myshumör dygnet runt) klarar inte längre av min man! Detta har blivit riktigt jobbigt för honom och han vill så gärna kramas och har stor sexdrift. Jag däremot mår illa av hans lukt och hans kramar stör mig

Han får gärna sitta i samma rum som jag men helst vill jag ha honom på andra sidan soffan ..

Jag klarar inte av närheten han ger mig

Mitt illamående har blivit mycket bättre men jag har försökt förklara för han att jag inte känner igen mig själv i min kropp längre, nu när så många hormoner är överallt och att jag är ständigt trött.. han försöker att vara förstående men jag ser att det gör ont i han när jag tar bort hans kamar

Finns det någon här som alls kan relatera till detta jag skriver? Känner mig så löjlig och detta var nog den minst förväntade symptom jag trodde jag skullefå när vi plussade..

Det är ju jätte vanligt att sånt ändras, det är precis som med doft och smak! Jag har svårt för att pussas eller att bli "struken", alltså att min sambo drar med handen på ryggen eller armen tex. Då brukar jag må illa. Och jag har svårt att ligga nära eller bli sugen på sex då jag tycker att han luktar starkt ... Min sambo verkar dock ha otroligt mycket tålamod med alla mina konstiga symtom, medan jag är ledsen.

Man måste tänka lite också att vi är människor med kroppar som till stor del styrs av vår naturliga intuition att fortplanta oss. Så då är det inte så svårt att tänka sig att din kropp inte är så sugen längre, den är ju "klar" och har nått det målet ;P vissa får tillbaka sexlusten senare. Han får ha förståelse för att din kropp är upptagen med en massa annat just nu.
  • Väntande

Jag känner en tydlig "hård boll" när jag ligger på rygg om jag är kissnödig ... Är det livmodern som trycks upp eller är det urinblåsan?? Det måste väl vara livmodern va?

• Väntande

Nu var det ett tag sedan jag skrev här igen! Vecka 10+5 idag! Känns som att det gått så fort efter vecka 8, det är kul och jag hoppas att magen dyker upp i januari så man inte bara känner sig pluffsig som nu :P

Är det någon mer som lider av konstant nästäppa? Det börjar bli riktigt jobbigt nu! Jag använder Nasoferm 2ggr per dag, åtminstone en gång vid läggdags - annars går det fan inte å sova! Börjar snart närma mig 10 dagar som är rekommendation på antalet dagar med Nasoferm, vet ärligt inte hur jag ska klara mig utan efter det ... Finns det andra alternativ som går att använda under en längre tid? Om ngn har koll. Eller kan man fortsätta med den ändå?

• Väntande
    Sessie skrev 2015-12-24 05:45:37 följande:

Hej allihopa!

God jul på er!

Länge sedan jag var aktiv här nu. Har haft ett extremt illamående och en väldig trötthet. Mitt jänvärde är inte överdrivet lågt men ändå lågt..och dessutom brukar man inte få börja så tidigt med järn.. Är i v.12 nu, snart v.13

Tiden rullar på ialf och det är ju skönt!

Någon mer som har bf 8 juli? :D

Jag har ätit sedan vecka 8 också, men jag hade ganska lågt. Typ 16, min bm sa att man helst ska ha 20 som lägst för att vara "normalt", men det kanske är lite olika vad man säger?
  • Väntande
    Niyoh81 skrev 2015-12-29 12:22:16 följande:

Våran lilla plutt från igår <3 13+2 idag å nästa ul är i mitten av feb.

Vilken stor bebis!! Jag blir så jävla förvirrad, på mitt vul i vecka 9+6 så var fostret 3 cm, vilket stämmer med min app och allt såg super ut :P och skulle vara ca 5cm nu i vecka 11+5 ... Jag undrar bara för att jag satt å googlade förut idag, man blir ju nyfiken på hur stora dom är. Men då är din stor som en 16-veckors?? Eller mätte dom benen också? Eller växer alla olika? Eller är jag koko? Hahaha!
  • Väntande
    Blomma123123 skrev 2015-12-29 21:22:00 följande:
    Var ser du storleken på bebisen? Om du menar 11cm som står där uppe så tror jag det står för hur långt det är mellan bebisen och apparaten :)
    Ahhhh! Ja det förklarar ju en del! Hahaha! Jag hittade en gammal broschyr som jag fick med första barnet för 10 år sedan, å där stod det att fostret skulle vara 9cm i vecka 12 å jag har vart fundersam över det fast jag rent logiskt, och efter massa läsning, fattat att dom måste menat med benen lr nå som de kanske mätte förr ... Tänker mycket på hur stort fostret är, räknar ned dagarna till det börjar synas.

Ni som har bf i början på juli, har ni börjat få någon antydan till mage? Jag känner mig bara "ur form" :')
  • Väntande

Jag har gått med en liten bula å bah åh vad gulligt å skit ... Den försvann helt plötsligt i början på denna vecka å nu är jag bara fetare än vanlig! Hahahahaha! Fattade ju att jag var svullen eller något men jag kände mig iaf lite gravid, nu känner jag mig bara fet å äcklig. Hjälper ju inte med att folk är så jävla snygg-gravida! Minns det tydligt som något jobbigt från min första graviditet, men jag tänker ju mer osjälviskt nu å kan tänka att jaja jag bär ju på ett barn liksom! Tills man trillar över den gamla klasskompisen på fb som ser ut som en fotomodell å kan ha sina vanliga supertighta jeans i typ vecka 30, å en annan *harkel* har gått i tights sedan vecka 8 för att byxorna fastnar nedanför låren. Näää jag är int bitter :')

Hodejj: har läst att slemhinnorna kan vara mkt skörare, så det kanske inte är så ovanligt att blöda näsblod? För övrigt upplever nog många att illamåendet avtar en bit in, om man ens har det från första början. NJUT säger jag bara!!! Jag har sedan 4 veckor (!!!) mått illa dygnet runt, från att jag vaknat till att jag lagt mig. Jag mådde bra förra måndagen å sen nu i två dagar, av alla veckor. Det är fruktansvärt! Jag har knappt vart utanför lägenheten, har svårt att umgås med mitt barn och min sambo har skött allting själv här hemma i princip. Trodde det var över efter att ha mått bra nu i 2 dagar, men fick tillbaka det idag :(

• Väntande
    Anonym (Ettan) skrev 2016-01-08 19:37:14 följande:

Ursäkta närgängen info lite på förhand. Men jag vill gärna veta era tips och trix. Jag vet att man kan bli hård i magen och få gaser. Men jag hade inte förställt mig att det skulle vara så nästan varje dag.
    Magen är uppsvullen, avföringen är hård och ser ut som harpluttar. och så får jag som kramp i magen. Som när man får ont i magen i vanliga fall när den är svullen. Bara det att det är hela tiden eller iaf väldigt ofta. 
    Vad gör man? 

Det är nog en hel del som väljer att betala för att göra KUB-UL. Skulle jag gissa på. Jag ska på ett i v 13. pga att jag ska delta i en studie om tillväxtkurvan på fostret. 
    Haha du ingen skam! Det är mitt största graviditetstecken, börjar alltid runt vecka 5-6. Det är för jävligt! Det enda jag vet är att man ska äta fibrer och att man inte ska äta laxerande läkemedel. Hört att en kiwi på morgonen ska hjälpa, men jag har inte testat själv ... Tar också gärna emot bra tips :)
  • Väntande
    Anonym (Ettan) skrev 2016-01-09 10:37:13 följande:

Anonym (Hodejj) skrev 2016-01-08 20:49:32 följande:Jag har samma problem, särskilt i början. Men ibland märker jag att Magen inte är lika trög när jag ätit soppa och annat som inte kräver så mkt jobb från tarmarna. Har också börjat dricka kaffe igen vilket hjälper till Om man behöver gå på toa..... :) Men däremot är jag mkt svullen i v12. Ingen gravidmage här inte, man kan nästan se dom stackars tarmarna under skinnet. Verkligen obehagligt tycker jag och drar ner hela den här upplevelsen hundra hack! :(

antagligen har jag ingen skam ;) 

Det är det största tecknet jag har också. Förutom att jag ser ut som en svullen ko och att brösten är tre storlekar större nu (till makens stora glädje ;) )

Jag har hört att man ska äta vissa typer av fibrer. Inte dom hårda som grovt bröd mm utan grönsaker. Det gör jag och det hjälper lite, men inte helt. Läste att man kan äta katrinplommon och dricka katrinplommonjuice också.. Blää ;) 
    Kiwi kan ju vara värt att prova. Fikon ska vara bra det med. Så mot affären och vidare :P 

Kaffe dricker jag inte i vanliga fall heller. möjligtvis en latte om jag blir tvingad ;) Eller mjölk med kaffe som min farmor sa. 

Ska inhandla mig ett par mjukisbyxor idag tänkte jag. Alla mina byxor klämmer på min svullna mage så jag får ont. Alla utom mina jobbyxor. Tack och lov passar dom fortfarande. Ska på UL nästa mån (18/1). Så efter det känner jag mig lite mer säker och kan börja berätta för fler på jobbet och byta till mammabyxor. 

Grönsaksfibrerna fungerar så där här .... Jag är vegetarian :P men det verkar inte till någon fördel, hehe! Ja du, bysten är ju ett antal storlekar större här med. Denna gång är jag förberedd på hur jobbigt det är med boobsen, så jag njuter av att kunna va utan bh nu så ofta jag kan!

Jag har kört mammabyxor sedan vecka 11! Jag får inte på mig några av mina vanliga byxor, får sånt hull på låren när jag blir gravid så byxorna stannar vid knäna. Haha!
  • Väntande
    JaQ skrev 2016-01-09 16:26:03 följande:
    Jag fattar inte varför jag inte kan få

Jag ska inte tillbaka till BM förrän 24/3. Det blir nog först då vi får lyssna på hjärtat...

Brukar det bli såhär långt emellan besöken om man fått barn förut?

Tycker att min BM verkar ganska avvisande...
    Jag tyckte jag inte fick komma så ofta i första graviditeten, men det var mest för att jag själv tyckte det var roligt :P men jag vet att man får gå ngn mer gång som förstföderska. Jag har vart hos bm på inskrivning å nästa gång blir i vecka 24, så det är väl i mars typ ... Det finns inget att göra där innan dess. Om man inte väntar tvillingar eller kanske om man har en riskgraviditet.
Svar på tråden BF juli 2016