BF juli 2016
Hej
Jag är nu i inne i vecka 11 och känner att jag måste dela med mej av mitt konstiga symptom..
jag har överallt läst att gravida får större sexlust och att man bör kramas mer och mysa för det ökar hormoner i kroppen och att man ska må bättre av det
Jag däremot (från att ha varit på myshumör dygnet runt) klarar inte längre av min man! Detta har blivit riktigt jobbigt för honom och han vill så gärna kramas och har stor sexdrift. Jag däremot mår illa av hans lukt och hans kramar stör mig
Han får gärna sitta i samma rum som jag men helst vill jag ha honom på andra sidan soffan ..
Jag klarar inte av närheten han ger mig
Mitt illamående har blivit mycket bättre men jag har försökt förklara för han att jag inte känner igen mig själv i min kropp längre, nu när så många hormoner är överallt och att jag är ständigt trött.. han försöker att vara förstående men jag ser att det gör ont i han när jag tar bort hans kamar
Finns det någon här som alls kan relatera till detta jag skriver? Känner mig så löjlig och detta var nog den minst förväntade symptom jag trodde jag skullefå när vi plussade..
Man måste tänka lite också att vi är människor med kroppar som till stor del styrs av vår naturliga intuition att fortplanta oss. Så då är det inte så svårt att tänka sig att din kropp inte är så sugen längre, den är ju "klar" och har nått det målet ;P vissa får tillbaka sexlusten senare. Han får ha förståelse för att din kropp är upptagen med en massa annat just nu.