Inlägg från: moja |Visa alla inlägg
  • moja

BF juli 2016

Moorii skrev 2015-12-11 13:50:11 följande:

Jo, jag har hört att illamående ska vara tecken på en hälsosam graviditet, även om en mindre del av alla gravida inte får det. Jag blev gravid i juni och mådde inte illa alls, visade sig vara ett fördröjt missfall. Nu är jag gravid igen och mår illa och kräks emellanåt, och i måndags såg vi ett levande foster på ultraljud :) så för min del verkar det ju stämma, så jag är glad över illamåendet :)

Men det låter ju bra :D blir ju lite lättare att stå ut med illamåendet då :)
  • moja
    Pafor22 skrev 2015-12-11 17:45:31 följande:

Förlåt, men det är ju inte så trevligt att skriva att det är ett gott tecken på att bebisen mår bra för att brösten ömmar och man mår illa..

Graviditetstecken är HELT individuella! En del mår jättedåligt och en del inte.. Så enkelt är det.

Det här är väl en grupp för att peppa varandra och Inte för att skapa oro hos dom som kanske inte mår illa eller har ömma bröst!

Man kanske bara kan tänka på vad och hur man skriver det för att jag tror att många känner onödig oro för dessa inlägg.

Självklart hoppas jag att allas graviditeter håller och blir härliga små bebisar :)

Men jag skrev ju bara vad vår bm sa till oss, och fick det bekräftat av en annan här i gruppen.

Illamående och ömma bröst är bara två av många graviditetstecken, lika som det kan vara ett graviditetstecken att inte alls må dåligt utan känna sig i topp form.... Jag tolkar det som att alla graviditetssymtom är bra och tyder på en hälsosam graviditet...

Hoppas att ingen blev orolig av mitt inlägg, ville bara skriva vad min bm sa om mina symtom för det kanske känns lättare för någon att utstå de symtom de har om de fått höra det.... För mig hjälper det lite i alla fall! :)

Ha det bra, Gud med er alla!
  • moja
    gravid1 skrev 2015-12-12 11:52:06 följande:

Känner att jag börjar bli mer och mer orolig :( jag går in i vecka 10 imorgon och det är snart 4 dagar sen mitt illamåebde helt försvann, jag är knappt ens trött längre...

För knappt en vecka sedan så mådde jag rikitigt dåligt med illamående ömma bröst och trötthet.

känner mig lite löjlig då vi var på ultraljud fyra dagar sedan och fick se ett litet tickande hjärta.

Men nu är ju symptomen borta och jag är så orolig att något kan ha gått fel :(

Finns det fler här som helt plötsligt i v.9 mår finfint? Vill gärna gå på ultraljud igen men vet att det inte är möjligt att gå så ofta bara för att man är orolig...

Men hur vet man att man fortfarande är gravid :(

Nu är jag vet jag inte speciellt mycket om graviditeter eftersom det är min första, men är det inte så att graviditetssymptomen kan försvinna eller ändra under grav.?

Hoppas att allt är bra med dej! :)
  • moja

Har i kväll känt lite smärta i nedredelen av magen, på vänster sida.... Ej ihållande... Blöder inget heller.. Borde jag vara orolig? Ska jag ringa min bm imr eller ska jag avvakta?

• moja

Har haft lite ont i magen, fick tid till mv för kontroll...fick se en levande liten skatt <3 tack gode Gud! Lycka :D :D

• moja
    Moorii skrev 2015-12-17 22:30:52 följande:

Jag väntar mitt första barn, andra graviditeten. Jag har varit svullen sen två dagar innan jag plussade och nu i vecka 10 (9+5) så passar mina vanliga kläder inte längre och börjar oroa mig för att kollegor ska lista ut det. Trots att jag sett pyret leva så är det svårt att lita på att det fortfarande lever.. Inväntar nu kub 12/1. Olidlig väntan!

Jag fick också se vår skatt för några dagar sen, och ändå har jag svårt att lita på att allt är okej...jobbigt när det är så :/ har ultraljud 7.1.... Känns som en evighet dit :p
  • moja
    Moorii skrev 2015-12-18 09:00:25 följande:

Visst är det! Kommer berätta för föräldrar på båda sidor innan årsskiftet, så hade varit så jobbigt om något hunnit gå fel. Och så känner jag mig ogravid, mår inte så illa längre tex, inte kul :/ vilken vecka är du i nu? Ja, tiden har aldrig gått så långsamt :P

Borde vara 9+1 idag:) jag mår inte heller illa längre :)
  • moja

Välsignad jul! Nästa jul sitter vi förhoppningsvis med våra bebisar i famnen <3 livet är rikare och nätterna är troligtvis kortare ;)

• moja

Ska på ultra 7/1... Känns som en evighet tills dess...är så orolig att något ska ha hänt med skatten, att vi inte ska få höra några hjärtljud...

• moja
    Moorii skrev 2016-01-04 13:01:12 följande:

Jag känner mig inte heller särskilt gravid. Brösten ömmar fortfarande, molvärk, känt av lite foglossning och springer fortfarande på toaletten på nätterna. Men tycker det borde hända mer, kännas mer. På fredag är det dags för läkarbesök och datering, så himla nervös! Kommer då vara 12+6, nästan vecka 14. Någon annan som ska göra ul snart?

Jag har ul 7/1 alltså på torsdag :) är i v 11+4 nu :) lite nervös inför ul, rädd att få besked om att ngt gått på tok och babyn har dött :(
  • moja

[quote=76188377][quote-nick]Moorii skrev 2016-01-04 16:59:20 följande:[/quote-nick]Jag har samma oro som du :/ men försöker tänka att det inte går att göra något åt det ändå, bara att hoppas på det bästa! Håller tummarna för dig på torsdag![/quot

Tack <3]

• moja

Har just varit på ul :) allt var bra med lilla grynet <3 tack gode Gud!!

• moja
    JennyOhlsson skrev 2016-01-07 15:03:53 följande:

Då har man vatt på UL idag

En pigg o stark bebis , första sparken fick man med känna

Blev flyttad från 12+3 till 12+5

Oj, känns sparkarna redan? :)
  • moja
    JennyOhlsson skrev 2016-01-07 16:17:50 följande:

Bebisen ligger långt fram , BM tryckte på magen så då sparka den till , BM kände också det ... En livlig bebis sa hon

6:e barnet och inget bukfett som dämpar

Förra graviditeten kände sambon sparkarna i vecka 14+ ...

Åh va härligt :D
  • moja

Hej! Jag har bf 18. Juli är idag i v 20+2.

Var på ultra idag, och gyn sa att bebisens utveckling motsvarar 21+0..... Jag frågade om mitt bf datum ändrar, han sa att det inte gör det.... Men borde inte bf flyttas till 13 juli om bebis motsvarar v 21+0?

Svar på tråden BF juli 2016