Inlägg från: Väntande |Visa alla inlägg
  • Väntande

BF juli 2016

Håller tummarna för alla som går i orostankar! Idag var det dags för mitt var-tredje-dag-test, hcg har höjts så jag känner mig positiv än så länge. Men vul på onsdag känns som den riktiga milstolpen! Är ju inte så jätte vanligt att något går på tok så fort hjärtat gått igång ...

Mina symtom är fler än vad jag haft tidigare, tröttheten och förstoppning är tydligast! Sover en stund på förmiddagen å eftermiddagen, då känns det som natt å ögonen svider. Annars har jag ömma bröst och lite avsmak för olika saker (choklad tex! Skitskumt ...)

• Väntande
    aprilbebisen skrev 2015-11-13 08:32:10 följande:
    Varför ska du på vul på onsdag och vilken vecka är du i då? :)
    Jag har redan kommenterat det :P men är ju inte så lätt att ha 100% koll på när alla skriver så ofta! Men kortfattat för att jag haft fler mf och ett ma så blev jag lovad det av min läkare.
  • Väntande

Fick en sparsam blödning nu ... Känns som att det kommer sluta som alla gånger innan ... Fattar fan inte! Utredningen visade ju inget, å jag tänkte att denna gång kanske funkar IOM att kroppen vilat så länge, var ett år sedan jag hade missfallen å ma

Lyckades även posta detta i FEL tråd ... Suck!

• Väntande

Förra graviditeten var nästan exakt likadan, fick ett vul å sen typ två dagar innan började det blöda lite så allt var typ ute när undersökningen gjordes. Blir väl samma denna gång.

Men hade jätte starkt plus när jag testade igår, lite frustrerande ... Kanske ska testa med ett som har veckoindikator. Det värsta är att inte veta känner jag just nu.

• Väntande

Fick bara lite rosa på pappret vid 12, sen har jag haft tampong å det hade kommit lite blodblandat slem (ursäkta detaljerna!) nu när jag kollade. Men jag upplever redan att jag har lite som mensvärk och är trött i ryggen, som varit ett symtom i de mf jag haft tidigare ... Och jag gjorde ett test nyss som faktiskt är lite lite svagare än igår.

Är bombis på att det är ett mf på g nu.

• Väntande

Alltså! Jag blödde lätt under hela gårdagen, men inget alls idag. Köpte ett cb digital å den visar 3+! Börjar få tillbaka hoppet lite nu ... Man läser ju titt som tätt att en del blöder utan att det är farligt, men det har känts som en myt för mig som fått det flera gånger som slutat i mf.

Har aldrig fått ett 3+ i de andra graviditeterna som slutat dåligt. Superspänd på vul nu, låt det bli onsdag NU!!

• Väntande
    springa skrev 2015-11-15 17:35:41 följande:
    Vad skönt!

Jag gjorde också nytt test som visade 3+ så vågar också hoppas!

Du får berätta hur det gått på onsdag :) jag ska inte dit förrän 24e.
    Har du blött något mer sen eller tog det stopp för dig med? Håller tummarna för dig med då!

Jag har testat slut på alla test nu så jag ska hålla mig i skinnet till på onsdag å inte slösa bort alla mina pengar på fler, haha.
  • Väntande
    2013januari skrev 2015-11-15 19:16:50 följande:
    Vilken vecka är du i på ons?
    5+6 på onsdag :)
  • Väntande
    Anonym (Hmm..) skrev 2015-11-15 22:12:11 följande:

Måste fråga er andra.

Har idag haft en något bångstyrig dotter här hemma som velat vara mycket i famnen och som då kravlat upp och ner över magen och fått in några trampetag och knuffar med både fötter och armbågar rakt in i nedre delen av magen.

Och nu går jag och oroar mig för att jag kanske får missfall p g a detta, det molar lite över livmodern nu efter hennes knä men hade å andra sidan molvärk igår kväll också utan anledning Obestämd
    Behöver jag vara orolig? Hon är ju under året så hon är ju inte stark som en 5-åring men hon kan få in rätt hårda stötar ändå, särskilt när hon råkade köra upp ena knäet. Försöker ju parera för knän, fötter och armbågar men det är inte så lätt med en kinkig, närhetsbehövande liten tjej.

Maken tycker att jag överdriver min oro och försöker trösta med att fröet sitter en bra bit längre in, väl inbäddad i livmodern och att det krävs mer än så för att något ska hända samtidigt som han säger att för säkerhets skull så ska vi undvika att hon gör så igen, att han ska ta nattningen o s v (när hon är som mest kinkig).

Jag tyckte jag var skitrolig när jag väntade min första å skulle skrämma min lillasyster som då var i övre tonåren ... Hon boxade mig rakt i magen av rädsla och ren reflex, å då hade jag börjat få en bra mage också. Det slutade bra! Dom tål mer än vad man tror där inne! Även om man kanske inte ska utmana ödet som jag gjorde :')
  • Väntande
    moja skrev 2015-11-16 17:33:58 följande:

Är det nån som har några tips på hur man kan få lite lindring mot ömma bröst.. Just nu bor jag i min bh eftersom mina bröst är så sjuka :(

Kommer det att vara så i 9 månader? :O

Jag har också svårt med extremt ömma bröst ... Har bh på dagen, då känns det som att de inte gör lika ont. Men då gör det skitont på kvällen när man tar av sig den!! Jag har tom svårt att sova pga ömheten ...

Det är väldigt frustrerande, jag sover bara bra på mage å det är nu omöjligt redan innan man fått en rejäl mage. Tyvärr så tror jag inte det finns något som lindrar! Har iof inte testat värme ... Det funkar ju bra för det mesta som har med körtlar å muskler att göra!
Svar på tråden BF juli 2016