Inlägg från: springa |Visa alla inlägg
  • springa

BF juli 2016

Karniia skrev 2015-11-09 14:43:25 följande:

Jag kan lägga upp en sån lista. Återkommer med länk. :) 

Gött!

Jag var inte med .

Bf 14/7 tredje barnet :)
  • springa
    Karniia skrev 2015-11-09 19:00:37 följande:

Länken i ts fungerar inte, iaf inte för mig

Någon annan som inte kan se? 
    Har klistrat in igen men ser likadan ut. Jag kommer in när jag klickar. Har kopierat din länk bara..
  • springa

Nu bör det funka! 

Någon som vet om man kan ta bort tidigare inlägg i ts. Blev lite klöddigt ;) 

• springa
    mb222da skrev 2015-11-09 19:52:22 följande:

Tack desamma! Ja börjar förstå att det är väldigt vanligt med missfall. Tråkigt att höra att du fått flera :( måste vart riktigt tufft. Ja jag försöker bara vara glad o nyfiken på vad varje symtom som jag tror jag känner, men visst finns oron där i från stund till stund. Jag har oxå börjat äta folsyra, åt regelbundet när vi började försöka bli gravida för ett år sedan men slutade för några månader sen då jag bara lessnade. Men nu så, hoppas de hjälper något. Okej jag tror jag ska ringa barnmorskan o fråga vad dom tycker. Brukar din partner följa med på första mötet? Jag tänker testa igen om nån dag. O se om veckorna på testet har ökat. Men det är lite läskigt, tänk om det inte visar nått helt plötsligt.. Men men det visar sig, nu njuter vi av att vi kommit hit där vi är nu!????

Min man har varit med på alla möten utom något enstaka när han varit tvungen att jobba. Jag vet att många går själva men jag tyckte det var mysigt att ha med honom :)
  • springa
    pixi8 skrev 2015-11-09 20:06:13 följande:

Någon mer än jag som redan har problem med att dölja magen? Jag gick in i vecka 7 idag och har visserligen fått mage tidigt båda gångerna innan, men det här är ju löjligt.

Jag som hade tänkt att berätta först efter rul får vara glad om jag lyckas dölja det tills vecka 13...

Samma här! Har varit liten länge med dem andra två men nu ser jag ut som om jag vore i 5e månaden . Tänker att det är svullnad som lägger sig snart. Känns väldigt konstigt då Babben bara är några mm..
  • springa

Någon som varit med om att brösten slutat värka såhär tidigt? V4+4 idag och igår var de jätteömma, idag ingenting nästan. Googlar man får man ju upp MF historier.

Har inte haft så ömma bröst i tidigare grav men mycket under denna. Mår lite illa och har värk i magen till och från..

• springa
    Karniia skrev 2015-11-10 09:22:04 följande:

För mig har sånt där kommit och gått under båda mina tidigare graviditeter, ännu har jag inte fått så värkande bröst denna så får väl se hur det blir med det. 

Men jag vet att jag ibland mådde och kände mig helt som vanligt med första barnet bra länge och sen smällde det till i vecka 7 eller vad det var och jag mådde som en bakfull räv och alla andra tecken kom på en gång också.  

Jag minns inte så mycket om symptomen från de tidigare mer än att jag mådde extremt illa från ca V6. Nu när symptomen kommit tidigare blir jag också lite nojig när de avtar. Hormonerna måste ha stigit ganska fort denna gång då jag plussade redan äl+10. Ser ju inte fram emot att må sämre men är samtidigt ett tecken på att allt är som det ska.
    Karniia skrev 2015-11-10 09:26:23 följande:

Ser på BF-listan att det är en del av er som väntar tredje barnet liksom jag själv. Har alla planerat för en trea eller är det någon mer än jag som blivit gravid med en "hoppsan!". Jag känner mig ganska orolig för att vara ärlig, det var liksom inte tänkt att vi skulle ha fler än två barn men å andra sidan är det inte så lätt (mentalt) att göra något åt det när det väl händer heller. 

Min man är nog lite betänksam när det kommer till ekonomin för att ha en tredje och vi funderar nu på att flytta till ett billigare boende där våra tidigare barn kommer måst dela rum men de kommer ha tillgång till att gå ut när helst de vill. I lägenhet känns det som att man är ganska instängd och jag för min del vill inte att de går ut själva när vi bor så pass centralt vid vägar och sånt. 

Hur har ni andra tänkt som väntar en trea? Hur gamla är era tidigare barn? Planerade ni det och klarar man tre barn?  

Vår grav är planerad. Dock förstår jag din oro då jag själv ibland slås av tanken när barnen har en riktig testing-testning dag att, shit tänk när dem är 3! Men jag tror man vänjer sig. Jag tyckte det var extremt jobbigt när tvåan kommit och ettan var i trotsåldern men nu sköter de sig själva mycket och det flyter oftast på. Jag tänker att de kommer ha mycket nytta av varandra när de är äldre. Jag växte upp med en syster (hade 3 halvsyskon med väldigt lite kontakt) och önskade alltid att vi varit fler barn i familjen. Vi funderat tom på en 4a efter denna men får ju se hur det känns med 3 först ;)
    Väntande skrev 2015-11-10 10:02:28 följande:

Någon som vet om det är "normalt" att få extrema dragningar i ljumsken? Jag har fått det två ggr på en vecka nu!

Det gör så jävla ont! Känns som sendrag gånger tusen i högra ljumsken, får gå med myrsteg å sätter jag mig ner så går det över på en gång ... Sitter jag kvar en liten stund så är det borta när jag reser mig igen.

Jag kan få starka hugg och drag ja. Har även haft det utan att vara gravid. Kommer mest vid hastiga rörelser och ska vara helt normalt.
  • springa
    Maya03 skrev 2015-11-10 10:36:16 följande:

Ni som varit gravida tidigare, har ni samma symtom? Jag har haft ömma bröst med mina tidigare graviditeter men har det inte nu. Fick missfall mellan ettan o tvåan o då hade jag inte heller ömma bröst, så självklart nojar jag nu. Vet att varje graviditet är unik men oron är där ändå.. Jag vill ha ömma bröst o må illa, det känns mer säkert då, fast att det verkligen inte behöver va så.. Ngn som har några tankar om detta?

Har inte samma symptom. Med de andra har jag bara haft lite ömma bröst någon dag innan BIM och sen inget mer än illamående i v6 ca. Av vad jag minns. Man förtränger en del har jag märkt ;) dock hade jag förra gången ett superextremt illamående så jag fick vara sjukskriven. Visade sig att det varit en tvilling grav där jag fick missfall tidigt. Efter det avtog illamåendet för att sedan stegra igen men inte till samma nivå. Denna gång har jag haft knöliga , känsligs bröst redan innan BIM. Humörsvängningar, flytningar, illamående och ökad matlust. Mår just nu lite illa men brösten är inte så känsliga idag, vilket gör mig lite orolig...
  • springa
    Karniia skrev 2015-11-10 10:52:44 följande:
    Vad skönt att höra att jag delar oron med någon.  

Ja själv har jag inga syskon och önskade inget hellre när jag var yngre och även nu kan jag känna att det saknas något som de flesta andra har. Många (inte alla) har ju även en relation när de blir äldre och jag gissar att syskon är något annat än vänner. 

haha ja en fyra blir det då inte för oss, mannen (som bara skulle ha en) pratar om att sterilisera sig nu och det välkomnar jag så slipper vi fundera mer på preventivmedel. Jag skulle inte heller ha fler än två barn och än vet jag ju inte hur det går med denna heller förstås.
    Jag tror oron alltid kommer vara där! Sen samtidigt tror jag på det som brukar sägas "Man ångrar inte de barn man får, bara de man aldrig fick". Så hur jobbigt det kanske än blir kommer vi säkert vara jätteglada över vår 3a :) Jag väljer att lyssna på de som säger att 3an bara hänger på ;) Haha..

Både min man och jag har ju velat ha 4 barn tidigare men vissa dagar var jag tveksam även när vi försökte nu förra månaden. Skräckblandad förtjusning kan vi väl kalla det ;) 
  • springa
    Karniia skrev 2015-11-10 11:03:24 följande:
    Ja vissa säger ju att det blir mer harmoni i familjen när trean kommer så jag klamrar mig fast vid det och just det du säger, att trean bara "hänger på". Jag var iofs tveksam även när jag blev gravid med ettan (stoooooort steg) och även med tvåan (klarar vi det här?). Så det är nog sunt att ha lite tvivel det får en att tänka över hur allt rent praktiskt ska lösas.  

Exakt! Jag tror den som har tvivel också är den som ser till att allt rullar på som det bör sen. 

Jag var ändå 21 när vi fick vårt första(min man 31) och då vad jag inte särskilt orolig alls trots jag var så ung. Fick också världens goaste bebis som sov typ alltid och förstod inte att det skulle vara ansträngande att ha barn. När 2an kom, som fortfarande inte sover hela nätter på 2,5 år fick jag lite kris om jag ska vara ärlig. Vaknade 1 gång/timme första månaderna och utökade sen till 3 kanske. Det var en otroligt påfrestande tid men nu sitter man här igen ändå! 

Svar på tråden BF juli 2016