Inlägg från: Anonym (Hodejj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hodejj)

BF juli 2016

Hej!

La precis märket till denna tråd... Finns en annan men denna verkar va mer folk...

Är i v 11 nu drygt iaf enligt appen...

Har mått riktigt dåligt dom första veckorna, inte så mkt illamående men väldigt väldigt väääääldigt trött och nästa deppig. Bara åt som en elefant. Men från v 10 nästan o framåt känns ally bättre. Orkar träna igen o äta sunt. Skönt!

Men så klart blir man ju rädd oxå att symtomen avtar så pass tidigt...?? Man erbjuds ju inget ul eller något alls förrän om två månader så undrar hur man ska veta att något ens lever där inne? Får liksom inga svar får bm bara "ja så kan de va"...

Jaha? Jaja hur som lång presentation här :)

För övrigt mitt enda besvär nu är näsblod som forsar ner, normalt eller?

• Anonym (Hodejj)

Hej! Har precis gått in i v 12... Eller 11+2..

Tycker att symtomen har försvunnit sedan typ v 10... Inte trött längre... Var aldrig illamående. Lider dock av lågt blodtryck.

Och sorry för beskrivning, men jag var riktigt riktigt trög i magen i början, trodde jag skulle få hemorrojder. Men nu är allt tillbaka som vanligt. Hade jag inte blivit så plufsig och fått större bröst skulle jag aldrig tro att jag är gravid... Såklart är detta skönt men också förenat med oro... Så dumt att man inte får göra ul tidigare....

• Anonym (Hodejj)
    Anonym (Ettan) skrev 2016-01-08 19:37:14 följande:

Ursäkta närgängen info lite på förhand. Men jag vill gärna veta era tips och trix. Jag vet att man kan bli hård i magen och få gaser. Men jag hade inte förställt mig att det skulle vara så nästan varje dag.

Magen är uppsvullen, avföringen är hård och ser ut som harpluttar. och så får jag som kramp i magen. Som när man får ont i magen i vanliga fall när den är svullen. Bara det att det är hela tiden eller iaf väldigt ofta. 

Vad gör man? 

Det är nog en hel del som väljer att betala för att göra KUB-UL. Skulle jag gissa på. Jag ska på ett i v 13. pga att jag ska delta i en studie om tillväxtkurvan på fostret. 

Jag har samma problem, särskilt i början. Men ibland märker jag att Magen inte är lika trög när jag ätit soppa och annat som inte kräver så mkt jobb från tarmarna. Har också börjat dricka kaffe igen vilket hjälper till Om man behöver gå på toa..... :) Men däremot är jag mkt svullen i v12. Ingen gravidmage här inte, man kan nästan se dom stackars tarmarna under skinnet. Verkligen obehagligt tycker jag och drar ner hela den här upplevelsen hundra hack! :(
  • Anonym (Hodejj)

Hej! Måste fråga er en sak.

Min bm skickade oss på tidigt ul för att kolla om det var mer än ett barn. Blev såklart glad över det, varför inte liksom?

Väl i undersökningen kollade dom lite annat, fostervatten och mätte det ena efter det andra.

På den ul-bild man fick med sig står det NUPP. Betyder det att dom mätte nacken också? Jag visste inte de,

Men skulle verkligen bli jätteglad om man passade på att se risk för down syndrom!

Någon som varit med om liknande? Detta var för över två veckor sen och är nu i v 16

• Anonym (Hodejj)
    Moorii skrev 2016-02-07 01:02:43 följande:

Senast jag vägde mig så hade jag gått upp 5,6 kg och jag är i vecka 18, så tycker också det är en del för att vara så tidigt, men börjar inse att det är väldigt olika för olika personer. Vissa säger att vikten stannar upp sen, så kanske är det det man får hoppas på!

Jag har blivit mycket hungrigare, äter en hel del mer än tidigare. Tycker själv att det mest är magen som växer och inte så mycket annat, så vet inte riktigt vart alla kilo satt sig :P men tror säkert de omkring dig är ärliga! Inte konstigt att man blir extra hungrig, finns ju någon i magen som kräver näring och behöver bilda fett :)

Förstår precis. Jag har inte bara dåligt samvete utan mår riktigt riktigt dåligt, har kraftig ångest! Har gått upp närmre 8 kilo, är i vecka 17. Jag äter nyttigt, har alltid gjort, tränar i snitt tre gånger i veckan. Innan dess tränade jag betydligt mer. Nu ser jag mig själv i spegeln och vill verkligen bara spy. Kan inte fatta att kroppen lägge på sig så mycket så tidigt?? Vad är syftet med detta? Känner att jag måste hejda utvecklingen lite nu, men var går gränsen mellan sunt ätande och bantning?
  • Anonym (Hodejj)

Väntande. Anmäl henne, byt bm o stå på dig. Varför vården i Sverige ser förlossning som det mest ofarliga o naturligaste i världen är för mig en gåta - det kan bara livsfarligt att föda barn!

Det är din kropp det handlar om. Usch vad jag också blir arg!

Svar på tråden BF juli 2016