BF juli 2016
Här finns en till :D v 4 + 6 idag, bf den 17 juli :D Lite orolig över att få missfall, men hoppas och ber om det bästa :D
Här finns en till :D v 4 + 6 idag, bf den 17 juli :D Lite orolig över att få missfall, men hoppas och ber om det bästa :D
V 4+6 idag... Har haft lite ont i magen, känns som att det spänner,+ lite mensliknande känsla ibland .. Ömma bröst också. Låter detta normalt?
Är första barnet, så är nojjig ochvet inte så mycket :p
Är det nån som har några tips på hur man kan få lite lindring mot ömma bröst.. Just nu bor jag i min bh eftersom mina bröst är så sjuka :(
Kommer det att vara så i 9 månader? :O
Jag har också svårt med extremt ömma bröst ... Har bh på dagen, då känns det som att de inte gör lika ont. Men då gör det skitont på kvällen när man tar av sig den!! Jag har tom svårt att sova pga ömheten ...
Det är väldigt frustrerande, jag sover bara bra på mage å det är nu omöjligt redan innan man fått en rejäl mage. Tyvärr så tror jag inte det finns något som lindrar! Har iof inte testat värme ... Det funkar ju bra för det mesta som har med körtlar å muskler att göra!
Idag går vi in i vecka 7. 6+0. Jag mår lite illa till och från, inte jättefarligt än. Är det någon som har beställt alla de gratis start babyboxarna än? Det känns lite för tidigt men jag vill så gärna beställa de ?
En fråga: Jag är bara i v6 (5+1). Men mina bröst ömmar så jag blir tokig. Igår hade jag tom som blåmärken på "utsidan" av bröstet. Så frågan är. Var hittar man en bygellös bh som är mjuk, med knäppning i ryggen som man kan ha under ex vanliga linnen (vanlig sport BH syns utanför kanten på linnet) Det ska alltså ha samma form som en "vanlig" bh. Men vara mjuk och utan byltar.
Kunde inte sova inatt, vi hade så varmt i rummet, mina ben kliade och jag hade myrkryp i benen....slutade med att jag sov i soffan där det var svalare. Pratade med min mamma om det, hon har också haft myrkryp i benen när hon varit gravid...kul om det håller på så hela graviditeten :(
Någon som varit med om liknande? :)
Jag har för mig att magnesium ska kunna lindra kramper i vaderna och eventuellt även myrkryp. värt att prova kanske
Jag lämnar gruppen idag, konstaterat MA igen, skulle varit v 7+2. Lycka till ni andra!
Alltså detta illamående :O trodde nästan jag skulle kräkas i matbutiken idag :( men vi var på inskrivning i onsdas, och då sa vår bm åt min man (medan jag var och tog urinprov) att det är goda tecken att jag mår illa och har så ömma bröst, för det tyder på att barnet mår bra..att det är normalt.....
Så jag borde väl vara tacksam för mina kräkreflexer varje gång jag öppnar kylskåpet ;)
Någon som hört något liknsnde påstående?