Minerva skrev 2015-11-30 10:13:55 följande:
Förstår det, vi var ledsna ett par veckor efteråt fast att allt såg bra ut, blev nog ganska chockade båda två. Ville också bara att dagarna skulle gå. Har du mycket ont nu efter operationen?
Okej, hoppas på bra provsvar! Opererades du i Lund?
Jag minns inte exakt men tror de sa något om 2500 kvällen jag kom in akut, vilket var mycket för den veckan jag var i sa dom. Sedan 1,5 dygn senare tog de prover igen på avdelningen och då hade det dubblats, senare den dagen såg de också hinnsäck + gulesäck i livmodern (de hittade inget i livmodern dagen jag kom in akut, så de var ganska säkra på utomkveds då). Den lättnaden!
Ja jag har jätteont. Jag går som om jag skitit på mig. (Förlåt ordvalet).
Ja jag opererades i Lund.
Jag hade hcg på 4000. Tog nytt hcg idag, så jag får se vad det visar. De tär ju 4 dagar sedan dom tog det sist. Men då måste det ju ha stigit. Jag hoppas att allt är okej. Jag vill bara att dagarna ska gå.
Dom hittade en hinnsäck på mig i livmodern, då jag kom in, men de såg också en massa vätska i buken.
Men de misstänkte utomkveds just pga vätskan som var där. Men de såg ändå en hinnsäck i livmodern. Och eftersom mina test inte minskat i styrka utan snarare stäkts, så är jag optimistisk.
Men nu är jag sjukskriven en vecka. Så jag har ju all tid i världen att fundera på detta, vilket inte alltid är bra. Men jag ska begära en längre sjukskrivning då jag har ett ganska tufft bagage med 1 prematur, 6 missfall och en dotter som föddes med urakut kejsarsnitt pga moderkaksavlossning. Moderkakan hade lossnat hemma på dottern.
Med sonen låg jag inne pga allvarlig havandeskapsförgiftning. Kvällen då han föddes så slutade jag andas i 12 minuter, och de körde in mig på urakut kejsarsnitt och ut kom en liten pojke på 670 gram och 30,8 cm kort. Moderkakan hade lossnat. Han kom ut i hela hinnor. Han är född i v 24+6.
Så jag har mycket i bagaget.