Inlägg från: Mymlann |Visa alla inlägg
  • Mymlann

BF juli 2016

Hoppar in här, har bf 25/7, tredje barnet...missfall i somras så jag hoppas allt går vägen nu, idag visade clearblue digital 3+ så jag är försiktigt optimisk

Haft väldigt lite symtom och varit nojig men eftersom hcg verkar stiga så tänker jag vara glad nu.

Fått tid till BM 4/12 och tidigt vul 7/12 så nu är det bara att hoppas att kotten stannar kvar och vi får stanna här

• Mymlann

framtiden: jag bor i annat nordiskt land så här räckte det med att förklara att jag tycker 21/12 är för sent för vul då jag har flera MA i ryggen, det förstod hon och var snäll och gullig och bokade in både 7/12 och 21/12. Kan du få ett privat i Sverige? Förstår din oro precis.

Theta: definitivt roligare än "den" jag säger Kotten, sambon säger Knodden, återstår att se vilket som vinner

Saltvatten: haha, det var verkligen likadant upplägg! håller tummarna för dig med, tycker vi bestämmer att vi får följas åt och att det går bra man känner sig lite knäpp när man nästan önskar sig illamående...

• Mymlann

Jag skulle inte vara säker på att det inte syns i andras flöden när man går med i en grupp så länge den är synlig för andra.

• Mymlann

Jag lämnar gruppen idag, konstaterat MA igen, skulle varit v 7+2. Lycka till ni andra!

• Mymlann

Jag är tillbaka, i chock, nån form av mirakel har skett. Förra veckan var på kontroll efter blödningen och det konstaterades MA. Idag skulle jag ta första tabletten men ville ha ett ultraljud först. Kotten lever, såg jättefina hjärtslag v 7+2, blev tillbakaflyttad 5 dagar, beräknad 30 juli istället för 25 juli. Är så chockad, och glad att jag dubbelkollade och inte bara svalde den där tabletten.

• Mymlann

det är tredje ultraljudet och första var det för tidigt för hjärtaktivitet, men på det andra förra veckan så borde hjärtat synts (i 6+4 korr.) men det är tydligen inte alltid lätt att se så tidigt? den läkaren var dock säker på att det inte fanns något där, så jag håller med, himla tur att vi dubbelkollade, annars hade jag tagit tabletten som stannar av allt idag.

• Mymlann

dom hittade inget embryo förra veckan, bara "rester" av gulsäcken. lite märkligt eftersom kotten idag var 1,14 cm med tickande hjärta jag har bestämt mig för att inte vara arg utan glad istället men man ska alltid alltid begära dubbelkontroll om man är osäker verkar vara en viktig lärdom av detta. läkare som är stressade och så här tidigt i graviditeten tror jag det är ganska vanligt att dom ser fel, synd bara att hon var så bestämd förra veckan. jag hann dricka en hel del alkohol i helgen för jag trodde ju att jag inte var gravid längre.

• Mymlann
    MålaMittHjärta skrev 2015-12-15 09:26:03 följande:
    Men hur kan de konstatera MA så tidigt när det är för tidigt att se något ?! Jäkla tur du fick ett extra vul (vilken man inte borde be om vid ma utan borde vara rutin ) och fick se ett tickande hjärta <3
    Veckan innan såg de ju ett litet embryo och anade hjärtaktivitet, förra veckan menade dom att det hade tillbakabildats eftersom dom inte hittade någonting förutom "rester", men i själva verket gömde sig bara Kotten. Tror att det är standard med extra ul så här tidigt på många ställen men inte där jag bor, så glad att jag litade på magkänslan som sa att jag ska dubbelkolla
Svar på tråden BF juli 2016