Inlägg från: Bjoork |Visa alla inlägg
  • Bjoork

BF juli 2016

Plussade idag, BF juli 2016.
    Födde en son för 9 veckor sedan så kom som en chock denna graviditeten.

• Bjoork

Jag har fixat en grupp till alla som har BF juli 2016. Helt hemlig! :)

• Bjoork
    Karniia skrev 2015-11-10 22:30:38 följande:
    Jag lyckades också få till en grupp, så då har vi två då ^_^
    Men vi kan använda din då :) kan du lägga till mig?
  • Bjoork
    Karniia skrev 2015-11-10 22:41:32 följande:
    Absolut. som jag skrev ovan, tror jag behöver din e-post för att lägga till i en hemlig grupp eftersom vi inte är vänner på facebook.
    Skickade precis ett meddelande till dig med mailen :)
  • Bjoork
    Maaarlene skrev 2015-11-16 19:05:18 följande:
    Grattis!

Jag väntar också mitt tredje barn. Har en flicka född 2012 och en pojke född 2014. Är beräknad till den 21 juli. Mår rätt bra men har börjat få en hemsk foglossning.

Hur mår ni?
    Är också beräknad 21-22/7. Har en son född september 2015.

Har ömma bröstvårtor, trött, konstant hungrig, molvärk och hemska humörsvängningar. Mitt illamående/kräkningar med sonen kom i v.6+0 så vänta på att det ska slå till, eller kanske har turen att slippa det denna gången.
  • Bjoork
    Unepetitfluer skrev 2015-11-17 11:07:50 följande:

Vilka gravidappar har ni?? Skriv gärna vad som är bra med dem med :)

• Bjoork
    MammaMia91 skrev 2015-11-17 13:15:05 följande:

Jag har skapat en hemlig fb grupp för oss med bf i juli, den är självklart hemlig vilket innebär att INGET syns i ditt tidsflöde, ingen kan se att gruppen finns, det går inte ens att söka på den. Skicka era melj i pm så lägger jag till er :)

Ses i fb- gruppen :)

Du har PM
  • Bjoork
    Boneca skrev 2015-11-19 11:24:41 följande:

När ska man ringa till sin barnmorska och boka tid? Är i vecka 5... Är det för tidigt?!

Jag bokade direkt när jag plussade, tidigt. Iofs för att få ett VUL för att fastanställa graviditetens längd och efterkontroll efter att sonen föddes i september 2015. Men ring du! :)
  • Bjoork
    Magnolia10 skrev 2015-11-20 17:49:59 följande:

Hej! Jag hakar gärna på er här! Väntar andra barnet med bf första veckan juli! Har en dotter på fyra månader så den här graviditeten är lite chockartad :) Såg dock att någon annan här hade fått bebis nu i september så då ligger jag ju i lä ändå ;) 

Grattis! :)
    Måste vara mig du prata om, haha.
  • Bjoork
    Magnolia10 skrev 2015-11-21 16:43:33 följande:

Jag är i v 8 (ca v 7+1) och mår väldigt illa sedan drygt en vecka! Blir bättre med Lergigan Comp dock! Har även fått sjukt flottigt hår och är supertrött men annars inga symtom! Brösten ömmar inte det minsta! Min förra graviditet var nästan helt utan symtom förutom ömma bröst... Kanske blir en pojke den här gången eftersom jag mår så annorlunda? :)

Mådde som dig och fick en pojke! Denna graviditeten inga symtomer och har en känsla att det blir en flicka denna gången. :)
  • Bjoork
    Magnolia10 skrev 2015-11-21 16:39:32 följande:

[quote=76026880][quote-nick]Bjoork skrev 2015-11-20 18:27:42 följande:[/quote-nick]Grattis! :)

Måste vara mig du prata om, haha.[/

Japp det var dig jag tänkte på! :) Hur känns det för er? Gissar att ni får ca 10 månaders mellanrum då? Vår dotter är född 29/6 och lillräkan är planerad ca 5-6/7 men då det kommer bli planerat snitt igen så blir det nog några dagar före Ps ettårsdag :)

Jadu, känns forfarande overkligt, sambon förstår det inte än, han kanske förstå efter RUL ;) hur känns det för er? Japp, kommer vara 10 månades mellanrum. Jaha okej, jag kommer få planerad igångsättning här, min förlossning tog 1,5 timme från första värk+vattenavgång, rädd att det går lika snabbt och kommer isåfall aldrig hinna in, men ska prata om ev. planerat snitt denna gången, livrädd för förlossning pga saker som hände efter förlossningen också, men det tar jag lite närmre :)
  • Bjoork
    Saltvatten skrev 2015-11-21 19:40:55 följande:

Fy, denna molvärk är jobbig. Ibland gör det riktigt ont och jag blir orolig för ett nytt missfall. Och det gör ont på höger sida över äggledaren ungefär.

Ni som fått barn tidigare - tycker ni att ni känner av molvärken mycket mer nu än första graviditeten?

Nej! :) förvånad över hur bra jag mår.
  • Bjoork
    Line9 skrev 2015-11-23 20:15:51 följande:

Behöver lite råd av er kloka människor. Jag ringde och bokade tid för inskrivning hos barnmorskan idag men jag fick inte tid förens den 7 januari. Då är jag i vecka 11-12 beroende på hur man räknar. Är inte det väldigt sent?
    Vi vill göra kub-test och det gör man ju i vecka 11-12. Tänk om det är för sent att boka in det då, eller om jag är längre gången än jag vet om.
    Hur skulle ni ha gjort?
    Är i vecka 5 nu.

Kub test görs v.12+-14+
  • Bjoork

Blodprovet kan lämnas efter graviditetsvecka 9 och undersökningen med ultraljud ska göras i vecka 11-14. / information från 1177

Så behöver inte vara försent, blodprovet tas 1 vecka innan ultraljudet, så får man svaret på det samtidigt man gör ultraljudet. :)

• Bjoork
    lillafröet skrev 2015-11-23 21:21:35 följande:

[quote=76038058][quote-nick]Idalova skrev 2015-11-23 19:41:13 följande:[/quote-nick]

Hej! Jag vill gärna va med här ???? bf 20/7. Detta är mitt 5:e barn. Håller tummarna att det går vägen. Plussade med clerblue digital men graviditetskollens tester är extremt svaga. Vågar man tro? Ömma bröst, mycket molvärk och illamående på kvällen.

Kul med fler som har lite fler barn ????. Hur gamla är era andra?

Grattis! :)

Plussade svagt med graviditetskollens test 10 dagar efter äl, 20 dagar efter äl kunde det inte bli starkare (lika starkt som kontrollstrecket) BF 22/7.

Har en son som är född september -15, jag är 20 år. :)
  • Bjoork
    Diso skrev 2015-11-29 09:24:19 följande:

Plussade här om dagen :D

Mitt andra barn. Har en dotter som snart blir 1år. Bor i gbg och är gift sen ett och etthalvår :) är typ i v7. Och beräknad 22 juli.

Grattis! :D

Är också beräknad 22/7! Kul med någon med samma BF. Andra barnet också.
  • Bjoork
    Karniia skrev 2015-11-11 16:51:46 följande:
    Nej det gör det inte, men det är därför det är så svårt att lägga till folk.

Pm:a mig din mailadress

och grattis!
    Kan du lägga till mig Karniia i gruppen? Var med innan men skulle gärna vilja vara med igen! Har skickat PM
Svar på tråden BF juli 2016