BF juli 2016
Hej, jag hoppar också gärna in här. Plussade i morse BF 12 juli. Har redan en 5åring och en 3-åring hemma. Vart bor ni alla? Jag bor i Stockholmstrakten.
Hej, jag hoppar också gärna in här. Plussade i morse BF 12 juli. Har redan en 5åring och en 3-åring hemma. Vart bor ni alla? Jag bor i Stockholmstrakten.
Jag köpte Apotekets hjärtat vitaminer för gravida idag. De var billigare är ACO men innehöll exakt samma mängs av alla vitaminer...
Min craving verkar vara knäckebröd med kaviar, har ätit massor idag. Men förra gången var det lakrits och det såg jag nu att man inte ska äta för mycket av.
Min femåring sa till svärmor "mamma kanske har en bebis i magen" och det var dagen innan jag testade. Han hade väl vid något tillfälle frågat och då sa jag "ja det kanske jag får någon dag". Oj vad roligt sa min svärmor och jag försökte prata bort det hela men tror inte hon trodde på mig hehe
Eeeh ja.. Jag är i vecka 5 men ser ut som 25 !! Sjukt svullen..
Nu blev det så där konstigt med massa frågetecken för mig med...det skulle varit ett utropstecken i tidigare inlägg och ingen arg gubbe...
Tycker det skulle vara häftigt att få tvillingar! Men mycket jobb såklart...
Någon som har lust att träffas IRL i Stockholm och ta en fika?
Hjälp! Har stor oro idag!
I lördags plussade jag med clearblue veckotest Gravid 1-2 stod det. I morse fick jag för mig att testa igen för att se om veckorna ökade, då visade det Inte gravid. Jag blev paff och jätte ledsen. Köpte en annan sort clearblue plus som jag testade vid 10 tiden, den visade ett svagt plus. Nu går jag bara o oroar mig. Har graviditeten avbrutits? Kommer mensen när som helst? I så fall hur länge måste jag vänta på den? Eller kan hormonet visa lite osäkert så här runt beräknad mens. Är på dag 4+1. Har oxå haft väldigt ömma bröst men idag är de inte lika ömma. Är säkert ett tecken på att de skitit eller är det normalt? Jag undrar oxå om ett veckotest som visar 1-2 är det jämlikt ett svagt plus på andra test eller borde plusset vara starkt om man fått vecka 1-2? Usch kan inte sluta grubbla :( Vad har ni för erfarenheter?
Jaaaa men alltså jag tänkte bifoga bilden för att visa hur svagt jag hade trots att jag fick 1-2 veckor och att det stegrat men väldigt sakta, hehe! Jag är positiv så länge mina tester inte börjar visa svagare än vad de varit.
Däremot så börjar jag bli väldigt otålig! När vi började försöka så tog det jätte lång tid innan vi blev gravida, sen var jag gravid 3-4ggr på ett helt år som slutade i mf och ett ma. Jag var gravid nästan heeela det året! Jag har ju hunnit gå igenom det så många gånger, att vänta på å få berätta, köpa saker etc. Ligger åter igen å glor på barnvagnar å bebiskläder! Sambon är mer "vi väntar å kolla sånt, man vet ju aldrig", men det känns som att jag aldrig ens hinner få chansen! Snart kommer jag börja handla saker i smyg ...
Är också gärna med i fb-grupp...