Inlägg från: pixi8 |Visa alla inlägg
  • pixi8

BF juli 2016

Här är en till med bf i juli. Barn nummer tre. Jag testade positivt idag, har inte vågat testa innan för jag är så nervös för missfall!

• pixi8

Jag kände bara några dagar efter ÄL att det hade blivit något, då började tuttarna ömma rejält. Dom är fortfarande ömma, ryggen gör fruktansvärt ont och jag är hungrig jämt! Och luktkänslig. Plus att jag redan har fått cravings, vilket jag aldrig har haft innan :D

• pixi8

Nej inte fem veckor efter, det kan jag aldrig tro. Har du ringt och kollat med bm?

• pixi8
    springa skrev 2015-11-06 08:59:37 följande:

MVC menar jag såklart! :) 

Jag ringde igår eftersom jag ändå är hemma från jobbet och är sjuk, så slipper jag gå undan på jobbet och ringa och vara nervös för att någon ska höra. Men min bm är rätt upptagen så jag har inte tid förrän 1december.
  • pixi8
    Unepetitfluer skrev 2015-11-06 10:39:24 följande:

Kom nu på att jag ju blivit lovad igångsättning då min förlossning sist gick så orroligt fort att jag födde honom själv med en skakig och chockad man brevid mig, haha! Iså fall kanske det blir bebis den 4juli, då jag fyller år :)

Oj! Hur fort gick det? Jag kan också få en igångsättning då min förra förlossning var snabb, men knappast lika snabb som din! Men är inte jättesugen på en igångsättning igen, det blev det med första sonen.
  • pixi8
    Unepetitfluer skrev 2015-11-06 15:06:03 följande:

Ca 1.5h tog det.

Förlossningen startade med att vattnet gick på natten,

Ringde då förlossningen eftersom min son fortfarande inte sjunkit något i magen så tänkte höra vad jag skulle göra (hade hört det kunde vara farligt då navelsträngen kan hamna i kläm då) men de sa det var lugnt och fick en tid nästa dag för kontroll. Hade inga värkar alls så gick runt och packade lite och bytte binda varje minut. Sen pangbom så var det så kraftiga värkar av inte denna värld. Fick min man att pumpa upp min pilatesboll och när han var klar med det så var det dags att åka. Sen föddes min son i bilen :) <3 så 15min värkarbete och 10min krystvärkar, varav den mesta tiden gick åt till att hålla emot för att jag ville min man skulle stanna bilen vid sidan av vägen..huvudet var ute ett litet tag innan jag kunde krysta ut hela honom.

Det gick undan! Jag tyckte min gick fort med 2,5 h från första värk, men jag hann i alla fall vara nästan en timme på förlossningen innan han var ute

Jag förstår verkligen om du vill bli igångsatt med denna!
  • pixi8

Vi har också tänkt att vänta med att berätta till efter rul. Ingen utom min man vet och så vill vi ha det det denna gången.

• pixi8
    Piwi skrev 2015-11-08 19:47:58 följande:

Hej!

Jag hänger gärna på här

Är 33 år, gift, bor i Stockholm och väntar andra barnet med bf 10/7. Har en dotter född i mars 2012.

Kul! Jag har också en född i mars 2012!
  • pixi8
    Piwi skrev 2015-11-08 21:47:15 följande:

Vad roligt! Och nu har vi båda bf i juli...vilket sammanträffande Var du med i någon bf-grupp här med första barnet?

Nej jag var inte med i någon grupp då, jag hade nog inte ens koll på att det fanns haha ???? men bättre sent än aldrig!
  • pixi8

Någon mer än jag som redan har problem med att dölja magen? Jag gick in i vecka 7 idag och har visserligen fått mage tidigt båda gångerna innan, men det här är ju löjligt.

Jag som hade tänkt att berätta först efter rul får vara glad om jag lyckas dölja det tills vecka 13...

• pixi8

Jag vill förresten vara med på listan jag med!

Bf 4/7 tredje barnet.

• pixi8
    ineedcoffee skrev 2015-11-09 20:29:09 följande:

Vill också vara med på listan

Bf 11/7

Tredje barnet

Håller med om att det är svårt att dölja magen :O vi som tänkte berätta för barnen på julafton. Men, får se om det går att dölja

Tur att jag inte är ensam!
Svar på tråden BF juli 2016