• Santine

Snälla hjälp mig, får min chef göra såhär?

Har aldrig i hela mitt liv hört talas om folk på jobbet som tar med sig mat från butiken och inte kan betala för det innan man slutar sitt pass...? Jag hade tyvärr som chef gjort likadant, mkt svinn i butiker och det e tråkigt när det e ens anställda som inte kan göra rätt för sig! Du hade väl aldrig accepterat att någon tagit med sig något ut och sen sagt till dig "jag betalar nästa gång jag kommer in"?

• Santine
    Anonym (M) skrev 2015-11-11 00:56:18 följande:

Samma här!

Ts hade tur (eller vad man ska säga) som har en arbetsgivare som låter henne gå med full lön ett antal månader framöver istället för att låta henne gå med innestående lönen hon har (och eventuell semestersättning)

Mycket märkligt faktiskt. Men ändå inte det märkligaste, det var ju att personen faktiskt trodde att hennes handlingar och uppförande var passande?
  • Santine
    Anonym (Betalande kund) skrev 2015-11-11 09:26:33 följande:

Konsumenternas/kundernas makt är mycket stor och stark (eller ska egentligen vara...).

Men det fungerar inte när människor i allmänhet, anställda, politiker och facket tror att det är arbetsgivaren som betalar lönen,

eller att det är arbetsgivaren som får stå för 11 månadslöner.

Men i verkligheten är det vi kunder/konsumenter som betalar lönen och alla andra kostnader.

Om kunderna slutar handla i en affär så får dom anställda ingen lön, så enkelt är det.

Som sagt det e väldigt märkligt alltihopa, jag jobbar som butiksbiträde att ens göra en sådan sak och sen tro sig ha gjort rätt med att kunna gå och plocka på sig mat hem och stämpla in hur som helst och så får man höra att hon ska få så sjukt många betalande månadslöner för sitt uppförande e helt sjukt! Visst hon kommer aldrig kunna få jobba i någon butik igen (hoppas jag) men ändå?! Håller med, jag e lika mkt betalande kund som er andra kunder och tycker detta e helt absurt!
Svar på tråden Snälla hjälp mig, får min chef göra såhär?