Voluptuous Shalimar skrev 2015-11-04 13:19:30 följande:
Åh, jag måste sluta läsa denna tråd. Den gör mig helt vansinnig. Jag ska aldrig någonsin starta eget i Sverige, i alla fall inte med anställda - som tydligen kan få för sig att bete sig som ts.
Jag känner exakt likadant.
Jag blir galen, förbannad. Har så stor hänsyn till arbetsgivare som måste tas med såna som TS.
Inga skrupler, ingen moral, inget sinne för "har jag gjort fel här?"
Kommer någon ihåg Comviq's
telefonpott som fylldes på när andra ringde till en? 1990-talet var det väl. Det utnyttjades av storföretagens "tjänstemannaslavar". De ringde upp sina mobilnr och lät luren vara av i
timmar.
När detta uppdagades visade det sig att detta utnyttjarknep användes av många som jobbade på
regeringskansliet, finansinspektionen, skatteverket... dvs folk som var förlitade på att ha en någorlunda fungerande moralisk kompass!
Det finns folk till allt. Folk som TS, t ex. Och så fort något utnyttjas så måste det begränsas!
För många föräldrar som trycker upp färgglada klassinbjudningar i färgprintern eller folk sm TS, som tar för många kopior i kopiatorn? Det är därför du måste ha
kod numera.
Behöver du vara hemma sjuk en dag men har inte råd? Det beror på att folk som TS fram till 2000-talet utnyttjade detta sätt att ta en "semester" på då de fick
100% av lönen från dag 1.
Behöver du gå till tandläkaren på arbetstid? Då blir det avdrag. Före ca 1995 kunde du göra detta utan kostnad. Varför inte längre? Det utnyttjades.... av folk som TS.
Och så vidare!