Inlägg från: HenryIronstead |Visa alla inlägg
  • HenryIronstead

Snälla hjälp mig, får min chef göra såhär?

Anonym (K) skrev 2015-11-02 21:13:37 följande:

Jag tycker att din inställning till det som har hänt är fullständigt vansinnig. Du undrar om chefen verkligen får göra så här. Ja, vad hade du väntat dig? Det är du som har tagit köttet och slarvat med tidredovisningen. Står du inte för vad du har gjort? Det är på tiden att du börjar göra det och inser att allt man gör får konsekvenser.

"ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • HenryIronstead
    nevermind skrev 2015-11-03 08:04:37 följande:

Du har inte rättat till felet med tiden heller?? Fattar inte att du inte bara får sparken...

Tänker samma här. Fattar inte. Arbgiv har helt rätt i det här fallet. Ts medger ju t o m.
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • HenryIronstead
    Visitkort skrev 2015-11-02 23:30:56 följande:

Men jag har ju inte gjort något fel, jag hade faktiskt tänkt att betala sen.

Du säger detta ungefär tre gånger. Som om en Siba-säljare skulle bli påkommen med att ta en vara t ex en portabel CD-spelare och någon månad senare bara: "men jag skulle ju betala för den. Seeeeen!" det låter som "jag hade aldrig tänkt betala för den".

Hur korkad får man vara?
  • HenryIronstead
    Anonym (M) skrev 2015-11-03 21:16:28 följande:
    Håller med, sånt där brukar ta veckor.
  • HenryIronstead
    Anonym (M) skrev 2015-11-03 21:32:32 följande:

En fundering är just om det stämmer att arbetsplatsen är den som kollar på övervakningsfilm?

Är det inte polisen som gör sånt?

Va? Sen när ska POLISEN sitta och titta på en livsmedelskedjas egendom?

Efter att ha läst den här tråden känner jag sådant agg mot TS. Det är pga TS som arbetsgivare har svårt för att lita på unga personer. Hur kan man göra så många missar, som alla har ett syfte: Gynna TS.
    I brist på bättre ord: Parasitiskt! Förstår att de kämpar för att bli av med dig.

• HenryIronstead
    Anonym (M) skrev 2015-11-03 21:37:30 följande:
    Det var en simpel fråga jag ställde!

Jag förstår att du känner som du gör mot ts.
    Ja ursäkta mig, (M) det var inte min mening att skicka något agg mot dig. {#emotions_dlg.flower}
  • HenryIronstead

TS, du har berättat att du tagit filé från affären utan att kvitta det med avdrag på lön eller kundköp. Du har berättat att du fuskat med timmar, ca två gånger, båda på 3-4 timmar var det va?

Du har berättat att du missat att sjukanmäla dig på riktigt, så du fick en ekonomisk förtjänst, på antagligen några tusen.

VAD ÄR DET DU INTE har berättat för oss?

• HenryIronstead
    Visitkort skrev 2015-11-03 22:05:44 följande:
    Aha det sade de till mig med att arbetsgivaren förmodligen kommer att kräva.. Hoppas vi får till 1 årslön iaf.
    Det är sånt här som gör mig galen. Du har snattat, tjuvat med tid, hur mycket mer har du inte kostat din arbetsgivare? Vad är det mer du gjort förutom det du blivit påkommen med? Och så ska du jiddra till dig avgångsvederlag? Demon
  • HenryIronstead
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-11-04 13:19:30 följande:

Åh, jag måste sluta läsa denna tråd. Den gör mig helt vansinnig. Jag ska aldrig någonsin starta eget i Sverige, i alla fall inte med anställda - som tydligen kan få för sig att bete sig som ts. 

Jag känner exakt likadant. Jag blir galen, förbannad. Har så stor hänsyn till arbetsgivare som måste tas med såna som TS. Inga skrupler, ingen moral, inget sinne för "har jag gjort fel här?"

Kommer någon ihåg Comviq's telefonpott som fylldes på när andra ringde till en? 1990-talet var det väl. Det utnyttjades av storföretagens "tjänstemannaslavar". De ringde upp sina mobilnr och lät luren vara av i timmar.
    När detta uppdagades visade det sig att detta utnyttjarknep användes av många som jobbade på regeringskansliet, finansinspektionen, skatteverket... dvs folk som var förlitade på att ha en någorlunda fungerande moralisk kompass!
    Det finns folk till allt. Folk som TS, t ex. Och så fort något utnyttjas så måste det  begränsas!

För många föräldrar som trycker upp färgglada klassinbjudningar i färgprintern eller folk sm TS, som tar för många kopior i kopiatorn? Det är därför du måste ha kod numera.

Behöver du vara hemma sjuk en dag men har inte råd? Det beror på att folk som TS fram till 2000-talet utnyttjade detta sätt att ta en "semester" på då de fick 100% av lönen från dag 1.

Behöver du gå till tandläkaren på arbetstid? Då blir det avdrag. Före ca 1995 kunde du göra detta  utan kostnad. Varför inte längre? Det utnyttjades.... av folk som TS.

Och så vidare!
Svar på tråden Snälla hjälp mig, får min chef göra såhär?