Inlägg från: mammatill6 |Visa alla inlägg
  • mammatill6

Snälla hjälp mig, får min chef göra såhär?

Men jag fattar inte. Du säger att du inte snattade för du tänkte betala. Men det gjorde du ju inte. Hur går det ihop sig?

• mammatill6

Så i brist på rutin trodde du att du kunde ta köttet och inte betala? Alla butikers rutin är väl att man betalar.

• mammatill6

Men vem gav du lappen då? glömde den också bort? då underlättar det ju om du har två som vittnar om att du talat om i förväg att du tar och betalar sen. Ställer de upp och intygar det?

• mammatill6

Denna historia är ju inte sann. Så snabbt som du beskriver funkar inte juridiken. Finns inte på världskartan att man ringer en jurist på morgonen och på eftermiddagen har han satt sig in i fallet, pratat med motparten, kollat upp jobbtider, fått en deal, pratat med kollegor, kollat anställningsavtal och allt som ska göras. Inte en chans

• mammatill6

Så du sjukanmälan dig och det blir fel, du rapporterat in för många timmar men har inte rättat till det, tar en filé och skriver en lapp som kommer bort, sen glömmer du bort att betala, du har vittnen du inte vill ange och får tag i en jurist som reder upp detta på ett par timmar, räddar ditt jobb eller fixar hundra tusen eller vad det kan bli i kompensation till dig för du känner dig kränkt?

Svar på tråden Snälla hjälp mig, får min chef göra såhär?