Inlägg från: Anonym (lilla systern) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lilla systern)

Barn pga överfallsvåldtäkt

Anonym (Abort) skrev 2015-10-31 13:55:33 följande:

Abort är enda alternativet enligt mig. Det är mer humant än att komma till livet som resultat av något så vidrigt.

Sedan är det detta med vad som är arv och vad är miljö. Hur vet man att barnet inte är lika sjukt som sin far?

Så min storasyster borde avlivas å det snaraste? För att hennes pappa var en idiot? Och risken är stor att hon blir sjuk i huvudet? Verkar ju vettigt att döda ett av offren när vi inte ens tillåter dödsstraff för gärningsmännen.

Tycker att man ska ha rätt till abort, men att se det som humanare än att få leva är direkt osmakligt tycker jag.
  • Anonym (lilla systern)
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-11-01 15:36:14 följande:

Håller med HELT och hållet. Det är nog få som hellre skulle dö än att tex leva utan ett finger, och vem vill dö istället för att leva hela sitt liv som normalfrisk (med samma förutsättningar för att bli sjuk/handikappad som alla andra alltså) pga att den som ett kort tag bar runt på just DEN spermien är kriminell och våldsman...

Tänk OM det är just detta barn som växer upp och sedan kläcker idén som gör att vi kan bota cancer? Till exempel?

Tack. Känns skönt att få medhåll för en gångs skull. Tycker det blivit vanligare och vanligare att man ser på abort som det RÄTTA och mest moraliska i alla lägen. Att det är bättre att slippa leva alls än att födas med ett handikapp eller med en ung förälder eller i en stor stad... som sagt aborter är ibland ett nödvändigt ingrepp, men inte räddningen för fostret...
  • Anonym (lilla systern)
    Anonym (Barnets rätt) skrev 2015-11-01 15:55:29 följande:

Om man ska komma någonstans med en anmälan bör man ju göra det så fort som möjligt, inte avvakta och se om man blivit gravid. Förhoppningsvis är anmälan redan gjord när man upptäcker att man är gravid.

Skulle inte gå så långt som till att säga aldrig. Men som grund princip inget umgänge men alltid underhållsskyldig. Och skadeståndsskyldig.
Svar på tråden Barn pga överfallsvåldtäkt