• Anonym (=/)

Barn pga överfallsvåldtäkt

Jag brukar ALLTID säga att man ska anmäla alla brott, men i det här fallet tycker jag att kvinnan kan göra ett undantag. Inte för våldtäktsmannens skull utan för sin egen och för barnets skull. 

Om hon inte anmäler kan hon flytta någonstans (långt bort) och börja om på nytt, ta med sig barnet och aldrig behöva lämna bort barnet till den sk pappan. Men är hon okej med att pappan har umgänge med sitt barn tycker jag hon ska anmäla. Måste säga att det är ett förjävligt system. En våldtäktsman ska aldrig ha rätten att träffa sitt barn. Ja, jag sade det. Nu kommer väl alla moraltanter/gubbar få spader, men det bryr jag mig inte om. 

• Anonym (=/)
    Anonym (Barnets rätt) skrev 2015-11-01 15:52:13 följande:
    Nu är ju barnets rätt till att få reda på sitt ursprung stort i Sverige. Svårt att hålla masken i faderskapsutredningar, skulle gissa att de flesta berättar. Särskilt om barnet blivit till genom en så påfrestande händelse. Det är ju heller inte riktigt rätt mot barnet att ljuga om en sån sak.
    Ibland kan det vara bättre att ljuga när sanningen är rent ut sagt fruktansvärd.
  • Anonym (=/)
    Anonym (osäker) skrev 2015-11-06 08:53:21 följande:

Verkar osäkert om man kan slippa att nånsin mer ha kontalt med våldtäktsmannen. För sent för abort. Men det måste väl vara ok att adoptera bort barnet?

Vill mamman behålla barnet? Eller vill hon adoptera bort barnet?

Jag har föreslagit, i ett tidigare inlägg, att flytta någonstans och uppge "fader okänd" om mamman vill behålla barnet utan att ha någon som helst kontakt med pappan. 
Svar på tråden Barn pga överfallsvåldtäkt