Inlägg från: Regnbågsdröm |Visa alla inlägg
  • Regnbågsdröm

Icsi någon mer?

Tanja88 skrev 2016-02-14 11:47:49 följande:

[quote=76335782][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-02-13 22:05:47 följande:[/quote-nick]

JAAAA!!! Så lycklig för dig! Tredje gången gillt funkade! Hoppas på detsamma för oss!

Ja jag tror på 3e gången gillt ! Sedan nu sista behandlingen så började jag röra på mig mer genom att gå till & från jobbet varje dag , trots att det varit snö , ösregn osv! Vet ej om det hjälpt mig men jag har mått så mycket bättre av en sådan liten "åtgärd" :) tog även bidrottninggele under min behandling ! Hört det hjälpt vissa på vägen.

Klart det är er tur med :) önskar er all lycka!

Vad är det för något, den där gelén? Jag har hört allt möjligt som kan hjälpa, men det känns lik förbannat som att det verkligen är ett lotteri. Jag hoppas vi också drar vinstlotten tredje gången.

Hur har era behandlingar sett ut? Hur många ägg de olika gångerna osv. Kan vara bra med lite pepp från någon som också gjort ÄP tre gånger. KRAM!! Och jag är verkligen glad för er, kan inte säga det nog många gånger.
  • Regnbågsdröm
    Tanja88 skrev 2016-02-14 18:30:30 följande:

Det är i tablettform! Har flera kvar som jag kan skicka till dig om du vill? Om ni inte redan börjat er behandling :)?

Har kört kort protokoll alla gånger :) första gången fick jag ut 7 ägg (alla blev befruktade) återförde 1 efter 2 dagar & sedan odlades 4 el 5 men inget klarade sig.

Andra gången fick jag ut 15 ägg varav bara 12 var mogna, 9 blev befruktade & 1 återfördes två dagar efter , 6 stycken odlades & även den gången klarade ingen sig.

Denna fick vi ut 16 ägg , tror de var 12-13 som var mogna , återförde 1 efter två dagar. Sedan odlades ett par men som heller ej klarade sig!

Men det räcker med ETT guldägg bevisligen :))))

En av mina närmsta vänner har också gjort ivf & hon är en sådan solskenshistoria , ett ägg klarade sig & det återfördes & hon blev på smällen vid första gången ! Så tappa ej hoppet :)

Några andra frågor :)? KRAAAAAAM

Intresserad av den där gelén, undrar som JOLI ovan. Så berätta gärna mer om det
    Vi har inte satt igång än, väntar på mens i slutet av månaden. Sen kör vi alltid långt protokoll, så ska gå 19 dagar efter mens innan man får börja på sprayen också. Så tar lång tid. Inte säkert att vi får börja på denna cykel heller, men hoppas.

Fint att höra din historia. Trots många ägg så har det ju varit svårt ändå. Det bevisar ju ännu mer att det är ett lotteri. Jag får ju väldigt få ägg, så därför känns chanserna så små och det känns extra jobbigt av den anledningen. Men som du säger, det behövs bara ett guldägg. Jag hoppas att vi får det nästa gång.
  • Regnbågsdröm
    Tanja88 skrev 2016-02-14 21:28:22 följande:

[quote=76338152][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-02-14 19:22:15 följande:[/quote-nick]

Intresserad av den där gelén, undrar som JOLI ovan. Så berätta gärna mer om det

Vi har inte satt igång än, väntar på mens i slutet av månaden. Sen kör vi alltid långt protokoll, så ska gå 19 dagar efter mens innan man får börja på sprayen också. Så tar lång tid. Inte säkert att vi får börja på denna cykel heller, men hoppas.

Fint att höra din historia. Trots många ägg så har det ju varit svårt ändå. Det bevisar ju ännu mer att det är ett lotteri. Jag får ju väldigt få ägg, så därför känns chanserna så små och det känns extra jobbigt av den anledningen. Men som du säger, det behövs bara ett guldägg. Jag hoppas att vi får det nästa gång.

Jag håller tummarna för dig ! Läst på flera ställen att det ska vara bra om man vill bli gravid , så läste lite om det & tyckte det lätt var värt det :) köpte mina här: www.graviditetskollen.nu/produkter/oka-chansen-att-bli-gravid/halsokost/bidrottningsgele-apiforce .

Håller tummarna att ni får börja nu <3 :)

Okej tack, det låter ju bra Hur länge tog du dem? Funderar ju på när jag ska börja med dem i så fall, kör ju långt protokoll och så.
    Men tycker det är lite läskigt med tabletter. Vill gärna fråga kliniken också. För saker och ting kan ju slå ut varandra, alla läkemedel får inte blandas osv. Men märkt här i forumen att folk inte verkar vara så jättenoga med det Så är kanske ingen fara. Men jag är alltid så nojjig över sånt. Frågade till och med om d-vitamin Är bara ordinerad folsyra och vitamin b12 och det har jag ju tagit i hundra år med tanke på att jag inte slutat mellan försöken.
  • Regnbågsdröm
    Tanja88 skrev 2016-02-15 11:01:23 följande:

[quote=76339399][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-02-15 07:39:03 följande:[/quote-nick]

Okej tack, det låter ju bra Hur länge tog du dem? Funderar ju på när jag ska börja med dem i så fall, kör ju långt protokoll och så.

Men tycker det är lite läskigt med tabletter. Vill gärna fråga kliniken också. För saker och ting kan ju slå ut varandra, alla läkemedel får inte blandas osv. Men märkt här i forumen att folk inte verkar vara så jättenoga med det Så är kanske ingen fara. Men jag är alltid så nojjig över sånt. Frågade till och med om d-vitamin Är bara ordinerad folsyra och vitamin b12 och det har jag ju tagit i hundra år med tanke på att jag inte slutat mellan försöken.

Ja det är klart man ska vara försiktig ! Men jag tyckte det var värt att prova :) kan ju ha hjälpt mig - vem vet :) men fråga för säkerhets skull! Jag e ingen läkare :) Kramis <3

Ja jag ska maila och fråga Men när i processen började du ta dem?
  • Regnbågsdröm
    Tanja88 skrev 2016-02-15 19:13:42 följande:

[quote=76340881][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-02-15 15:32:22 följande:[/quote-nick]

Ja jag ska maila och fråga Men när i processen började du ta dem?

tror jag började så fort jag fick reda på att jag skulle få börja min behandling :)

Tack för svar. Men googlade lite på det i samband med IVF. Får väldigt olika resultat. Många som säger att man absolut inte ska ta det, för att det kan rubba allt. Så känns inte riktigt som att jag vågar ta den risken på vårt tredje försök. Eller något försök över huvud taget. Eftersom folk verkligen så starkt säger nej till det.
  • Regnbågsdröm
    JOLI skrev 2016-02-19 17:58:39 följande:

Vi var på ultraljud både i onsdags och idag, allt såg fint ut så på måndag morgon blir det äggplock! Såååå nervös!!!

Håller tummarna hårt för Dig!
    Jag väntar på mens för att kunna ringa till RMC. Sen hoppas jag vi får börja denna cykel och inte får ett negativt brev hem om att det är "kö".
  • Regnbågsdröm
    JOLI skrev 2016-02-19 21:58:23 följande:
    När är det dags? Hoppas ni får starta, så jobbigt att behöva vänta! Tiden går så himla långsamt då!!
    Jag väntar på mens som borde komma nu i slutet av månaden. Sen är det ju i så fall 19 dagar från mens till synarelastart. Kör ju långa protokollet. Ja, hoppas verkligen vi slipper den extra väntan. Var med om det förra gången och det var verkligen inte kul när man kände sig redo att börja igen. Så håll tummarna!
  • Regnbågsdröm
    JOLI skrev 2016-02-23 14:19:07 följande:

Av 14 ägg har de lyckats befrukta 7!! :) Vi har fått tid för återföring på torsdag, så nu håller vi tummarna att allt ska gå bra!!

Håller tummarna!!! Stort lycka till fina du!
  • Regnbågsdröm
    JOLI skrev 2016-02-25 11:40:10 följande:

Det blev återföring redan igår, då vi hade ett embryo som var extra fint! Sedan var det ytterligare ett som hade delat sig som det skulle, så de skulle fortsätta odla på det. Resten hade gett upp.

Så jag ruvar just nu, för första gången! Häftig känsla, håll nu tummarna för oss! Nu jävlar förtjänar vi vår bebis!

Åh! Så glad för er! Jag vet själv känslan när man äntligen kommer till ruvning. Jag vill också dit igen nu <3 Jag håller alla tummar att det lilla embryot klarar sig där inne. Det är du värd!
  • Regnbågsdröm
    Tanja88 skrev 2016-03-02 21:39:04 följande:

Uhur går de för er tjejer ? <3

Jag fick mens idag! Äntligen! Den var sen som fan och jag har varit halvt panikslagen över att den inte ska komma, eller åtminstone dröja jättelänge. Så nu väntar jag brev från RMC. Ringde in mensen idag, så att säga. Så får hoppas att vi får börja denna cykel! Hur har du det? <3
Svar på tråden Icsi någon mer?